6 טיפים שיעבירו לכם את הטיסה עם התינוק בנעימים

השעה, מקום הישיבה, הבגדים, התיק, דגם המטוס ושעת ההגעה הם רק חלק מהפרמטרים שישפיעו על נוחות הטיסה שלכם עם התינוק. רוצים לדעת איך מעבירים את הטיסה בנעימים? קבלו את המדריך המלא

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים שבשנת 2016 יצאו לחו"ל 3.5 מיליון ישראלים, מהם 1.4 מיליון פעמיים או יותר במהלך השנה. זו עלייה של 15% לעומת 2015 ועדות נוספת לכך שאנחנו מאוד אוהבים לבלות מעבר לים. כמו כן, סביר מאוד להניח שחלק גדול מהיוצאים לחו"ל עשו זאת עם תינוק ודרך האוויר.
אבל איך באמת מתמודדים עם האתגר וטסים עם תינוק בלי פגיעה באיכות החיים? הנה 6 טיפים חשובים:
1. העדיפו טיסת לילה
טיסת לילה יקרה בעשרות אחוזים בהשוואה לטיסות בוקר וצהריים, אך מבחינתכם כהורים לתינוק היא בהחלט שווה את ההשקעה. טיסת לילה חיונית לשביעות הרצון של התינוק בעיקר ביעדים רחוקים והיא יכולה להציל לכם את הטיול. במידה ומדובר ביעד קרוב ואתם לא מזהים בעיה ספציפית עם השעה, נסו בכל זאת לדחות את הטיסה כדי לשמור על שגרת התינוק.
זכרו לבקש עריסה לתינוק עד גיל 9 חודשים כבר בעת הזמנת הכרטיסים ואל תחכו לרגע האחרון. קחו בחשבון שיש מקרים שבהם לא נשארות עריסות פנויות, לכן צריך לבדוק את זה כחלק בלתי נפרד מתהליך ההשוואה בין חברות התעופה.
2. בחרו היטב את מקום הישיבה
בררו מול סוכן הנסיעות או חברת התעופה האם יש מקומות ישיבה בשורה הראשונה של תא במטוס, כי שם בדרך כלל יהיה קיר וחורים להתקנת העריסה. לחילופין, במידה ואין עריסה תוכלו להשתמש במקומות האלה כדי לפרוס שמיכה עבה או שק שינה לתינוקות. את שק השינה תצטרכו כמובן להביא מראש ולהעלות למטוס יחד עם שאר הציוד.
אפילו אם תהיה לכם עריסה והתינוק יצליח להירדם, סביר להניח שבשלב כלשהו תצטרכו להחזיק אותו על הידיים. לכן מומלץ שמקומות הישיבה שלכם יהיו מספיק מרווחים על מנת לאפשר שימוש במנשא.
3. קחו ביגוד מתאים
הטמפרטורה במטוס נמוכה וכדאי להלביש את התינוק היטב עוד לפני ההמראה. כלל האצבע הוא להלביש את התינוק בשכבה אחת יותר מכם, בלי קשר לעונות השנה. במקביל, רצוי להעלות למטוס לפני שני סוגים של שמיכות – עבה ודקה – ולברר פרטים על מזג האוויר ביעד. יש לקחת בחשבון איחורים בטיסות ולהגיע עם בגדים מתאימים.
במידה ויש אפשרות לכבס בגדים ביעד של הנסיעה, אפשר לארוז פחות מהם וכך להקל על הנשיאה והמעבר משדה התעופה למלון. במידה ואין אפשרות לכבס, תצטרכו לקחת שני סטים של בגדים וזוג גרביים לכל יום ולארוז בנוסף בגד החלפה עבורכם למקרה שהילד יפלוט או יעשה את צרכיו.
4. הכינו תיק ייעודי לטיסה
התיק שעמו תעלו לטיסה יקבע האם היה תהיה הצלחה מהדהדת או כישלון קולוסאלי. הכינו תיק ייעודי שמוקדש רק לתינוק וודאו שיש בו דרכון, חיתולים חד פעמיים, מגבונים לחים, משחת החתלה, שקית לחיתולים שהיו בשימוש, צעצועים רכים ולא מרעישים, מוצצים, בקבוקים, תמ"ל (לילדים שאינם יונקים), סינרים חד פעמיים וכאמור בגדים.
שנית, הכניסו לתוך התיק גם את כל הפריטים הקשורים לשינה, ויטמינים ותרופות ואוכל ושתייה. ודאו שיש הפרדה נוחה בין הפריטים בתיק ושהכל ארוז כהלכה. קחו איתכם גם מוצרי היגיינה נוספים כמו מגבת רחצה וחיתולי טטרה וכך תהיו ערוכים לכל סיטואציה.
5. בררו איזה התקנים יש במטוס
התנאים במטוס אמורים להקל עליכם ועל התינוק ואין סיבה להתפשר עליהם. התפקיד שלכם כהורים הוא לעדכן מראש את חברת התעופה ולברר איזה התקנים קיימים בכל דגם. תהליך הזמנת טיסה עם תינוק מתבצע ישירות מול מרכזי השירות הטלפוניים של חברות התעופה ואותו כדאי לנצל על מנת להזמין עריסה, לתאם עגלה ולבדוק לגבי זכאות הכבודה.
מלבד עריסה אתם צריכים לטוס בדגם עם עמדת החתלה ולהשתמש באמצעי בטיחות לילד, כמו למשל כיסא בטיחות או רצועת בטיחות. עם זאת, הבחירה האם להשתמש באמצעים הללו ולרכוש מושב לתינוק היא של ההורים והם גם אחראיים לספק אותם. במילים אחרות, אל תצפו שחברת התעופה תביא לכם כיסא תינוק, אפילו אם שילמתם במיטב כספכם על מושב.
6. הקדימו להגיע לשדה התעופה
הגעה מוקדמת לשדה היא הסוד האמיתי של טיסה נעימה עם התינוק. חופשה עם תינוק לא מיועדת לאלתורים וכדאי לעשות הכל על מנת לא להגיע ברגע האחרון. אם תצאו מספיק מוקדם מהבית תוכלו להרגיל את התינוק לאווירה החדשה, לטייל אותו בשדה התעופה ולהחליף לו חיתול או להאכיל אותו רגע לפני העלייה למטוס.
למרות שגם במטוס יש כאמור תנאים שמאפשרים פעולות בסיסיות מן הסוג הזה, הן כמובן הרבה יותר נוחות על הקרקע. בשורה התחתונה, הורים שמגיעים לטיסה במצב רוח חיובי ומשאירים לעצמם גמישות בלוח הזמנים תמיד יהיו רגועים ומרוצים יותר – וזה משפיע גם על התינוק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture