.pexels.com

יש לכם בעיות שינה? הנה 3 טיפים שיעזרו לכם לעבור את הלילה

בעיות שינה מטבע הדברים פוגעות באיכות החיים שלכם, אך יש לפחות 3 דברים שתוכלו לעשות כדי להתמודד איתן בצורה יעילה: החל מהתאמת סביבת השינה, דרך פעילות גופנית ועד החלפת התזונה היומית – הנה המדריך המלא

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

תפקוד אופטימאלי של אדם בוגר מותנה בשינה של 8 שעות ברצף מדי לילה. שנת יום אף פעם לא מהווה תחליף לשנת לילה, יש קשר ברור בין חסך בשינה לבין תאונות דרכים ושינה רצופה משפיעה על הבריאות. לפי מחקר שפורסם בארצות הברית בשנת 2008, אנשים שלא ישנים מספיק יפתחו בסבירות גבוהה הסתיידות של העורקים הכליליים ויהיו בסיכון גבוה למחלת לב. מנגד, חוקרים מצאו שמשתתפים שישנו 6-8 שעות בכל לילה הראו רמות מתח נמוכות בחייהם האישיים וגם הצליחו לשמור על משקל גוף תקין.

הבעיה מתחילה כאשר לא מצליחים לישון כמו שצריך. זה אומר שגם כאלה שמבינים את חשיבות השינה והשפעתה על איכות החיים לא תמיד מפיקים ממנה את היתרונות הקיימים, פשוט כי הלילה שלהם מלווה בנדודי שינה. כך למשל מעל 30% מאוכלוסיית העולם סובלים מהפרעות בשינה כמו דום נשימה בשינה, הפרעות בתזמון שעות העוררות וההירדמות ועוד, ולצדם יש עוד מיליוני אנשים עם הפרעות לא מאובחנות.

למזלנו, יש טיפים שיכולים לשפר את איכות השינה וחלקם אפילו לא דורשים מאמץ מיוחד. הנה 3 מהם:

  1. שנו את סביבת השינה

סביבת שינה חשוכה, רגועה ושקטה תעלה את הסיכוי לכך שתוכלו לישון ברצף בלילה. חשוב לעצב חדרי שינה בהתאם לצרכים האישיים ולהביא בחשבון דרישות מיוחדות או בעיות בריאותיות. לכו לישון רק כאשר אתם עייפים ואל תחששו לצאת מהמיטה אם עברה רבע שעה ועדיין לא נרדמתם. הטעות הנפוצה ביותר בנוגע לשינה היא לנסות להכריח את הגוף להירדם, בעוד בפועל זה רק גורם לתוצאה הפוכה ולתסכול נפשי.

הגורמים המשפיעים על איכות השינה שלכם וקשורים לחדר כוללים תאורה נכונה, טמפרטורה ואפילו ריח. מומלץ להחשיך את החדר באופן מקסימאלי לכל אורך השינה כדי להעביר את הגוף ממצב ערנות להירדמות ולהקפיד על טמפרטורה של 15-22 מעלות עם 40-60 אחוזי לחות.

בנוסף, יש דברים שאתם יכולים לעשות בקלות כדי להשפיע לחיוב על המצב האנרגטי ולייצב את הגוף והנפש. אפשר לדוגמא לשלב אביזרי ריח נעימים בחדר ולהוציא ממנו דברים שעלולים להלחיץ אתכם כמו מסך טלוויזיה, טלפון נייד או מחשב. ודאו שאתם משתמשים בחדר רק לצרכי שינה והשאירו את תלאות היום יום בסלון או מקסימום במטבח.

  1. בצעו פעילות גופנית

לשינה יש כמה שלבים ולכל אחד מהם מאפיינים שונים. בשלבי השינה העמוקה מתמלאים מאגרי האנרגיה של הגוף, הוא מתחזק ואנחנו מתאוששים ממאמץ גופני ופיזי. במקביל, פעילות גופנית משפרת את השינה ומעלה את הסיכוי לכך שנגיע לשלב השינה העמוקה ונשלים מחזורי שינה מלאים של 90-120 דקות.

פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע תעשה פלאים לאיכות השינה שלכם. כבר אחרי כמה חודשים תחושו בשיפור בשנת הלילה ועם הזמן גם תרגישו עלייה ביעילות המערכת החיסונית, האצת תהליכי חילוף חומרים ומצב רוח חיובי בתדירות גבוהה יותר. לחילופין, אל תיכנסו לישון מיד אחרי פעילות גופנית. בצעו את הפעילות בשעות אחר הצהריים המאוחרות ולא בשעות הלילה ותנו לגוף לשחרר את האדרנלין לפני שאתם שוכבים במיטה.

כמו כן, קחו בחשבון שפעילות אירובית מומלצת יותר מאימוני כוח. למרות שכל מי שמתאמן ישן טוב יותר מאנשים שלא עוסקים כלל בפעילות גופנית, אם אתם חייבים לבחור בסוג אחד של פעילות בלבד – תנו עדיפות לריצה, הליכה, רכיבה על אופניים או ריקוד.

  1. החליפו את התפריט התזונתי

גורמים שונים בתפריט ובהרגלי התזונה שלכם משפיעים על איכות השינה לא פחות מאשר החדר שבו אתם ישנים או כמות האימונים שתבצעו בשבוע. למעשה, נדודי שינה שהופכים לבעיה קריטית הם ההזדמנות שלכם לערוך שינוי בתפריט התזונתי ולהוציא ממנו את כל מה שלא תורם לגוף.

התחילו בהפחתת קפאין וזכרו שמדובר בחומר מעורר שפועל ישירות על המוח ולכן מפריע לשינה. קפאין נמצא לא רק בקפה אלא גם בתה, בשוקולד, במשקאות מוגזים ובחלק מהתרופות לשיכוך כאבים. אם אתם סובלים מהפרעות שינה מאובחנות כמו אינסומניה, אין שום סיבה שתשתו יותר משתי כוסות קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין ביום. בנוסף, בשעות אחר הצהריים והערב תהיו חייבים להפסיק לגמרי עם הקפאין.

עוד שינוי באורח החיים ובתזונה שישפיע לטובה על איכות השינה שלכם הוא הפסקת ארוחות מלאות וכבדות. אלו ארוחות שיפריעו לכם להירדם ויקשו על הגוף להגיע לשלב של שינה עמוקה ושנת חלום. לפני השינה אפשר כמובן לאכול חטיף קל או ארוחה קלילה שתמנע תחושת רעב, אך לא מומלץ למלא את הקיבה ולהעמיס עליה. הימנעו גם משימוש בניקוטין בשעה האחרונה לפני השינה והקפידו על שעות קבועות שבהן תיכנסו למיטה ותתעוררו בבוקר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין סרטונים בחדשות וכל פעם זה נתקע

לא מתאים שיהיה כזה תמונה באתר חרדי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture