בשנים האחרונות מחירי הטיסות לאומן האמירו בסמוך לראש השנה, עד לרמה של 600% יקר יותר מכרטיס בעונה הרגילה. לאחר לחץ של יו"ר ועדת הכלכלה, הממונה על ההגבלים העסקיים התערבה בנושא ומסתמן כי ייתכן והמחירים עתידים לרדת

בשנים האחרונות הולך ומתפתח המנהג לטוס לאומן לראש השנה. בכל שנה כ-30,000 חסידים מישראל מבקרים בראש השנה בקברו של רבי נחמן מאומן, ובשנים האחרונות לא רק חסידים. האירוע אף מוגדר ע"י משרד החוץ כאירוע הכי גדול בהשתתפות ישראלים בחו"ל.

בדיון שהתקיים בועדת הכלכלה של הכנסת נחשף כי ייתכן וישנם תיאומי מחירים בין חברות התעופה לקראת ראש השנה, וכפועל יוצא מכך זה כבר כמה שנים שישנה עלייה מתמדת במחירי הטיסות לאומן.

במכתב שנשלח על ידי יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, נכתב כי "פערי המחירים בטיסות בין חודש ספטמבר לבין שאר חודשי השנה מגיעים עד ל-600%. בעוד בימים רגילים כרטיס טיסה לאומן עולה כ-300 דולר, בראש השנה מחירו לא יורד מ-1000 דולר. לא ניתן להימנע מהמסקנה שחברות התעופה מנצלות את המצב להפקת רווח מופרז על גבם של החסידים. תיאומי מחירים בקרב חברות תעופה לקראת מועדים עמוסים במיוחד אינה תופעה חדשה ונראה כי בעולם הרגולטורים כבר לא חוששים להתמודד איתה. רק לאחרונה פורסם כי הרגולטור הגרמני קנס את חברת התעופה לופטהנזה בעקבות זינוק מחירים חריג בטיסות בחג המולד."

במכתב שהשיבו לח"כ כבל טענו תחילה ברשות להגבלים עסקיים כי הדבר נובע מביקוש והיצע ומכך שישנן עלויות גדולות לטיסות הללו ואף ציינו כי הוגדלה הקיבולת לטיסות לשם ל-25,000 מקומות. ח"כ כבל לא הסתפק בתשובה וזימן את הממונה לפגישה בנושא. לאחר בדיקה נוספת של הממונה צפויים המחירים בראש השנה הקרוב לרדת זאת כתוצאה מהסכם שהשיגה רשות התעופה האזרחית עם רשויות התעופה האוקראיניות. הממונה מציינת במכתבה כי "יחד עם זאת, ככל שהמצב התחרותי לא יביא לירידת מחירים בראש השנה הקרוב, תידרש הרשות פעם נוספת לנושא במטרה להבטיח שיפור במצב התחרותי שיוביל למחירי טיסות נגישים והוגנים יותר לנוסעים לאומן."

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל מסר: " לא אקבל מצב של תיאום מחירים ועלייה כזו דרמטית במחיר. אומר זאת באופן חד משמעי, אמשיך לפקח ולוודא שמחירי הטיסות בראש השנה הקרב ובא ישתנו לטובה יהיו סבירים תוך קיום תחרות אמיתית. רמות המחירים בראש השנה בטיסות לאומן עפו לשמיים וממש לא רק מסיבות של ביקוש והיצע. חשוב להדגיש שהטיסות לאומן כבר אינן נחלה של קבוצה קטנה בחברה הישראלית אלא שהיום זה חוצה את החברה הישראלית."