המקווה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א בעפולה

בהתבטאות נדירה ביקש מרן ראש הישיבה מנדיבי עם להשתתף עמו בבניית המקווה ובירך את הנדיבים ''בכוח"ט בסשצ"ג ובכל הברכות האמורות בתורה''

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

באסיפה לפתיחת מגבית חירום על ידי 'המרכז הארצי לטהרת המשפחה' בבית מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א לטובת מקווה טהרה בעיר עפולה, הכריז מרן ראש הישיבה שליט"א כי זהו המקווה שלו וביקש לתרום במקום סכום של 600 שקלים שאותם העביר לידיו של נשיא 'טהרת המשפחה' הרה"ג מרדכי אויערבך שליט"א.


במכתב חריג ומיוחד פנה מרן הגראי"ל שליט"א לאחינו בני ישראל להזדרז ולהיות שותפים בהקמת המקווה.  המקווה המדובר עתיד להבנות בשכונת 'פארק יזרעאל' בעפולה בה גרים כמה אלפי משפחות ובעתיד צפויים להצטרף לשכונה אלפי משפחות נוספות ובכל האזור אין ולו מקווה אחד היכול לשמש את אותם משפחות המתגוררות באזור. מצב עגום זה הוביל את רבני 'טהרת המשפחה' לפעול ללא לאות ולהזדרז בהקמת מקווה טהרה מהודר ומפואר לטובת אותם יהודים הכמהים לשמור על מסורת עם ישראל וקודשת המשפחה.מרן ראש הישיבה שליטא מעיין בדגם מקוה פארק יזרעאל קודם שהוא פותח את המגבי... לשם כך התכנסו רבני 'טהרת המשפחה' ובראשם נשיא הארגון הרה"ג מרדכי אויערבך שליט"א ויו"ר הארגון הרה"ג חיים לוי שליט"א בביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א שלבו נחמץ עת נודע לו  על אלפי משפחות שאין אפשרות לקיים את מסורת עם ישראל ולשמור על קדושת המשפחה. בסיום האסיפה, חתם מרן ראש הישיבה על מכתב נדיר ומיוחד לטובת המגבית. המכתב נפתח בברכת מרן ראש הישיבה "לאחינו בני ישראל ד' עליהם יחי"' ובהמשכו מגולל מרן ראש הישיבה את סיפור המגבית החשובה "הנה שמעתי כי בעיר עפולה הולכת ונבנית שכונה החדשה "פארק יזרעאל" אשר בה כמה אלפי משפחות, אך לדאבונינו עדיין אין שם מקוה טהרה,  ובאנו בדברים עם אנשי ה"מרכז הארצי למען טהרת המשפחה" (אשר איתמחו גברי בהקמת מקואות מהודרות) ליטול על עצמם עול הקמת מקוה זה, בעלות של קרוב למילון וחצי ש"ח, וכדי להגיע למוגמר צריך לעזרת הציבור, ובאם יתנדבו 2500 נדיבי לב סכום של 600 ש"ח נוכל לברך על המוגמר בקרוב, ובל"נ גם אני אקח בזה חלק." וממשיך במכתב מרן ראש הישיבה שליט"א: "ע"כ באתי בבקשה לאחינו בני ישראל הזריזים במצות להזדרז ולהיות שותף בבנית מקוה זה, ולהוסיף עי"ז עוד זכות ליום הדין הבעל"ט". ומסיים מרן את המכתב בברכה מיוחדת: "וכל השותפים בדבר יתברכו בכוח"ט בסשצ"ג ובכל הברכות האמורות בתורה." גם רבני המרכז הצטרפו במקום למרן ראש הישיבה והוציאו את הסכום שאותו ביקש מרן ותרמו כל אחד גם הם 600 ש"ח  לטובת המגבית. "אנו נפעל ללא לאות ובכל דרך להזדרז כבקשת מרן ולבנות את המקווה הטהרה בהידור ובפאר בזמן הקצר ביותר לטובת אלפי המשפחות" התבטא בסיום האסיפה יו"ר המרכז הרה"ר חיים לוי שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture