החלו ההכנות הלוגיסטיות לקראת יציאת המחנה הרפואי של 'חיים לילד' לשוויץ

לקראת יציאת עשרות חולי CF ובני משפחותיהם למחנה הקיץ הרפואי שמארגן 'חיים לילד' בשוויץ, החלו ההכנות וישיבות העבודה * יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר "אנו נערכים בכוחות מתוגברים לקראת יציאת מחנה הנופש זו השנה העשרים ואחת, ועדים לביקוש שגובר"

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

ההכנות לקראת יציאת מחנה הקיץ הבריאותי של ארגון 'חיים לילד' הולכות ונשלמות. בעוד שבועות אחדים יעלו עשרות חולי סיסטיק פיברוזיס על המטוס שיוביל אותם מלווים בצוות רפואי לשוויץ, שם יתארחו במשך שלושה שבועות במחנה קיץ בריאותי שישלב בין ההנאה לבין סיוע של ממש לבריאותם של החולים. המחנה מתקיים זו השנה העשרים ואחת, לאורך שלושה שבועות רצופים – משך הזמן שרופאים מומחים קובעים שהוא הכי יעיל לשיפור סיבולת לב-ריאה ולהפחתת אשפוזים עתידיים.

השנה, כמו בשנים רבות, מתקיים המחנה הרפואי בעיירה הציורית פרפן, על צלע ההר המטפס מהעיר הגדולה חור, אל העיירה לנצרהיידה.

"חיים לילד" שוכר את המלון על כל חדריו ואולמיו, למשך כארבעה שבועות: שלושה שבועות של המחנה ושבוע להכשרת המלון על ידי צוות של רב ומשגיחים לפני המחנה ולהחזרת המלון אל מכונו לאחריו.

מלון "פוסט" המפואר בעיירה פרפן, נמצא במקום שהוא בגובה כ-1560 מטר מעל פני הים, עם אוויר צלול להפליא, באזור עם מעט מאוד מכוניות, מקום המשקיף אל נופים מרהיבים.

המחנה מגובה על ידי רופאים ופיזיותרפיסטים-ריאתיים, עם פיקוח רפואי צמוד. גננות מטפלות בילדים הקטנים. תוכניות עשירות ומרתקות, מנעימות את הימים.

באזור המלון ישנם רכבלים המגיעים לנופים מדהימים ביופיים. בנוסף, בחלק מזמן השהייה במלון יהיה אוטובוס צמוד למלון, כדי לדרבן את הקבוצה לצאת להליכות רגליות בנופים חדשים ומאתגרים לצידי נחלי מים מפכים. הליכות אלה, כפי שהוכח, משפרות ללא הכר את סיבולת לב-ריאה ויש להן השלכה דרמטית על בריאות המתרפאים.

בישראל חיים קרוב לשמונה מאות חולים במחלת סיסטיק פיברוזיס שהינה מחלה ריאתית קשה. מה שמובן מאליו לכל אדם מן השורה, הנשימה, אינה משימה פשוטה עבור חולי CF שנלחמים על כל נשימה ונשימה. הטיפולים אותם עוברים החולים, קשים ומפרכים את הגוף והנפש.

בימים האחרונים נפגשו ראשי 'חיים לילד' עם מנכ״ל סוויס וורלד קרגו בישראל מר אלי גרוס בכדי לסכם את הפרטים הלוגיסטיים הכרוכים בשינוע הציוד הרב למחנה ובו מכשור רפואי רב, טונות מצרכים ומוצרי יסוד.

מר גרוס פישט את הליך שליחת המטען הגדול, התאים את תאריכי המשלוח והביע נכונות, לפצל את המשלוח ולהתאים אותו לזמן הגעת צוות ההקמה וההכשרה למלון. זה אמור להיות שלב השיגור הראשון. אחרי יומיים מגיע עוד משלוח, ושוב משלוח נוסף, וכך, עד להגעת הקבוצה למלון.

בכדי להקל מעל מארגני 'חיים לילד' את הפרוצדורה, נמצא מר גרוס בקשר ישיר עם החברה המאחסנת את המצרכים המצוננים עד לשליחתם לשוויץ, ובקשר ישיר עם ר' יוסי לנדאו מ-ב.ס.ד. שילוחים בינלאומיים העושה את מלאכתו זה למעלה מ 15 שנה בשליחת המטען הגדול והיקר של 'חיים לילד' לשווייץ, בצורה מקצועית ואחראית.

כמו כן התכנסו חברי הוועדה המכינה של מחנה הנופש הבריאותי לישיבת עבודה על מנת לסכם את הנושאים שעל סדר היום.

מחנה הקיץ הבריאותי נערך תחת השגחה רפואית מלאה, ובמהלך המחנה נמשך הטיפול הרפואי בחולים בידי צוות הרופאים שנלווה למחנה באמצעות 'חיים לילד'. אוויר פסגות הרי שווייץ, הוא האולטימטיבי עבור חולי ריאה.

לדברי יו"ר ארגון 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר "אנו נערכים בכוחות מתוגברים לקראת יציאת מחנה הנופש זו השנה העשרים ואחת, ואנו עדים גם לביקוש שגובר משנה לשנה, ועושים את מירב היכולת להיענות לבקשות, חרף העול הפיננסי הכבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture