מעטפת‭ ‬שירותים‭ ‬כוללת‭ ‬וחדשנית ‬המעניקה לילדים של מכבי את השרות הרפואי המתקדם והנח ביותר

כמעט כל משפחה קשורה אל רופא ילדים קבוע ומוכר. אמהות מעדיפות לחכות עוד יום, כדי לגשת אל רופא הילדים 'שלהן'. מתברר שזו לא רק העדפה טבעית, אלא גם עקרון בעל חשיבות גדולה. ישנה משמעות להיכרות מוקדמת עם הרקע המשפחתי, האופי, דפוסי ההתנהגות והתגובות של הגוף. כשהרופא מכיר את הנפשות הפועלות הוא יכול לקבל החלטות נכונות יותר. גם הפציינט, מצידו, סומך יותר על הרופא המוכר לו, ונותן בו אמון. מחקרים בין לאומיים מתקדמים תומכים בגישה הזו. ב"מכבי" נותנים דגש על שירות אישי לכל חבר ולכן השיקו את התכנית היחודית "מכביקידס". מדובר במעטפת שירותים שנועדה להעניק לחברי "מכבי" מענה רפואי מושלם בכל התלבטות בתחום רפואת ילדים.

הבשורה הגדולה של התכנית היא תקשורת טלפונית ישירה עם רופא ילדים מומחה בכל שעות היום. תכנית "מכביקידס" מאפשרת לכם לפנות אל רופא הילדים האישי שלכם גם בשעות בהן המרפאה סגורה. בכל מקרה של התלבטות או החמרה במצב רפואי קיים תוכלו לחייג אל הנייד האישי של הרופא שלכם, דרך קו " רופא הילדים שלי" ולהתייעץ איתו. כך תהיו בטוחים שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה ביותר.

הרופאים שלנו מבינים את החשיבות של הזמינות בכל מה שקשור לשירות רפואי, ולכן רבים מהם כבר הצטרפו לתכנית החדישה "רופא הילדים שלי" הפועל בטווח שעות רחב: בכל יום בשעות הערב, עד אחת עשר בלילה, בימי שישי ובערבי חג מאחת בצהריים ועד כניסת השבת או החג ומצאת השבת עד אחת עשרה בלילה. אתם מוזמנים לברר במרפאה מה בנוגע לרופא הילדים שלכם.

חשוב לדעת, לרופא יש גישה מאובטחת לתיק הרפואי של הילד. הגישה לתיק מאפשרת לו לראות מידע רפואי חשוב כגון: מחלות רקע, תרופות שהילד מקבל, רגישות לתרופות וכו' ביקורים קודמים אצל רופאים, לבחון תוצאות של בדיקות דם, ולשים לב לכל נתון רפואי שעשוי להיות רלוונטי.

יתירה מזו, לרופא יש אפשרות להעביר לכם ישירות מהבית מרשמים, הפניה לבדיקות או למיון, ועוד. את המסמכים אפשר לקבל בכל עמדת "מכבילי".

מרכיב חשוב נוסף הוא התיעוד. כל פנייה אל רופא הילדים מתועדת ונרשמת בתיק הרפואי של הילד, בדיוק כמו ביקור קלאסי במרפאה. התיעוד חיוני על מנת לשמור על הרצף הטיפולי. כל רופא יכול לראות מה כלל הטיפול שהתבצע דרך הטלפון, להמשך טיפול.

מעבר לזה, הוא עשוי גם להיות פרקטי עבורכם. במקרה ואתם זקוקים שוב לתרופה או למשחה, אבל שכחתם את שמה. תוכלו לפנות לרופא, ולבקש לבדוק את העניין בתיק הרפואי של הילד.

למכבי פתרון יחודי גם במקרה והרופא האישי אינו זמין. מוקד ייעוץ טלפוני עם רופאי ילדים מומחים. בשלב הראשון, נענות השיחות על ידי אחות. בעלת וותק של שנים בעבודה עם ילדים. היא עושה הערכת מצב. אם מדובר במקרה שמאפשר לה לתת המלצה טיפולית או שמחייב פנייה לחדר מיון – היא עושה זאת בעצמה. אם ההתלבטות מורכבת יותר – היא מעבירה את השיחה מיידית לרופא ילדים מומחה שזמין במוקד.

לכל האחיות והרופאים במוקד אפשרות לראות את התיק הרפואי של הילד המדובר, ולפעול בהתאם. כל המידע כאן, לעיני הרופא. מוקד הייעוץ הטלפוני פעיל בשעות זהות לקו האישי אל הרופא ואף בשעות הלילה, ומהווה תחליף מעולה למקרים בהם רופא הילדים האישי אינו זמין, או כשלחבר אין רופא ילדים ספציפי קבוע. כמובן, גם ייעוץ במוקד מאפשר העברה מיידית של מרשמים והפניות על ידי הרופא.

כאן משתלבת תכנית ההכשרה המיוחדת שבנינו על פי מודלים שמקובלים בעולם. ההכשרה מקנה לרופאי ילדים מומחים כלים ומיומנויות למתן מענה מרחוק. יכולת לזהות מצב על פי תיאור בעל פה, לקבוע דיאגנוזה ולקבל החלטה מושכלת על דרכי פעולה, בשיתוף ההורים.

כדי להבטיח את אבטחת המידע הרפואי ישנם נהלי סודיות ברורים, שעל פיהם מתנהלים כל נותני השירות במסגרת "מכביקידס". גם בפנייה לרופא הילדים מעבר לשעות הקבלה וגם בפנייה למוקד הייעוץ.

אנג'לה עירוני, ראש אגף הסיעוד והמוקדים הרפואיים במכבי, מציינת בסיפוק רב את השקת השירות הייחודי, ואומרת כי שירות זה הוא בעצם בשורה בעולם הרפואה ומציבה את מכבי בחזית רפואת הילדים. "אנחנו גאים ברופאי מכבי שהצטרפו לשירות ונותנים מענה מקצועי ברמה גבוהה, ומאפשרים לחברי "מכבי" להרגיש בטוחים בכל שעה ביממה."

עירוני מסכמת בסיפוק את פעילות המוקד: "מספר הפניות הולך וגדל בהתמדה, מדובר בכ-100.000 פניות. הקהל מגיב בשביעות רצון, והפידבק לפעילות הרבה יותר ממצוין. מאחלת לכם שלא תצטרכו אותנו אף פעם… אבל אם תצטרכו – אנחנו מחכים לכם כאן."