מה צריך על מנת להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה?

תנאי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה משתנים בין מוסדות הלימוד אך יש להם גם מספר מאפיינים משותפים. החל מהממוצע בתואר הראשון, דרך ראיון אישי וקבוצתי ועד המלצות מאנשי מקצוע – הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

תואר שני בפסיכולוגיה נלמד במגמות של התמחות קלינית או במגמות עיוניות ומחקריות. בשני המקרים נדרש תואר ראשון בפסיכולוגיה כתנאי קבלה בסיסי, אך יש הבדלים בין מוסדות הלימוד בכל הנוגע לשאר תנאי הקבלה. כמו כן, ברוב מוסדות הלימוד דורשים מעבר של מבחן מתא"ם בציון טוב. אפשר להתייעץ עם יועצי הלימודים בכל מוסד אקדמי לפני שמגישים מועמדות ולהתעדכן לגבי תנאי קבלה ספציפיים.

ההבדלים בין תנאי הקבלה במוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ נובעים מהתחרות בין הסטודנטים. במוסדות אקדמיים מבוקשים הסטנדרטים גבוהים יותר, ולהיפך. עם זאת, כדאי להכיר את תנאי הקבלה הנפוצים ולהשתמש בהם לפני שמחליטים על אפיק אקדמי מסוים.

מה הקשר בין התואר הראשון והתואר השני?

ברוב המוסדות האקדמיים ישתמשו בציון הממוצע של התואר הראשון בפסיכולוגיה כתנאי קבלה לתואר השני. ציון ממוצע מינימלי נדרש ברוב המוסדות עומד על 90 בחוג לפסיכולוגיה ובקורסי מתודולוגיה, לעומת ציון מינימאלי של 80-90 במבחן מתא"ם. במידה והממוצע בתואר הראשון נמוך מהנדרש על ידי המוסד האקדמי, ייתכן והסטודנט יתבקש להשיג ממוצע גבוה יותר במבחן המתא"ם. מי שלא עובר מבחן מתא"ם יכול בחלק מהמוסדות האקדמיים להשתתף במבחן GRE ולהתקבל על סמך הישגיו.

כמו כן, ברוב המוסדות האקדמיים דורשים המלצות ממרצים או אנשי מקצוע. יש צורך בשתי המלצות לפחות רק כדי להמשיך הלאה בתהליך הקבלה. בניגוד לציונים שמשקפים יכולת אובייקטיבית ואת הדרישות האקדמיות, ההמלצות מתייחסות לפן האישי של הסטודנט וליכולת שלו להשתלב במקצוע באופן קליני או מחקרי.

מתי תצטרכו להגיע לפגישה?

יש מוסדות אקדמיים שמחייבים פגישה אישית עם צוות המרצים לפני קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה. הפגישה האישית עשויה להיות במקום או לצד ההמלצות מאנשי המקצוע. במקרה של פגישת הערכה, נציגי המוסד גם עשויים לדרוש מהמועמדים להעביר מצגת של מחקר כמותי מסוים. עליהם לדווח על ניסיון טיפולי ומחקרי במידה והם מעוניינים להתקבל למגמות טיפוליות, להגיש קורות חיים בשביל להתקבל למגמה ארגונית חברתית ולהגיש הצהרה על יעדים מחקריים כל עוד הם רוצים להתקבל לפקולטות רלוונטיות.

ברוב מוסדות הלימוד כוללים בתנאי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה גם ראיון אישי. הראיון האישי לא מחליף את הראיון הקבוצתי, אבל הוא נערך לפניו. ראיון אישי מהווה הזדמנות טובה גם עבור הסטודנטים לשאול שאלות ולהתעניין לגבי גישת הלימודים באותו מוסד. במילים אחרות, סטודנטים שרוצים להמשיך את הקריירה האקדמית שלהם יכולים גם כן להציב דרישות. זו הדרך הנכונה לבחור מסלול לימודים ולהפיק מקסימום תועלת מהאפשרויות שעל הפרק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture