עשר שנים לאחר שהושקה,האפליקציה החינמית לקראת שינוי דרמטי: פייסבוק השולטת בוואטסאפ הודיעה: מהעדכון הקרוב יוכנסו פרסומות ותוכן שיווקי למסכי הוואטסאפ • 'ביזנעס' עושה סדר בחדשות שחורכות את הקבוצות ברשת החברתית

אחרי עשר שנים של שקט, והורדה חינמית או כמעט חינמית מתחילת הדרך (0.99$ שהפסיקו להיגבות מ-2016, זה לא כסף) הפרסומות יחדרו לחיינו גם דרך חלקת האלוקים הקטנה והשמורה האחרונה שעוד נותרה לנו במובייל: הוואטסאפ.

לא שהיינו במצב שקט, ולא שלא הייתה לנו שם אווירת מלחמה, פייק ניוז, עדכונים מהשטח והדלפות שבמקום אחר לא היו עוברות. הוואטסאפ היה ושימש כלי פרסומי בידיים של מומחי דיגיטל (אפילו 'בחזית', אם נתייחס למגזרנו הקטנטן) מהרגע השני להמצאתו.
ביזנעס שימושי
אבל עכשיו, זה הופך להיות רשמי, ומהעדכון הקרוב וואטסאפ תוסיף תוכן שיווקי ופרסומות הישר לתוך הסטטוס שלנו. הוי אומר: גם אם הפרסום בוואטסאפ כבר הוכר, עתה הוא הופך להיות רשמי, ולא באמצעות ספקים חיצוניים. ההיפך, אלה שעשו בו שימוש עד היום, יוכלו לקבל 'מתיחת פנים' מפייסבוק הרשמית, ואפשרות לפעול תחתיה באופן מושכל עוד יותר. חסל סדר חיפושי דאטה כדי ליצור קבוצות. תשלומי הקידום בפייסבוק עממיים, ויאפשרו פילוח מדויק לכל הודעה שגוף כלשהו יבקש לשגר לחלל.

שינוי הכיוון הנוכחי חורג מהנחת היסוד של מייסדי וואטסאפ (בעיקר הרוח החיה בה, יאן קום, מנכ"ל ומייסד וואטסאפ, שהודיע על פרישתו המהדהדת השנה), שביקשו שלא לשלב באפליקציית העברת המסרים המידית הזו כל ניחוח פרסומי. למעש,ה החברה השקיעה מיליוני דולרים בשנה בתיקון פרצות אבטחה שהתגלו עם השנים במטרה הן לשמור על פרטיות הגולשים, והן כדי להבטיח שהאפליקציה תמשיך להוביל מול יישומים אחרים שהחלו לכבוש את השוק, כמו 'טלגרם' הנקי מפרסומות עד עצם היום הזה.

פרצה שנייה בתוך שבועיים בווטסאפ: מהרו לעדכן גירסה


פייסבוק, שרכשה את וואטסאפ לפני חמש שנים, הבטיחה תחילה שלא תעשה לינקג' בין הבעלויות. אך היא לא עומדת לעמוד בהבטחתה, ככל הנראה.

האם פייסבוק תעשה שימוש באיסוף המידע שהיא מבצעת דה פקטו ברשת החברתית כדי להתאים את הפרסומות שלה לקהלי יעד מפולים ומדויקים? סביר מאוד להניח שכן. 19 מיליארד הדולרים שהושקעו על ידי פייסבוק בוואטסאפ, לא היו לריק. הכוונה הייתה להגיע להחזר ההשקעה ברגע שדעת הקהל תהיה כשירה לכך.

עכשיו נראה שהגיעה השעה לייצר רווחים מההשקעה של 2014. אנחנו, הגולשים, נשלם סופסוף על מתנת החינם שקיבלנו עד כה, באמצעות קבלת הפרסומות ישירות אל הסטטוס שלנו.

האם יותר מ-1.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם יעברו לאפליקציות אחרות? אם לשוב ולדפדף בעבר, ייתכן שכן. אי אפשר שלא להיזכר בקריסת הענק של וואטסאפ לאחר רכישתה על ידי מארק צוקרברג. באותה עת, נכנסה טלגרם הלכה למעשה לישראל, וצברה מאות אלפי הורדות תוך שעות ספורות.

עם זאת, קשה להאמין שהמשתמשים יפסיקו כליל את השימוש בוואטסאפ.

מקור: http://bizzness.net/