גדולי ישראל שליט"א: "מצוות מתנות לאביונים בהידור רב היא על ידי בית התבשיל אשר שולח את הסעודה בעצמה לאלפי האביונים"

מרן פוסק הדור בעל 'שבט הלוי זצ"ל:"עיקר מצוות מתנות לאביונים לפי ציווי חז"ל הוא סעודת פורים, נמצא ש'בית התבשיל' אשר שולח את הסעודה בעצמה לאלפי האביונים – היא הצדקה המושלמת והמהודרת בפורים, וקיום מצוות מתנות לאביונים בהידור רב ובשלמות ● במטבח בית התבשיל הכינו תפריט מיוחד לסעודות החג ויגדלו את כמות המנות שיישלחו לבתי הנצרכים בעיצומו של יום הפורים ● תורמים לבית התבשיל סעודות פורים וזוכים במצוות מתנות לאביונים כהלכה בו ביום

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

מגבית מתנות לאביונים עבור 'בית התבשיל' נמצאת בימים אלו בעיצומה, לקראת ימי הפורים וסעודות הפורים ש'בית התבשיל' תחלק לנצרכים בו ביום. לקראת מגבית הפורים יצאו גדולי ישראל שליט"א בקריאה נרגשת לפעול ולסייע ל'בית התבשיל', שכן כפי שהעידו עיקר מצוות מתנות לאביונים הוא סעודת פורים, כאשר 'בית התבשיל' אשר שולח את הסעודה בעצמה לאביונים – היא מצוות מתנות לאביונים בהידור רב.

ואכן, הדים רבים נרשמו בציבור כולו לנוכח קריאת הקודש של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א להרים תרומת 'מתנות לאביונים' ל'בית התבשיל', אשר יספק את סעודות הפורים בו ביום למאות ואלפי אביונים, הן בחדר האוכל המרכזי של בית התבשיל והן בחלוקה ישירה לבתי הנזקקים לסעודת פורים בו ביום, ביום חמישי י"ד אדר –  פורים דפרזים בכל רחבי הארץ וביום שישי ט"ו אדר – פורים דמוקפין בירושלים.

על קריאת הקודש חתומים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א, מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, מרן הגר"ש בעדני שליט"א וכ"ק מרן אדמו"ר מטשערנוביל שליט"א.

בקריאת הקודש למען "בית התבשיל" מציינים גדולי ישראל שליט"א כי "להוי ידוע, כי ביום הפורים משפחות שלמות ובתוכם ילדים רבים, רעבים לסעודת פורים כפשוטה ואין ידם משגת למשתה ושמחה ומצפים לזאת בכליון עיניים". לדבריהם, "מחמת שעיקר מצוות מתנות לאביונים לפי ציווי חז"ל הוא סעודת פורים, נמצא ש'בית התבשיל' אשר שולח את הסעודה בעצמה לאלפי האביונים – היא הצדקה המושלמת והמהודרת בפורים, וקיום מצוות מתנות לאביונים בהידור רב ובשלמות, כאשר בזכותם לא יישאר שום יהודי בישראל בחרפת רעב ל"ע בעיצומם של ימים אלו. והנה כאשר 'בית התבשיל' מאכיל בו ביום נפשות רעבים ועוד שולח לביתם של האביונים בדרך כבוד בו ביום, חיוב גמור להחזיק מפעל קדוש כזה הפועל בשליחותנו ובשליחות הציבור כולו".

כחלק מהיערכות הנרחבת לקראת חג הפורים יכין המטבח המרכזי של בית התבשיל מספר רב של מנות לסעודת היום, כדי להגדיל הן את מספר המשפחות שיסתייעו על ידי 'בית התבשיל' בסעודות חמות והן במספר המנות אשר יחולקו לנצרכים על מנת שיספקו את כל צרכי סעודות הפורים – לילה ויום. כמו כן משקיעים במטבח בית התבשיל בתפריט גורמה ייחודי שיבושל ע"י שף בעל שם ויכלול מנות גורמה מיוחדות על מנת  שסעודות אלו יהוו בהחלט מתנות לאביונים וסעודת פורים בהידור רב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture