עובד עם יחסי אנוש מעולים יכול לגייס אותם לתפקידים נחשקים ומתגמלים. החל מתחום משאבי האנוש, דרך ניהול פרויקטים ועד שיווק וקידום מכירות – הנה כל האפשרויות

היכולת לפתח קשרים בין אישיים היא תכונה מולדת. קשרים מן הסוג הזה כרוכים ברמה מסוימת של תלות הדדית, אך הם יכולים להיות מבוססים על מחויבות חברתית, סולידריות וכמובן קשר מקצועי. גישת יחסי אנוש בניהול למשל בודקת את האופן שבו ניתן לייעל ארגונים על ידי ניצול הפן הפסיכולוגי והסוציולוגי של עבודתם, מה גם שיש המון אנשים שפשוט נולדו עם היכולת לעשות את זה באופן טבעי.

כתוצאה מכך, עובד עם יחסי אנוש מעולים לא צריך להגביל את עצמו למקצועות טכניים. ההמלצה עבורו היא לחפש תפקיד עם נגיעה לכמה שיותר אנשים וכיום יש לו אפשרויות חדשות לעשות את זה. הנה כמה מהן:

משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש מניח שעובדי הארגון הם משאב ועל כן ניתן לרתום אותם להפקת תועלת רבה. ברמה היום יומית, תפקיד במחלקת משאבי אנוש מבטיח התנהלות מול כל העובדים בארגון.

אפשר להתחיל כרכזי גיוס והשמה כדי להשיג דריסת רגל וללמוד את העבודה, להמשיך בתפקידים של ריכוז משאבי אנוש על מנת לעסוק גם בהיבט האדמיניסטרטיבי ולהתקדם עד תפקידי ניהול משאבי אנוש בתאגידים, חברות ועסקים. לפי מחקר של אוניברסיטת בן גוריון משנת 2014, 91% מתוך מגייסי העובדים בארץ הן נשים אך כמובן שמדובר במשרה מתגמלת גם עבור גברים.

מנהל פרויקטים

איש מקצוע שעוסק בתכנון ובקרה של פרויקטים מוגדר כמנהל פרויקטים וגם הוא עובד מדי יום מול המון בעלי תפקידים, קולגות ולקוחות. מנהל פרויקטים אחראי על סיום הפרויקט בלוח הזמנים הנדרש ועל עמידה ביעדי הפרויקט לפי הדרישות של הלקוח.

בתוך כך, מנהל פרויקטים פוגש אנשים אחרים כאשר הוא מיישם את שלב היזום, התכנון, הביצוע, הבקרה והסגירה. בכל אחד מהשלבים האלה מזדמן למנהל הפרויקטים להשתמש באינטליגנציה הרגשית וביכולת שלו לפתח קשרים בין אישיים על מנת לייעל את התהליך ולקצר אותו. לא הרבה יודעים, אבל מדובר בתחום שניתן ללמוד במוסדות שונים. קורס ניהול פרויקטים יוכל להעניק לכם ידע וכלים רבים שיועילו מאוד בעבודה הפרקטית היומיומית.

שיווק וקידום מכירות

יש גם תחומים אחרים לגמרי שבהם קיימת נגיעה ברורה לאנשים רבים, כמו למשל שיווק וקידום מכירות. אנשי מכירות עובדים מטבע הדברים מול אנשים אחרים ונמדדים ביכולת שלהם לפתח מולם יחסי אמון. יש כלים רבים שמאפשרים לאנשי שיווק ומכירות לפנות לקהלי יעד חדשים, לשמר לקוחות קיימים ולעמוד ביעדים.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא חייבים להשתמש במניפולטיביות כדי להיות אנשי מכירות טובים. מי שיש לו יחסי אנוש טובים יידע כיצד לפנות ללקוחות שעבורם המוצר או השירות באמת רלוונטיים. הדרך שבה בוחרים אנשי המכירות והשיווק להעביר את המסר קובעת האם הלקוח יבצע את הרכישה והאם בסופו של דבר הוא יהיה מרוצה.