חשבנו שהוא מאחורינו, אולם הצצה חטופה למייל לימדה אותנו שטרנד גיוס ההמונים במגזר החרדי עדיין בשיאו סיכום ביניים: המספרים והנתונים שעשו את הקמפיינים הגדולים עד כה # כתבה ראשונה בסדרה

עמוק אל תוך המחצית השניה של שנת ה'תשע"ט, נראה ששום דבר כבר לא יקח ממנה את כינוייה כ"שנת המאצ'ינגים". מה שהתחיל בטפטוף בשנה שעברה, הפך בשנה הנוכחית לשטף עוצמתי של קמפיינים עם יעדי גיוס שאפתניים, אשר הוכיחו שבעבודה נכונה – השמים הם הגבול.

אמרו (ועדיין אומרים) שהטרנד מיצה את עצמו. אמרו (ועדיין אומרים) שעמותות ומוסדות גדולים ככל שיהיו כבר לא יוכלו לגייס עשרות מיליונים בקמפיין אחד, אולם מבט חטוף למייל מלמד שגם בימים אלו יש באוויר מספר קמפיינים – מכל גווני הקשת החרדית – בסדרי גודל של 8 ספרות, ואיך שזה נראה כרגע היעד יושג גם בהם.

מה זה אומר על העתיד? איננו מתיימרים לדעת. על ההווה? ממליצים לעקוב. כל שנותר לנו בנקודת הזמן הנוכחית זה לצאת בסיכום ביניים של מה שהיה עד כה.

בכתבה זו, כמו גם בכתבות שיבואו בעקבותיה, נביא את כל המספרים, הנתונים והאסטרטגיות שעשו את 5 הקמפיינים הגדולים במגזר החרדי, וננסה להסיק בעזרתם מסקנות ותובנות לקמפיינים עתידיים.

נפתח ב5 הקמפיינים בהם גויסו סכומי הכסף הגדולים ביותר.

לכל קמפיין הצמדנו פרופיל כללי שמציג את הרקע שלו והמספרים שעשו אותו. היעד והסכום הסופי ברור, אך מצאנו לנכון להתייחס גם למספר התורמים, פרמטר קריטי לבחינת הצלחה של קמפיין. ככל שמספר התורמים גבוה יותר (בלי קשר לגודל התרומה שלהם) המשמעות היא שהקמפיין הגיע ונגע ביותר אנשים.

 

תנו לבבכם – ויזניץ

ת.ז. קמפיין גיוס לצורך בניית המרכז העולמי של החסידות בבני ברק.

היעד: 44,000,000

הסכום שהושג: 51,986,413

מספר תורמים: 69,951

חברה מבצעת: קוזמאצ'

משרד פרסום מלווה: שחור לבן

גור

כמו בחיים עצמם, גם קמפיין הענק של גור התאפיין בחידתיות ומסתוריות מה. מטעמים עקרוניים נמנעה החסידות מלנהל את ההתרמה בפלטפורמות הקלאסיות, מה שמוביל לכך שהנתונים על הסכום שהושג בו נותרו לוטים בערפל.

על דבר אחד אין וויכוח: היעד השאפתני של הקמפיין, מאה מיליון ₪, לא הושג. כמה כן? תלוי את מי שואלים. הסכומים נעים בין 45 מיליון ₪ (לממעיטים) ל55 מיליון ₪ (לנפריזים).

מאחר ואין לנו דרך להכריע, החלטנו לעשות ממוצע ולהעמיד את הקמפיין הזה במקום השני עם חמישים מיליון שקלים.

מצילים את עולם התורה – עטרת שלמה

ת.ז. "תחזוק שוטף" של מוסדות עטרת שלמה בכלל ורשת הכוללים המונה אלפי אברכים בפרט.

היעד: 35,000,000

הסכום שהושג: 49,098,700

מספר תורמים: 46,759

חברה מבצעת: צ'רדי

משרד פרסום מלווה: בורדו והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקוף

התחנני – יששכר באהליך

ת.ז. "בלון חמצן" שיאפשר לשלם לאלפי האברכים הלומדים ברשת הכוללים יששכר באהליך את המלגות שעוכבו למעלה משנה.

היעד: 22,000,000

הסכום שהושג: 33,030,378

מספר תורמים51,664

חברה מבצעת: קוזמאצ'

משרד פרסום מלווה: נח טוניק והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקוף

יזכור אהבתו – הפלג הירושלמי

ת.ז. מגבית חירום להצלת מוסדות התורה והחינוך לע"נ של הגאון רבי שמואל אוירבעך זצוק"ל

היעד: 15,000,000

הסכום שהושג28,126,790:

מספר תורמים: 61,608

חברה מבצעת: צ'רדי

משרד פרסום מלווה: לא פורסם

 

"פורסם במקור באתר 'פאשקוויל'