קרדיט צילום לאתר PEXELS

עסק חדש- 5 טיפים לעסקן המתחיל

לכל סיפור הצלחה גדול שאתם מכירים מתלוות לעיתים שנים של עבודה קשה וסיזיפית. לצורך כך, עליכם להצטייד לא רק בסבלנות אלא גם ביכולת ספיגה כלכלית.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

ריי קרוק, מייסד מקדונלד'ס האגדי (שגם זכה שיעשו עליו סרט הוליוודי גדול לפני כשנה), אמר פעם: " שתי הדרישות החשובות ביותר להצלחה גדולה הם : ראשית, עליכם להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, את זה לא בעיה להשיג, זה קורה כמעט כל יום. שנית, עליכם לעשות משהו בנוגע לזה". בתור בעלי עסקים שרק מתחילים את צעדיהם הראשונים אתם כבר שם. זיהיתם הזדמנות, זיהיתם את הזמן הנכון, והחלטתם לבצע. עכשיו רק נותר לדאוג שכל זה גם יצליח. איך? הנה חמישה דברים שיעזרו לכם לבסס את העסק שלכם לעבר ההצלחה: מציאת מיקום אטרקטיבי, ניהול כספים מקצועי, מודל עסקי מדויק, סבלנות ונראות עסקית.

 

מיקום אטרקטיבי – לא כל מה שנוצץ מתאים לעסק שלכם

מכירים את האימרה הרווחת בקרב סוכני נדל"ן: לוקיישן, לוקיישן לוקיישן? עסקים, הזדמנויות וחלומות נופלים בגלל מיקום לא מדויק. שימו לב, אנחנו לא אומרים מיקום שאינו אטרקטיבי – אלא מיקום שאינו מדויק לסוג העסק. המיקום יכול להיות נפלא, תוסס, הרבה תעבורה וחניה בשפע – ועדיין להיות הכי לא רלוונטי לעסק שהחלטתם לפתוח. איך זה יכול להיות? ובכן, אם העסק שלכם הוא למשל משרד חקירות, קליניקה רפואית מסוגים מסויימים, משרד עורכי דין שמתמחה בגירושים ועוד – אתם לא תרצו בהכרח להיות ממוקמים באופן בולט, כי הלקוחות יתביישו להיכנס. אם אתם פותחים סטודיו לקעקועים בלב שכונה יוקרתית בה אחוז המבוגרים גבוה, אתם כנראה לא תראו הצלחה למרות שהמיקום הוא "אטרקטיבי" וב"מיקום יוקרתי". אם אתם עורכי דין שמתמחים בזכויות רפואיות, עליכם למצוא מיקום עם נגישות גבוהה למגוון גדול של נכויות. אם אתם פותחים דוכן פלאפל, כדאי שתמקמו אותו בקומת קרקע ובמיקום הומה משרדים. לכל עסק יש להתאים את המיקום הספציפי שמתאים לו, מבחינת קהל הלקוחות שמיועד לו ועוד.

 

ניהול כספים מקצועי מהרגע הראשון

אלא אם אתם רואי חשבון מקצועיים, כדאי שתשאירו את כל נושא ניהול הכספים והחשבונות בידי רואה חשבון מקצועי, שילווה אתכם מהרגע הראשון, יכין לכם דוחות של רווח והפסד ויעזור לכם למצוא את שביל הזהב כדי שתוכלו גם להרוויח כסף ולא רק ליהנות מהעסק החדש.

 

מודל עסקי מדויק שנבנה במיוחד עבורכם

נכון שלא תמיד מתחשק לפתוח את הארנק ולהוציא כסף על דברים שלא נראים חיוניים כמו רכישה של ציוד, למשל, ולמרות זאת יועץ עסקי מקצועי הוא לפעמים ההבדל בין עסק מצליח שמפרנס את בעליו שנים ארוכות – ועסק שנסגר אחרי זמן קצר, כטיבם של רוב העסקים הקטנים החדשים. יועץ עסקי לומד את העסק, את לקוחותיו, את המתחרים שלו, את היכולות שלו לפרוץ בערים אחרות ואפילו מדינות אחרות – ובונה תוכנית עסקית שכוללת עיצוב גרפי, מיתוג, קמפיין פרסומי, קידום ועוד – הכל בהתאם לתקציב הנוכחי שלך ולתקציב העתידי המצופה.

 

יכולת ספיגה גם בתקופות קשות יותר

ובמילים אחרות: סבלנות, אמונה עצמית חזקה בכם, בדרך שלכם ובמותג שיצרתם. לעיתים רחוקות ההצלחה קורית בין ליל, ולכל סיפור הצלחה גדול שאתם מכירים מתלוות לעיתים שנים של עבודה קשה וסיזיפית. לצורך כך, עליכם להצטייד לא רק בסבלנות אלא גם ביכולת ספיגה כלכלית.

 

נראות עסקית הולמת

בין אם פתחתם מסעדה, משרד רואי חשבון או מספרה, כדאי שהמקום החדש ישדר מראה יפה, מזמין ואסתטי. מדובר בסעיף הכי כבד שלכם מבחינה תקציבית, אבל היחיד שבאמת מאד קריטי להצלחת המקום שלכם: איש לא ייכנס לעסק חדש, אם המקום נראה רע, מרושל, או אפילו אם הוא לא נראה מספיק מושקע: לקוחות אוהבים מקומות מסוגננים, שנעים לשבת בהם (בין אם זו פינת המתנה במשרד ובין אם זה בית קפה), שניכר שמישהו "השקיע בהם".   מן הסתם, יש הרבה אופציות לרכישת כל הרהיטים והאקססוריז שיעניקו לעסק החדש שלכם, אבל אתם חייבים להיות חכמים לבצע רכישה חכמה, שלא תפיל אתכם מהרגליים כלכלית אך גם לא תיראה זולה. ריהוט למסעדות למשל, כדאי לרכוש בחנות אחת, ובכך ליהנות מהנחה של רכישה גדולה, וגם מפריסת תשלומים נוחה. בנוסף, ברוב המקומות ניתן ליהנות משירותי סטיילינג וייעוץ של אדריכלים ומעצבים, שיעזרו לכם לארגן את החלל שלכם באופן היפה ביותר. שימו לב להצטייד מראש במידות החלל שלכם, כולל צילומים שיעזרו להבין היכן ממוקמים החלונות, הדלתות, איפה ואיך אתם רוצים למקם את המזכירה או את המארחת, ועוד.      

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture