צילום Pixabay

איך ניהול האתר משפיע על הקידום האורגני?

בשנה האחרונה, כללי המשחק באינטרנט משתנים מידי חודש עם עדכונים תכופים ולא ידועים במלואם של מנועי החיפוש בכלל ושל גוגל בפרט

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מקדמי אתרים מסביב לעולם חלוקים אודות שיטות הקידום המסורתיות ואינם מצליחים להגיע לכדי החלטה האם השיטות המוכרות שבהם כולם עוסקים אכן מבטיחות המשך תוצאות ואו שמה מדובר בסיכון מוגבר שעלול לפגוע באתר האינטרנט בטווח הארוך (הרי, מי יודע איזה עדכון צפוי לצאת מחר או בשבוע הבא?).

חוסר הידיעה מביא מקדמי אתרים רבים לעבוד "על בטוח" ולהימנע מנטילת סיכונים בבניית קישורים בעייתיים ואו בשינויים מהותיים באתרי הלקוחות על אף שלעתים יש צורך בכך. אבל, אין סיבה אמיתית לבצע מניפולציות על מנועי החיפוש כאשר ניתן לעבוד עם מנועי החיפוש יד ביד ולהשיג את אותן התוצאות מבלי לחשוש מכל עדכון חדש במנועי החיפוש. הדרך לעשות זאת הנה דרך ניהול אקטיבי של האתר אינטרנט ולפי המתכון הבא:

  • 95% עבודה על האתר עצמו.
  • 5% על רכש מדיה מאתרי מיינסטרים.

איך ניהול אתרים עובד?

שינוי כיוון מחשבה מקידום חיצוני לאתר לקידום פנימי באתר דורש לא מעט תכנון והבנה. במקום להשקיע כל הזמן באיך שאנו נראים ברשת ובמנועי החיפוש, אנו נדרשים להשקיע זמן ואנרגיה דווקא באיך הגולשים שיבקרו באתר שלנו יחוו את האתר. האם הם ימצאו את מה שהם מחפשים מהר? האם המידע שאנו מציגים להם אכן עוזר ומשכנע? האם יש צפי לכך שהם יתקדמו שלב נוסף קדימה ואף יפנו אלינו? אלו שאלות שעלינו לשאול את עצמנו לפני שאנו מתחילים לבצע פעולות מחוץ לאתר.

95% בקידום האתר

ניהול אתר אינטרנט מורכב מכמה חלקים חשובים בהם מעט מאוד מקדמי אתרים אכן עוסקים בפועל, אופטימיזציה למהירות האתר, אופטימיזציה לניווט באתר, ניהול תוכן האתר, עריכת תוכן האתר, שיפור יחסי המרה ועוד שלל פעולות נוספות שלוקחות זמן רב אך עושות את כל ההבדל בין אתר מנוהל לאתר שאינו כזה, כאשר אנו מנהלים אתר יש לנו 3 דגשים בלבד שעלינו לעמוד בהם בכדי לראות קידום בתוצאות החיפוש:

  1. רלוונטיות התוכן לחיפושים נפוצים– תוכן ממוקד ואיכותי על בסיס מחקר מילות מפתח.
  2. עדכניות התוכן בעמודי האתר– עדכון תדיר של התוכן לפי צורכי השוק והחוקים במדינה.
  3. נכונות התוכן והעובדות בו– יש להשקיע זמן ביצירת אסמכתאות לתוכן לקביעת מהימנות התוכן.

בעזרת שלושת המרכיבים הללו, אנו יוצרים ערכי תוכן טובים מכל יתר המתחרים שלנו. בכך, אנו הופכים אט אט לאוטוריטה בעיני הגולשים ומנועי החיפוש וזה בעצם עובד כך. עם הזמן יותר ויותר גולשים מפתחים מודעות למותג, סומכים על המותג ולכן בוחרים בו מבין כלל תוצאות החיפוש כמקור מהימן ובעל ערך עבורם. במקביל, מנועי החיפוש מזהים שהאתר המנוהל מהווה נקודת סיום לחיפושים רבים של גולשים ומכך מסיק שמדובר באתר היוצר ערך גבוהה מכל יתר האתרים – התוצאה, האתר מקודם בתוצאות החיפוש.

כידוע, "התוכן הוא המלך" ומשפט זה נותר רלוונטי גם עשור לאחר שהחלו לציין זאת כנקודת פתיחה בכל הקשור לקידום אורגני ברשת. ככל שנשקיע יותר זמן ביצירת תוכן איכותי (לא עבור אנשי מקצוע כדוגמתנו אלא עבור קהל הלקוחות שלנו..) כך אנו צפויים לראות יותר פרות מההשקעה הרבה שלנו.

אך, שיטה זו שעובדת פלאים דורשת לא מעט זמן וסבלנות מצד הלקוחות. במקרים מסוימים, יש להשקיע מידי חודש כ-20 שעות ויותר ולמעט מאוד עסקים יש את הזמן להשקיע את הזמן הנדרש והמקצועיות המתבקשת מידי חודש ולכן רק מעטים אכן עושים זאת עצמאית. מרבית הלקוחות הגדולים נעזרים בשירותיהם של חברת ניהול אתרים שעובדת יד ביד עם לקוחות ואו עם חברות קידום אתרים הרוצות להעניק ערך מוסף ויש בידם תקציבי קידום משמעותיים למדי.

5% בקידום האתר

בעבר הלא רחוק, מקדמי אתרים בנו קישורים נכנסים לאתרים המקודמים ללא כל אסטרטגיה ואו תכנית פעולה סדירה מראש. זה כבר לא עובד! אין שום סיבה להוציא קישורים מחוות קישורים ואו ממגוון אתרים ללא כל תכנית עבודה אשר מורכבת בחלקה על ערך לגולשים. זאת משום ומנועי החיפוש יודעים לאמוד את התנועה שעוברת דרך כל קישור וההתנהגות של הגולשים לאחר שהגיעו אל אתר היעד. במקום זאת, אנו ננסה להשקיע זמן רב יותר ביצירת מעט קישורים אך אלו יהיו באיכות גבוהה יותר.

את הקישורים אנו נבנה על ידי יצירת שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים המציעים שירותים משלימים ואו על ידי רכש מדיה רציני מאתרי מיינסטרים אשר מהימנים בעיני מנועי החיפוש לעת עתה. מקדמי אתרים מתקדמים יבנו לעצמם רשתות בלוגים עם ייצוא מסיבי אך מדויק של קישורים לקהל לקוחותיהם אך זה כמובן מלווה בידע מקצועי רב ובסיכון מסוים.

כאשר מרבית ההשקעה נעשית בצד האתר ובתוכן שבו, גם כאשר מנועי החיפוש משנים את אופן החישוב של האלגוריתם בעדכוני גרסה עתידיים, הערך של התכנים רק צפוי להשתבח וזאת ביחס ליתר השוק שמעניק ערך מוגבל במאפייניו. גם במידה ואסטרטגיית בניית הקישורים תפגע בעדכון עתידי, לא יהיה הצדקה לבטל את האתר כולו מאחר והערך המוצע בו אכן משמעותי ורלוונטי לגולשים וכך שהסיכון שאנו לוקחים בקידום האתר – מופחת.

לסיכום,

ניתן לבצע אינספור פעולות טכניות לשיפור הקוד של האתר, לשיפור מבנה התגיות HTML באתר, למהירות האתר וכן הלאה. אך ללא תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים זה פשוט לא יעזור. פעולות אלו ואחרות בהחלט עוזרות כאשר האתר במצב אופטימלי והתוכן בו באמת עוזר לקהלי היעד הרלוונטיים לשירותים או המוצרים אותן האתר מציע.

הכותב הנו ישראל בוכוולד מנכ"ל חברת WEmanage

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture