כאימהות נעשה הכל, כדי שלא יחסר לתינוקנו דבר…

כל אמא רוצה לדעת שהיא העניקה לתינוקה את כל מה שהוא זקוק לו... אם מתאפשרת ההזנה הטבעית זה כמובן הטוב ביותר, כי היא מקנה לתינוק יתרונות רבים, חלקם מוכרים כמו הרכב תזונתי המותאם באופן אידיאלי לצרכיו, וחלקם פחות ידועים כמו פרוביוטיקה, אותם חיידקים ידידותיים, שתורמים להבשלת מערכת העיכול ולחיזוק ההגנה הטבעית של התינוק.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

מזל טוב לאמא, וברוך הבא הביתה לתינוק שרק נולד. החדר כבר מוכן, לפי כל תווי התקן, הבגדים מכובסים וכל בני המשפחה מתרגשים לקראת בואו של התינוק.

אם מכל סיבה שהיא אינך מזינה את תינוקך בהזנה טבעית, ובעיקר אם הוא נולד בניתוח קיסרי, הוא אינו מקבל מספיק את אותו רכיב פרוביוטי חשוב.. הכוונה היא למעשה לאותם חיידקים “טובים” שכאשר אנו צורכים אותם הם משפיעים לטוב על גופנו. אוכלוסיית החיידקים שבגופנו תורמת לבריאותנו ומסתבר שהיא למעשה גדולה פי 10 מכמותם של התאים שגופינו וכבר מינקות הם תורמים לפעילות מעיים טובה יותר, להגנה חיסונית , להפחתת משך בכי של התינוק וככל הנראה גם למניעת השמנה.

האם ביכולתנו להשפיע?

“התינוק נולד כשהמעיים שלו נקיים, סטריליים, ואוכלוסיית החיידקים מתחילה להיווצר במערכת העיכול שלו החל מהלידה”, מסבירה הדיאטנית הקלינית רננה מזרחי, המנהלת המדעית של מטרנה. “מאחר שחלב אם מכיל באופן טבעי חיידקים פרוביוטיים, תינוק הניזון בתזונה טבעית מפתח אוכלוסייה שונה של חיידקים במעיו, שמאופיינת בעושר רב יותר של חיידקים פרוביוטיים, לעומת תינוק הניזון מתמ”ל (תרכובת מזון לתינוקות)”.

“בנוסף” מסבירה מזרחי, “לתינוק שנולד בניתוח קיסרי יש פחות חיידקים פרוביוטיים לעומת תינוק שנולד בלידה רגילה, וזאת בזכות נוזלים העשירים בחיידקים פרוביוטיים, שאיתם בא התינוק במגע במהלך לידה רגילה”.

על פי מחקר שנערך במרכז הרפואי “סורוקה” בבאר שבע, נמצא כי תינוקות בגילאי 4-10 חודשים השוהים במעונות יום, שקיבלו תמ"ל מועשר בפרוביוטיקה, חלו פחות במחלות חום ושלשול.

“זהו מחקר מקיף שנערך על כ-200 תינוקות בריאים שהראה עד כמה חשוב שתינוק בריא יקבל פרוביוטיקה באופן יומיומי והוא מצטרף לשורה ארוכה של מחקרים שהראו את היתרונות הרבים של מתן פרוביוטיקה כבר מינקות ואת ההשפעה המטיבה שלה על בריאותו בהמשך חייו”, מסבירה רננה. “תקופת הינקות נחשבת לחלון הזדמנויות קריטי לעיצוב הבריאות של התינוק הן לטווח הקצר והן לארוך היום מדברים על 1000 הימים הראשונים לחיים כאלו שיקבעו את בריאותו בהמשך חייו. בתקופה זו לתזונה בכלל ובתוכה לפרוביוטיקה בפרט יש השפעה מרכזית על עיצוב למערכת העיכול ועל מניעת תחלואה כמו גם למניעת אלרגיות והשמנה, בקרב תינוקות ופעוטות”.

אחת התופעות השכיחות בקרב תינוקות רכים הינה תופעת הקוליק הכוללת כאבי בטן, גזים, אי שקט ובכי, שמופיעים בסביבות השבוע השני ונמשכים לרוב עד גיל 4 חודשים.. “נראה כי קוליק אינו קשור לסוג התזונה של התינוק והוא מופיע גם אצל תינוקות הניזונים מתמ"ל וגם אצל תינוקות שיונקים חלב אם”, אומרת רננה. “עדיין לא ידוע בוודאות מה גורם לתופעה זו אבל מסתמן כי פרוביוטיקה יכולה לסייע להקל על תופעה זו בצורה משמעותית.

ולכן במקרים אלו מומלץ לבחור בתמ"ל המכיל פרוביוטיקה, כגון מטרנה מהדרין ספיישל .

יש לך שאלה? את מוזמנת לפנות למומחיות של מטרנה:
המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה 1800-32-33-33 שיחת חינם.
שעות הפעילות: ימים א-ה 8:00-20:00, יום ו וערבי חג 8:00-12:00

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture