pexels.com

איך בוחרים מיטה יהודית?

כל מיטה שאפשר להפריד בה גם את הבסיס יכולה להיחשב מיטה יהודית, מה שמגדיל את טווח האפשרויות שלנו ברכישת מיטה חדשה. אז איך בוחרים מיטה כהלכה ולמה צריך לשים לב בכל מה שנוגע למזרון? הנה המדריך המלא

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

על פי ההלכה היהודית, אסור לבעל ואשתו לישון באותה מיטה ולכן עליהם לקנות מיטה שהיא בעצם שתי מיטות מחוברות שאותן אפשר להפריד. היות ושני מזרנים נפרדים במיטה מחוברת אחת לא עולים בקנה אחד עם לשון ההלכה, הפתרון הוא אך ורק לקנות מיטה שאפשר להפריד בה גם את הבסיס.

במידה והצפיפות בחדר ההורים גדולה ולא ניתן להפריד את המיטות, ההלכה פוסקת שאחד מבני הזוג צריך לעבור לישון במזרון על הרצפה. מצד שני, גם בחדרים קטנים וצפופים אפשר למצוא כיום מיטות יהודיות איכותיות וטוב. רכישת המיטה היא גם הזדמנות מצוינת לדאוג לבריאות עם בחירת מזרונים אורטופדיים שישפרו את איכות השינה ואיכות החיים.

התאמה אישית, גודל ועיצוב

יש כמה שיקולים שיכולים לעזור לבני זוג נשואים שצריכים להחליף את המיטה שלהם. קודם כל, חשוב מאוד שהמיטה תתאים למי שעומד לישון עליה. הפריבילגיה של רכישת מיטה יהודית באה לידי ביטוי בכך שכל אחד מבני הזוג יכול למצוא את המיטה שנוחה עבורו. מידת ההתאמה בין המיטה לבין מי שישן עליה נקבעת לפי הגובה, משקל הגוף וההעדפות האישיות.

הצורה הנכונה לבחור מיטה יהודית היא להרגיש אותה ואת המזרון טרם הרכישה. אפשר להגיע לאולמות התצוגה הפזורים ברחבי הארץ וניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי קבלת המיטה לתקופת ניסיון. כדאי שהגבר והאישה יבדקו כל אחד בנפרד את המיטה והמזרון שלהם ויוודאו שמדובר בכי היעיל ביותר לשינה איכותית עבורם.

מלבד התאמה אישית, מיטה יהודית היא מטבע הדברים רהיט גדול ומאסיבי. המיטה מורכבת הלכה למעשה משתי מיטות יחיד שמופרדות אחת מהשנייה אך חולקות בסיס ושלד. המשמעות היא רוחב גדול יותר מהממוצע ולכן חשוב לבדוק את המידות שלה. מומלץ להשאיר מרווח של 40 ס"מ לפחות בין רהיטים שונים בחדר השינה, לבחון את המקום הפנוי בין המיטה לבין הקיר ולבדוק האם לרוחב של המיטה יש השפעה על עיצוב החדר מבחינה מעשית.

כמו כן, רמת ההפרדה במיטה יהודית יכולה להיות במידות שונות כך שהיא תתאים גם לצרכים שלכם וגם לאופי החדר. מבחינת ההלכה אין הבדל בשאלה האם מדובר בהפרדה של 10 ס"מ או של 10 מטר. כל עוד ניתן להפריד גם את הבסיס ולא להסתפק רק במזרנים נפרדים, העדפות אישיות וגודל החדר הם אלו שיכריעו בסוגיה איזו מיטה לקנות.

מתוך האמור לעיל אפשר להבין מדוע עיצוב הוא בכל זאת שיקול משמעותי בבחירת מיטה יהודית. היא צפויה להיות הרהיט הכי גדול, דומיננטי וחשוב בחדר השינה ואין סיבה להתפשר על המראה שלה. מומלץ לבחור דגם איכותי ומעוצב שיעזור לשלב את המיטה בעיצוב הכללי של החדר והבית. כך ניתן למנוע מצב שבו המיטה בגודלה הרב מכערת את החדר ולא תורמת לו.

איך בוחרים את המזרון?

הנושא של מזרון דורש תשומת לב מיוחדת בבחירת כל סוג של מיטה ובעיקר כאשר משווים בין דגמי מיטות בהפרדה יהודית. השקעה במזרונים אורטופדיים משתלמת בטווח הקצר והארוך, למרות שהיא כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת. בטווח הקצר, מזרון אורטופדי ישפר את איכות השינה שלכם ויבטיח שתתעוררו ערניים, מרוכזים ושבעי רצון לעבודת הבורא בכל בוקר. בטווח הארוך, המזרון הוא השקעה משתלמת כי בעזרתו ניתן למנוע כאבי גב, צוואר תפוס ועוגמת נפש.

מזרון אורטופדי הוא למעשה מזרון שמספק תמיכה מלאה לאזור הגב ועמוד השדרה. לא משנה אם מחליטים לרכוש מיטה יהודית בגיל צעיר יחסית ומיד אחרי החתונה או בגיל מבוגר, כדאי להשקיע במזרונים אורטופדיים ולזכור שבמיטה יהודית יש שניים מהם. המזרון האורטופדי ייתן לגוף את התמיכה שמגיעה לו ויבטיח לשני בני הזוג שינה ערבה.

באולם תצוגה של מיטות יהודיות תגלו שיש הרבה סוגים של מזרונים במבצע וברמה גבוהה. התפקיד שלכם הוא לערוך השוואה בין המזרנים לפי הרכב חומר הגלם העיקרי, סוג התמיכה האורטופדית, נוחות, בלאי ועלות רכישה. מהר מאוד תבינו שמזרני קפיצים למשל יחסית זולים, אך הם מיוצרים מטכנולוגיה מיושנת ולכן מספקים תמיכה מרחבית חלקית בלבד לגוף ולגב. מנגד, מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני והם מעניקים תמיכה נקודתית מעולה.

מזרני ויסקו יתאימו אם אתם מעוניינים במיכה מדויקת על פי קימורי הגוף שלכם. היות ובמיטה יהודית אתם היחידים שישנים על המזרן, אפשר בהחלט להשקיע במזרנים כאלה שמיוצרים מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת ולכן גם עמידים מאוד.

בנוסף, כדאי להזכיר שבמזרני ויסקו יש התנגדות נמוכה של המשטח העליון לגוף וכך מתקבל מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות. זה אולי נראה לכם חסר משמעות עכשיו, אבל אחרי כמה לילות על מזרנים כאלה לא תבינו איך ויתרתם עליהם עד היום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצטייר המכתבה שתמיד אסור לישון באותה מיטה ותמיד הבעל צריך לישון על הרצפה …..
צריך לרשום את זה בצורה שאם אדם שאינו שומר תו"צ לא יראה את זה בצורה שלילית ול אי יגרם חילול ה'.

במחילה מכותב הכתבה, אך הוא בור ועם הארץ גמור בעניני דת והלכה.
אין כאן המקום לפרט, אך אין לסמוך על הנאמר בכתבה כלל,
ודי למבין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture