בשימוע שפרסם הבוקר משרד התקשורת, מוצע להטיל על חברות התקשורת את האחריות לאיסוף ציוד מבית המנוי ולחלופין להשית על החברות את עלויות משלוח הציוד אם יבחר המנוי לעשות זאת באופן עצמאי. המטרה: לשים קץ לטרטור של הלקוחות

היום מפרסם משרד התקשורת שימוע לפני החלטה שמטרתו לשים קץ "לטרטור" שמנוי עובר בעת תהליך המעבר מחברה לחברה.

בשימוע מוצע להטיל על חברות התקשורת את האחריות לאיסוף ציוד הקצה מבית המנוי ולחלופין להשית על החברות את עלויות משלוח הציוד אם יבחר המנוי לעשות זאת באופן עצמאי.

אם עד היום מנוי של חברה היה צריך בעת מעבר לחברה אחרת לפרק את הציוד של החברה, לנסוע ולהחזיר את הציוד בנקודת איסוף במקום ובמועד שהחברה קבעה, האסדרה המוצעת תשים לכך סוף.

בראיית המשרד, מהלך זה צפוי גם להוביל להגדלת השקיפות כלפי המנויים ולהקטנת חסמי מעבר, וזאת על ידי הרחבת האפשרויות הקיימות למנוי במועד סיום ההתקשרות בכל הנוגע להחזרת ציוד קצה.

ההחלטה, לכשתתקבל, תוחל על חברות בזק, הוט טלקום, בעלי רישיון אחוד כגון: בזק בינלאומי, סלקום (נטוויז'ן), פרטנר, וספקיות האינטרנט הגדולות כגון: אינטרנט רימון, טריפל סי, וללא הבחנה בין מנויים קיימים וחדשים. התקנה החדשה תיכנס לתוקף לאחר קבלת התייחסות לשימוע ופרסום החלטה סופית בעניין זה.