בלי כאבי ראש, בלי לשלם מס רכישה, בלי מס על דירה שלישית

דירה להשקעה במאה ה-21, פריצת הדרך של מומחי הנדל"ן, לא מה שחשבתםיהושע ירחי מראיין את אבי גרוסמן, מומחה נדל"ן בעל ותק וניסיון רב

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

כמי שמלווה משקיעים רבים בתחום הנדל"ן, מה אתה יכול לומר על ההתפתחויות בתחום הזה?

כמו בכל תחום, גם בתחום הנדל"ן ישנן כל הזמן התפתחויות. ולכן מי שמשקיע בתחום זה, חייב להיות ערני לשינויים, השקעה מעולה של אתמול, יכולה להיות השקעה בינונית ומטה של היום.

תוכל לתת דוגמה?

כן בהחלט. בוא ניקח את תחום השכירות. כישראלים, אנו מעדיפים תמיד להשקיע 'ליד הבית', לקנות דירה שאנחנו רואים בעיניים, להשכיר אותה, וליהנות מנכס מניב לאורך שנים. השקעה מסוג זה, על אף שהיא כרוכה בדרך כלל בהתעסקות לא מעטה הכוללת: מציאת דירה, הליך רכישה, משכנתא, מציאת שוכרים, גביה, טיפול בתלונות, ולעיתים סיבוכים של ממש עם שוכרים וכו' – גילמה בתוכה בשנים האחרונות עליית מחירים מטורפת שפיצתה בדרך כלל על הזמן והמשאבים שהושקעו.

כיום, לא צריך להיות מבין גדול בנדל"ן כדי לראות שהמצב השתנה. עליית המחירים מתונה, אם בכלל, והרווח השוטף מהשכרת הדירה נמוך. בחישוב נכון של כל ההוצאות סביב הדירה, הרווח הריאלי במקרים רבים הוא כמעט אפסי. כאן זה המקום להתעורר ולחפש משהו אחר.

אז אני מבין שאתה מתכוון להשקעה בארה"ב?

לא רק, אך אכן זהו כיום היעד המועדף על מי שמחפש יותר ביטחון. באירופה בכלל ובאנגליה בפרט, טרם ניתן לדעת את השפעות הברקזיט (יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי), וכן נתוני מקרו אחרים על הנדל"ן (פליטים ועוד).

אך באופן כללי, חשוב לדעת שכשיוצאים מאזור הנוחות- השקעה ליד הבית- כללי המשחק משתנים.

השקעה במדינה זרה צריכה להתחשב בהרבה דברים שלא ידועים למשקיע הישראלי הממוצע, כמו חוקים עירוניים מדינתיים ופדרליים הנוגעים לנכסים, תרבות השוכרים, עלויות נכסים תיקונים והוצאות אחרות, ועוד ועוד.

אני מכיר רבים שחשבו שבאמצעות חברת ניהול מקומית ישיגו את השקט הנפשי ויפטרו מהצורך 'ללמוד' את השוק אליו הם נכנסים, אך המציאות מוכיחה שעל אף שחלקם מצליחים בתקופה הראשונה- לאחר זמן הם מגלים את גודל הבעיה אליה נכנסו, מאוחר מידי.

עכשיו התבלבלתי…. אז אתה בעד השקעות בחו"ל או לא?

כפי שאמרתי, כרגע השקעות בחו"ל הן אטרקטיביות בהרבה, אך פשוט צריך לדעת איך לעשות את זה נכון.

אפשרות אחת היא ללמוד את השוק בו אתה רוצה להשקיע. לא הכוונה דרך האינטרנט, זה לא מספיק. אלא לנסוע למקום כמה פעמים, ליצור קשר עם מתווכים וכו', ובעיקר- להיות מוכן לשלם 'דמי לימוד' מטעויות של תחילת הדרך.

מי שמחפש להשקיע בחו"ל באופן פסיבי, ללא הטרחה הקשורה בניהול נכס וללא הסיכונים הכרוכים בהשקעה במקום שאין לו את הידע הנדרש- חייב למצוא שותף מקומי. שותף רציני ומקצועי שמרוויח יחד אתך על כל דולר שהנכס מניב.

דוגמא טובה להשקעה מוצלחת היא השקעה בנכסי MultiFamily. מדובר על מתחמים שלמים של דירות המיועדות  להשכרה בלבד, והן מנוהלות יחד כמקשה אחת. יש כאן שינוי בתפיסה. בדיוק כמו שפעם חנות המכולת השכונתית הייתה סל הקניות העיקרי שלנו, וכיום יש רשתות גדולות בהן אנו קונים, ובדיוק כמו שעסקים קטנים רבים נכחדו בגלל רשתות ענק שבלעו את החנויות הקטנות. כך גם בתחום הנדל"ן – במקום להשקיע בדירה אחת, ולהתמודד לבד עם כל הקשיים, כיום חברות ענק לנדל"ן רוכשות באמצעות משקיעים 200, 400 ואפילו 700 דירות ויותר, כאשר כולן מושכרות ומניבות תשואה כבר בעת הקנייה! המשקיעים רוכשים דירות במתחם, אך הם לא לבד. חברת הנדלן מושקעת גם היא במתחם, וכל ההכנסות של המתחם מחולקות בשווה בין כולם. כמובן שמדובר על אזורים בהם יש ביקוש גבוה לשכירות, ועל אוכלוסייה טובה.

אתה בעצם מתכוון לומר שיש כאן פיזור סיכונים גבוה?

בדיוק, אך לא רק. ראשית ברגע שמשקיע נכנס לתמונה ורוכש למעשה נכס נדל"ן מתוך הקופה הגדולה, הוא יודע שהכול מנוהל על ידי מקצוענים בתחום, הראש שלו נקי מדאגות, נקי מטרטורים, אף אחד לא יפנה אליו על פיצוץ בצנרת או כל דבר אחר. יש חברת נדל"ן גדולה שמעסיקה צוות מקצועי שמטפל בכל ההתנהלות מול הדיירים. המשקיע מקבל את התשואה בראש שקט לחלוטין, ומדובר בתשואה שהיא ללא ספק גבוהה משמעותית מהתשואה הממוצעת על השקעה דומה בארץ. מעבר לכך, כפי שאמרת יש כאן פיזור סיכונים גבוה מאוד. אם קרה ודירה אחת התפנתה ועדיין לא נמצאו לה שוכרים, זה דבר שכמעט ולא מורגש. המשקיע מקבל את התשואה שלו.

נשמע מדהים! זה באמת עובד בשטח?

עובד מעולה כבר כמה וכמה שנים. זה מה שנקרא win-win situation. כולם מרוויחים. המשקיעים רואים את תזרים המזומנים מיידי, ומרוויחים הכנסה בראש שקט החל מהיום הראשון של ההשקעה. חברת הנדל"ן שמושקעת בעצמה במתחם מרוויחה, וגם השוכרים מקבלים שירות ברמה גבוהה וטובה מצוות מקצועי מקומי שמטפל בהם. למי שמתעניין, אני בהחלט יכול לתת גם דוגמאות ספציפיות של מתחמים שמשקיעים מהארץ רכשו בהם ונהנו מתשואה גבוהה.

כמי שעוסק בתחום האם יש לך מה לומר על המיסוי הכבד בארץ למשקיעים, מס רכישה, מס על דירה שלישית וכיו"ב?

תראה, כל אדם צריך לעשות את מה שטוב לו. אני מכיר בזכות של משרדי הממשלה להנחית עלינו האזרחים את המיסים, אבל זה לא אומר שאני כאזרח אחפש להשקיע דווקא היכן שהמיסים כבדים הרבה יותר. אני בהחלט לא חושב שחובה להשקיע בארץ. יש מגוון אפשרויות מעולות להשקעה  בארה"ב, בלי לשלם מס רכישה ובלי מס על דירה שלישית, פשוט כלכלה חופשית במדינה שמעודדת את הציבור להרוויח. אני עובד עם חברה יזמית גדולה ובעלת ותק מוכח של הצלחות. החברה רשומה הן בארץ והן בארה"ב, ויש כמובן משרדים וצוות מקצועי של החברה בארץ. בטחונות המשקיעים הם ברמה הגבוהה ביותר שיש כיום. זכויות כל משקיע מעוגנות הן לפי החוק הישראלי והן לפי החוק האמריקאי. זה עובד מעולה ו70% מהלקוחות חוזרים ומשקיעים בדרך הזו.

לפרטים חייגו: 050-2990900

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם מעקב.?דוחות.?חשבון בנק .?לאן התשואה מועברת.?האם יש חוברת הזברים?

תגובה מעניין

⁠⁠⁠אלי שלום,
אכן, הנושאים שהעלית מאוד חשובים לפני שמשקיעים, כמו עוד נושאים רבים. מטבע הדברים לא ניתן לענות על הכל בכתבה אחת, אתה מוזמן ליצור קשר בנייד (0502-990-900) לפרטים נוספים.
אגב, כתבתי מאמר מיוחד על 7 הסכנות בהשקעה בארצות הברית, ועל 9 הכללים הבסיסיים להבטחת ההשקעה. לקבלת המאמר חינם ניתן לשלוח מייל ל[email protected]

מעוניין לשמוע פרטים נוספים על השקעה במולטי פמלי בארה"ב.

צור קשר ישיר עם אבי 050-2990900 . ניתן לשלוח מיסרון ואבי יחזור אליך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture