אמא, חוזרת לעבודה? להלן כל הטיפים לחזרה קלה לעבודה לאחר החופשה!

הימים והשבועות הראשונים אחרי לידת התינוק חלפו מהר, החופש הגדול הסתיים והנה את מוצאת את עצמך חוזרת לעבודה. מתלבטת כיצד להמשיך וליהנות מיתרונות ההזנה הטבעית? תוהה כיצד לעזור לקטנצ'יק להתרגל גם לבקבוק? מלכה חבלין, יועצת ההזנה הטבעית של מטרנה כאן בשבילך!

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

מטרנה - טיפ מהיועצות של מרכז היעוץ של מטרנה - מאושר (1)מאת: מלכה חבלין

כידוע, הזנה טבעית הינה הדרך הטובה ביותר להזנת תינוקך ומעבר ליתרונות הבריאותיים הרבים הטמונים בו, ישנם היבטים נוספים כמו למשל: הקשר הייחודי הנרקם בין האם לתינוק בזמן ההאכלה. והנה, דווקא כעת, כשההזנה הטבעית נכנסה לשגרה ואת ותינוקך מתענגים על החיבור המיוחד שלה, הזמן שחלף מסמן שצריך להיערך לשלב הבא, לחזרה לעבודה.

תקופת החזרה לעבודה לעיתים מלווה בחששות ודאגות לתינוק הרך שנשאר בבית או במעון, אבל חשוב לזכור שכאשר האמא רגועה ושלמה עם הבחירות שלה, גם התינוק מגיב בהתאם וכל תהליך ההסתגלות עובר בצורה קלה ונעימה יותר.

תינוק הניזון מחלב אם יכול להמשיך וליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו גם בתקופת החזרה לעבודה. הדרך הטובה ביותר לשמירה על כמויות חלב אם מספקות היא באמצעות שאיבה קבועה.

מתי הכי נכון לשאוב?

אפשר לשאוב בכל זמן שנוח לאמא, בתנאי שהיא מקפידה לשאוב באופן קבוע באותה שעה מדי יום. כך ההסתגלות תהיה מיטבית.

כיצד לאחסן חלב שאוב?

רצוי לאחסן את החלב בשקיות המיועדות לכך ובכל שקית לשים כמות שתספיק רק להאכלה אחת ולא יותר. כאשר משתמשים בשקית לאחסון חלב מומלץ להוציא את האוויר הנשאר בשקית לפני שאוטמים אותה, אבל להשאיר שני סנטימטרים להתפשטות החלב בתהליך ההקפאה. רצוי להדביק מדבקה עם תאריך השאיבה, כך שנוכל תמיד להוציא תחילה את החלב הישן יותר.

מה קורה כשהתינוק מסרב לקבל בקבוק?

ישנם תינוקות שמתקשים לקבל בקבוק אחרי שהורגלו להזנה טבעית וישנם תינוקות שאפילו יפתחו ב"שביתת רעב" עד שאמא חוזרת הביתה. מסיבה זו רצוי להתחיל להציע לתינוק בקבוק לפחות שבוע, שבועיים לפני החזרה לעבודה ולמעשה ככל שנקדים כך יהיה קל יותר לתינוק. חשוב להפגין סבלנות רבה ולהבין שזהו תהליך שלוקח זמן. במידה והתינוק מסרב לאכול מן הבקבוק אם אמו מאכילה אותו, כדאי שמישהו אחר מבני המשפחה יאכיל אותו, זה יגביר את הסיכוי שהתינוק יסכים לאכול מן הבקבוק שהוא אינו מורגל אליו. מומלץ להכניס בקבוק ריק למאגר הצעצועים של התינוק ולהפוך אותו למשחק. לגלגל את הבקבוק בין ידיו, לתת לו לאחוז בו ולחקור אותו עם הפה והידיים. בשלב מאוחר יותר נוכל לשים בבקבוק כמות קטנטנה של חלב שאוב או תחליף חלב ולתת לתינוק לשחק עם הבקבוק עד שהחלב נכנס לפה. חשוב לזכור שתינוקות אוהבים שיגרה משום שהיא מקנה להם בטחון. כאשר מנסים לתת לתינוק בקבוק רק מדי פעם, הוא לא תמיד משתף פעולה, ולכן מומלץ להציע בקבוק באופן קבוע בכל יום ובאותה שעה עם אותם טקסים מסביב.

לקראת סיום, עוד טיפ אחרון: תזונה טבעית מוצלחת היא לפי דרישה. בשעות שבהם האמא נמצאת בבית רצוי להאכיל את התינוק בהתאם לרצונו, ביום וגם בלילה. האכלה בלילה חיונית לביסוס הזנה טבעית מוצלחת ומסייעת ליצירת שפע חלב לאורך כל שעות היממה.

כיצד נדע כמה חלב אם שאוב התינוק צריך?

כשתינוק יונק אין אפשרות למדוד כמויות אכילה אבל אפשר ללמוד ולהכיר מתי הוא בוכה מרעב ומתי הבכי אינו מעיד על כך. זכרי כי חלב אם מתעכל במהירות ולכן פרקי הזמן בין הארוחות לעיתים קצרים יותר בהשוואה לתינוק האוכל תחליף חלב. בנוסף כדאי לוודא שהוא מרטיב כ 6 חיתולים ביום ולעקוב אחר גדילתו בטיפת חלב.

כשעוברים לבקבוק חשוב להבין שתינוקות שונים בדרישות התזונתיות שלהם ולכן אין כלל אצבע גורף לכולם לגבי נפח ארוחה מומלץ בהזנה מבקבוק, זה משתנה עם הגיל ויכול להשתנות בין ארוחה לארוחה.

אין ספק כי הזנה טבעית היא התזונה הטובה ביותר לתינוק המספקת לו את כל רכיבי התזונה הנדרשים כמו גם הגנה חיסונית והיא מומלצת כמזון בלעדי עד גיל 6 חודשים. אם הזנה טבעית בלעדית אינה מתאפשרת מסיבות כאלה ואחרות, תוכלי להיעזר במטרנה מהדרין TO GO: מארז הכולל 5 מנות מדודות של תחליף חלב הארוזות כ"א בנפרד ומאפשרות התנסות נוחה וקלה.

יש לך עוד שאלות? את מוזמנת לפנות למומחיות של מטרנה:

המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה 1800-32-33-33 שיחת חינם.

שעות הפעילות: ימים א-ה 8:00-20:00, יום ו וערבי חג 8:00-12:00

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture