מעמד מרגש בחנוכת המקווה החדש והמפואר של "טהרת הבית" בנצרת

בראשות רבני העיר שליט"א, ראש העיר ושר הדתות הרב דוד אזולאי, נחנך ברוב פאר המקווה לו המתינו שנים רבות בני העיר

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

לא בכל יום ניתן לראות חיוך כה קורן על פניהם של תושבי העיר הצפונית – נצרת. אבל בשבוע שעבר זה קרה. תושבי העיר נצרת, חרדים, דתיים ומסורתיים כאחד לבשו חג לרגל המאורע המרגש לו התפללו והמתינו כבר שנים רבות: פתיחת מקווה רחב ממדים חדש ומפואר, כיאה וכראוי להתרחבות קהל יראי ה' בעיר. זה שנים רבות שמקום המקווה החדש, הפך לנטוש ועזוב – ממקווה מקומי נהיה הוא מבנה ישן ומוזנח שנותר על מתכונתו מהיווסדו, ולא היה בה כל פעילות. בחלוף הזמנים, התרגלו ציבור יראי ה' להרחיק נדוד ולחזר אחר יישובים ושכונות סמוכים בכדי להיטהר, אך בשנים האחרונות, גדל ב"ה הציבור בעיר הצפונית והתקרב אל היהדות, וזעקת התושבים עלתה שוב ושוב. ארגון "טהרת הבית" נטל על עצמו את המשימה הקשה והמורכבת, ובסכומים אדירים עמל זה שנה תמימה לחדש ולכונן מקווה רחב ידיים חדש ומפואר. בשעה טובה ומוצלחת, בשבוע האחרון בירכו בארגון "טהרת הבית" על המוגמר ובמעמד רבני ואיש הציבור, יחד עם כל תושבי העיר, חנכו את המקווה החדש שנפתח לפעילות.

במעמד רבני ארגון "טהרת הבית" שתחת נשיאותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א – אשר מלווה את כל פעילות הארגון, נקבעו המזוזות של בניין המקווה החדש אשר עלותו הסתכמה במעל מילון וחצי ₪, וארגון "טהרת הבית" הוא זה אשר גייס את מרבית הסכום לבניית ושיפוץ המקווה החדש.
רב העיר נצרת עילית, הרב ישעיהו הרצל שליט"א, אמר כי "אמנם חיכינו שנים רבות לכך, אך עתה זכו בני המקום לדבר שאין בהרבה מקומות אחרים בארץ – מקווה פאר עם כל ההידורים ההלכתיים הכי מיוחדים. הושקע כאן רבות על ידי הארגון הנעלה "טהרת הבית" – אני בעיני ראיתי בכל פעם שביקרתי במקווה כי הצוות הרוחני של הארגון נמצא כעת ומפקח על הכל מקרוב".

ראש המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז, נשא דברים גם הוא באירוע וסיפר כי "במשך חודשים הייתה פניה של המועצה לעמותות ולארגונים, לבוא להרחיב ולשפץ את המקווה, אך אף אחד לא התקרב למקווה הזה, כי הסכום החסר היה כמעט מיליון ₪. כבוד הרב מוצפי שקיבל פניות רבות מהציבור, החליט שייקח את הנטל על עצמו, והוא עשה חסד עם תושבי העיר שכה ששיוועו למקווה כראוי להם. אשרי הרב מוצפי ואשרי הארגון "טהרת הבית" שפעל ללא לאות לכל מה שעיננו רואים היום".
שר הדתות הרב דוד אזולאי בירך את ארגון "טהרת הבית" ואמר כי "הגדילו לעשות בארגון, שהביאו את כולם לחיבוב מצווה, הודות למקוואות הפאר שהם מקימים בכל הארץ. אשריהם במה שהם עושים על מנת לקרב משפחות מבני ישראל לטהרה. הם קופצים למים עמוקים במקומות שאין כל תקציב, ובאוזניי שמעתי לא אחת ממשפחות שאינם שומרי תורה ומצוות, שהצטרפו למשפחת הטהרה בזכות ההנגשה הנוחה והטובה הנעשית ברוב פאר והדר. ניכר כי טהרת הבית טורחים רבות למען הציבור ולהרבות כבוד שמים".

ראש העיר, מר רונן פלוט הודה לכל העוסקים במלאכה ובירך את שיתוף הפעולה המדהים שקיים בין ארגון וולונטרי כ"טהרת הבית" יחד עם רשויות ממשלתיות ועירוניות, ובכך זוכים לתנופת פעילות רבה ומשמעותית.
יו"ר ארגון 'טהרת הבית' הרב יחזקאל מוצפי שליט"א הודה לכל המברכים הרבים ובפרט ליו"ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז, וקודמו בתפקיד הרב שמעון גלרון על עזרתו ותושייתו הרבה. בדבריו, אמר הגר"י מוצפי כי הוא רואה את ייעודו "להיות איש איש במקום שאין איש. בסיורי הרבים יום אחר יום ברחבי הארץ אני רואה את החשיבות בהקמת מקוואות מפוארים ברחבי הארץ ונחשף לעובדה כי בהקמת מקוואות כאלו טמון הרחבת גבולות הטהרה. שמח אני על כך שארגון 'טהרת הבית' הוא החלוץ בעניין אך כולי תקווה שיקומו עוד ועוד ארגונים שיוכלו לעזור ולסייע בבניית, שיפוץ ופיקוח המקוואות, ובכך לעזור למאות ישובים ושכונות שלא זכו עדין למקווה תקין ומסביר פנים".

IMG-20170227-WA0061

IMG-20170227-WA0071

IMG-20170227-WA0058

IMG-20170227-WA0060

IMG-20170227-WA0062

IMG-20170227-WA0070

IMG-20170227-WA0072

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות בכתבה, לא העיר נצרת. עיר אחרת לגמרי – נצרת עלית! מתי תפנימו אצלכם באתר?????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture