מיטה מתכווננת – כי גם לנו מגיע לישון כמו שצריך

הדרך לשפר את איכות השינה עוברת בתנאים שנעניק לגוף. כדאי לתת עדיפות למיטה מתכווננת ולהרוויח יתרונות מיוחדים בטווח הקצר והארוך. אבל איך בוחרים את הדגם המתאים מבין המיטות הקיימות? הנה כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

המיטה משפיעה על איכות השינה שלנו כי היא קובעת איזו תמיכה אורטופדית נקבל לחגורת הכתפיים, הגב ועמוד השדרה. אדם בוגר זקוק לשינה של 8 שעות בלילה כדי לתפקד כהלכה ויש משמעות גדולה לתנאים מסביב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אי אפשר להסתפק בהחשכת חדר השינה כדי להבטיח שינה ערבה, ושנת יום לא תמיד מצליחה למלא את החסך של שנת לילה.

בנוסף, כיום ניתן ליהנות משורה ארוכה של יתרונות בזכות הערך המוסף של מיטה מתכווננת. זו מיטה שמתאימה לגברים ונשים שרוצים לישון טוב יותר, לכל מי שרוצה לתקן דפוסי שינה לא סדירים ולמי שרוצה למנוע סיכוי לדום נשימה בשינה או לצמצם הפרעות שינה אחרות. העלות של המיטה גבוהה אך התועלת שלה מוכחת.

מה מיוחד במיטה מתכווננת?

השלד של מיטה מתכווננת כולל אזור ייעודי של ספיגת לחץ מהכתפיים ומערכת סרגלי תמיכה בגב התחתון והעליון. אם זה לא מספיק, רק במיטה כזו יש תמיכה כפולה לגב התחתון ומשטח רב אזורי לברכיים ולקרסוליים. המנוע של מיטה מתכווננת מאפשר לנו לשלוט בתנוחת הגוף בצורה אופטימאלית והוא מתאים גם לשומרי מסורת שרוצים להימנע מהפעלת חשמל בשבתות וחגים. כל מה שצריך לעשות כדי להמשיך לישון כמו שצריך הוא לכוון את המיטה מראש ולנצל אותה לכל אורך השבת למנוחה, קריאה ושינה ערבה.

בנוסף, המבנה של מיטה מתכווננת מיועד לספוג את נקודות הלחץ המפוזרות לאורך ורוחב הגוף. נקודות אלו עשויות להיפגע ולספוג כאבים כאשר המיטה לא מסוגלת לאזן את משקל הגוף באופן שווה. במידה ונוצר יותר מדי משקל על נקודות לחץ מסוימות, משמעות הדבר היא כאבים בחלק מהגוף, כתפיים תפוסות ושינה מלחיצה וכואבת.

צילום: גוד נייט

ניתן לייצר מיטה מתכווננת בהתאמה אישית לצרכי הלקוחות. המיטה יכולה לעזור למנוע בעיות בריאותיות בגיל הזהב אך לצמצם את הסיכוי לתחלואה גם בשלבים מוקדמים יותר. היא נחשבת למערכת שינה מרגיעה בגלל התמיכה המותאמת לגב, לראש ולצוואר ובגלל שהיא מנחמת את הכתפיים ואזורי הרגל. בכל מיטה מתכווננת יש משענת ראש שעולה ויורדת בלחיצת כפתור בלבד ואפשר להשתמש בה על מנת לתקן את מיצוב הגוף. בנוסף, מנגנון ההפעלה של המיטה שקט מאוד והיא מאפשרת להירדם בקלות גם בתנאים של תאורה טבעית וחזקה.

סוגים של מיטות מתכווננות

בניגוד למיטות רגילות שבנויות פחות או יותר אותו דבר וההבדלים ביניהן נובעים רק מסוג המזרן, יש דגמים שונים של מיטה מתכווננת. לכל דגם מאפיינים אחרים וכדאי להכיר אותם לפני שבוחרים מיטה מסוימת.

מיטה מתכווננת מדגם מוביליטי של עמינח למשל כוללת אזור נוחות מתקדם לכתף ומתאימה למי שסובל מתופעת "הירדמות" של הכתף. המיטה היא למעשה משטח בעל שני מנועים, עם רמת עיצוב וגימור גבוהים במיוחד. היא מגיעה עם שלט חוטי, מנגנון שמנתק אוטומטית את זרם החשמל כדי להוריד את הקרינה האלקטרומגנטית ומערכת חירום להפסקת חשמל.

לעומת זאת, מזרן אנטרפרייז שמיועד למיטה מתכווננת מגיע מסדרת I space של קינג קויל ולכן מאושר על ידי ארגון הכירופרקטים הבינלאומי. זה מזרן בעל מערכת קפיצי פוקט עם 7 אזורי נוחות, שכבת ויסקו ג'ל לפיזור אופטימאלי של הלחץ בין הנקודות השונות בגוף ובד סריג שמונע הצטברות לחות. את המזרן ניתן להשיג במידות שונות במחיר מבצע של 3,990 ש"ח במקום 4,690 ש"ח.

לצורך השוואה, מיטה מתכווננת מדגם רפאל עולה 12,500 ש"ח כי היא משמשת כמיטה זוגית ויש לה ראש מרופד. מצע המיטה עשוי קפיצי פוקט עם שכבת ויסקו של 4 ס"מ, בד ריפוד בטכנולוגיית תלת ממד לאוורור מקסימאלי ומערכת מתכוונת עם שליטה נפרדת של כל אחד מבני הזוג בהרמת הגב והרגליים. זו מטבע הדברים מיטה שמתאימה לבני זוג שישנים יחד, אך יש דגמים דומים של מיטות נפרדות שבהן ניתן להשתמש בחדרי שינה כשרים.

טיפים לבחירת מיטה מתכווננת

מיטה מתכווננת יקרה יותר ממיטה רגילה בגלל הטכנולוגיה שמשולבת בה. בשביל לבחור אותה בצורה נכונה צריך להגדיר העדפות אישיות ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כדאי לקבוע את מסגרת התקציב עוד לפני שמגיעים לחנות או לאולם התצוגה, לבדוק אפשרות למיטה עם פונקציית עיסוי להרגעת הגוף ולוודא התאמה של המזרן לבעיות שינה נפוצות כמו נחירות, אסטמה, כאבי גב ודלקת פרקים.

בשורה התחתונה, מיטה מתכווננת היא ככל הנראה השקעה משתלמת בגלל שמזרן שטוח לא מסוגל לתמוך בעקמומיות הטבעית של הגוף. כדאי לזכור ששינה היא תהליך פיזיולוגי מורכב שמחייב תנאים מסוימים. את התנאים האלה נוכל להעניק לגופנו רק באמצעות מיטה מתאימה. זו סיבה מספיק טובה לרכוש מיטה מתכווננת וליהנות מכל העולמות בלי להתפשר על איכות החיים.

לחצו כאן להזמנת מיטה מתכווננת איכותית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture