תואר יוקרתי במדעי המחשב לציבור החרדי? מהיום זה אפשרי

הדרך לתארים הנחשקים ביותר סלולה מתמיד, והפעם לתושבי המרכז החרדים ששואפים גבוה אך לא מוכנים להתפשר על הערכים שלהם. כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

להשיג תואר יוקרתי במדעי המחשב וההנדסה זו אינה משימה פשוטה בדרך כלל עבור המגזר החרדי. קיימות מכללות רבות המציעות פתרונות שונים, אולם תואר ברמה אקדמאית גבוהה ומסלול לימודים בעל אחוזי נשירה נמוכים, קשים יותר להשגה. מלבד מחסור במסלולי לימודים ייעודיים קיים גם פער בהשכלה הבסיסית, המהווה תנאי יסוד ללימודי תואר.

בשיתוף פעולה ייחודי וחדשני בין הטכניון לאוניברסיטה הפתוחה, וכגופים האקדמאיים המובילים בישראל, בחרו במוסדות שלא להתעלם מן הצורך הקיים במגזר, במיוחד לאור העובדה כי הוא מכיל ללא ספק מועמדים מתאימים בעלי פוטנציאל מצוין להצלחה בתארים המובילים בשוק, ואין סיבה כי חסם בדמות מסלול ייעודי או חסר השכלתי יעמד בדרכם. כך, בתוכנית מותאמת למגזר החרדי, נפתחת לראשונה מכינה אקדמאית של הטכניון באזור המרכז ובסמיכות לריכוזים החרדיים.

כיתת המכינה של הטכניון היא המובילה בתחומה. רמת המסלול הלימודי גבוהה מאד, ממוקדת למדעי המחשב וההנדסה ומוכרת בכל מוסדות האקדמיה. עבור בוגר מכינת הטכניון מדובר בדלת לאפשרויות רבות ויוקרתיות, כשבפרויקט המשותף מתמקדים המוסדות בשני מסלולי המשך: בוגרי המכינה יוכלו לבחור בין המשך לימודים בטכניון בתחום שיבחרו, או בהשתלבות בלימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה בכיתה ייעודית.

"אנו רואים לנגד עיננו את נושאי התארים היוקרתיים הממתינים לבוגרי מכינת הטכניון, תופסים עמדות מובילות ומהווים מודל להצלחה", מספר פרופסור ארנון בנטור מהטכניון, "זו גם הסיבה שמלבד הנגשת מכינה למגזר החרדי, מושם דגש עיקרי בתוכנית זו על מערך ליווי אינטנסיבי, כמעטפת כוללת של סיוע ותמיכה אישית וכלכלית. תכנית הלימודים זהה לתוכניות הלימודים הרגילות בטכניון, כך שאין הנחה בדרישות האקדמאיות והרמה גבוהה ובלתי מתפשרת. אולם בעוד אחוזי הנשירה של סטודנטים חרדים במכללות עומד על כארבעים אחוז, בפרויקט זה אחוזי הנשירה עם סיום המכינה יהיו נמוכים הרבה יותר. אנו נותנים לסטודנט את כלל הכלים והאפשרויות להיותו מוכן לתואר ללא כל פער".

רכז מכינה מקצועי מן המגזר החרדי ילווה את המכינה מהשלב הראשון ועד לסיום המוצלח, באופן פרטני ובקשב מלא לצרכי הסטודנטים. מערך שיעורי עזר ותגבור יעמוד גם הוא לרשות משתתפי התכנית, וזאת כמובן, לצד מלגות ותנאי עזר נוספים.

מלבד ההתאמה המגזרית של המכינה, מותאמת גם תכנית הלימודים עצמה לסטודנטים החרדים, כשהיא בנויה ומושתתת על השלמת פערי השכלה כמו אנגלית, מתמטיקה ומחשבים. כך, במהלך שנה וחצי של לימודי קדם מכינה ומכינה, מתקיים תהליך גישור שמטרתו להביא את הסטודנטים החרדים לרמה הטובה ביותר הנדרשת לתואר מכובד ונחשב בשוק.

"המעורבות שלנו בתוכנית נובעת מהעובדה, כי חלק משמעותי מהפעילות בטכניון הוא לאתר צעירים ממגזרים שונים בעלי יכולות ופוטנציאל בתחומים חשובים וקריטיים למדינה ולחברה, כאשר ללא תשומת לב ומחוסר תנאים עשויים לאבד כוח אדם איכותי מאד", מרחיב פרופסור בנטור. "במסגרת זו אנו עושים מאמצים לגיוס מועמדים מהמגזר החרדי ללימודי הנדסה ומדעים והנדסה, מתוך הבנה ששילובם בתעשיית ההייטק הינו הזדמנות אמתית עבורם ועבור החברה. גיוס כזה אכן מתאפשר בשיתוף פעולה פורה כמו זה שיצרנו כעת עם האוניברסיטה הפתוחה, ובתיווכה של חברת תלם העוסקת בשילוב חרדים באקדמיה ומתפקדת כגורם המקצועי מתוככי הקהילה הן בגיוס המועמדים והן במעטפת התמיכה הרחבה".

לדבריו של פרופסור בנטור, בוגרי התארים עתידים להשתלב בצורה המיטבית ביותר בתעשיית ההייטק, בה קיים ביקוש גבוה למסיימים מצליחים, ואופציות נרחבות למשרות יוקרתיות בשכבות השכר הגבוהות ובעמדות מובילות.

להצטרפות ופרטים נוספים מלא את פרטיך כאן או צלצל עכשיו 072-3935595

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture