מפתחים: מחזור גיוס חדש לטירונות ההייטק החרדית

תכניות הטירונות (Bootcamp) לעולם ההייטק הן הדבר החם בתעשייה העולמית, כעת גם טירונים חרדים מצטרפים לתעשייה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מסלולי ההכשרה לעולם ההיי-טק יכולים להיות מפרכים, יקרים ולא מתגמלים בשנים הראשונות. עד לאחרונה, כדי להיכנס למשרה התחלתית בחברת היי־טק בישראל, היה צורך להתאמץ בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב. בשנים האחרונות החלו לאמץ בתעשיית ההייטק את מודל הטירונות הצבאית כדי להכשיר מפתחים ומתכנתים בכירים בצורה מהירה ואינטנסיבית.

כעת, הטרנד העולמי מגיע גם למגזר החרדי ואף מצליח לשלב בחברות בינלאומית בוגרים ממחזור הטירונות הראשון. תכנית הבוטקמפ (טירונות) החרדית שנקראת 'מפתחים', מיועדת לגברים חרדים מצטיינים ומציעה להם מסלול הכשרה שמוביל את המשתתפים בו לתפקידים נחשקים בצמרת עולם ההיי-טק בתוך שנה וחצי בלבד, תוך התמסרות מלאה של התלמידים ללימודים.

בצורה מפתיעה, אופי הלימודים בתכנית, דומה מאוד ללימודים ישיבתיים שברובם אינם לימודים פרונטליים אלא לימודים בחברותא. הלימודים בנויים על פי תכניות לימודים למחוננים, תוך הקניית כלים להעמקה בחומר ולפיתוח יצירתיות. גם צוות ההוראה במסלול, מורכב מאנשי אקדמיה בעלי ניסיון בתכניות לימודים אינטנסיביות ורקע עשיר בעולם ההיי-טק ותעסוקת חרדים.

כעת, במקביל לבוגרים ראשונים שמשתלבים בימים אלה בעבודה בחברות הייטק בינלאומיות בשכר התחלתי של כ-10,000 ש"ח, נערך סבב גיוס מהיר למחזור טירונות נוסף שמיועד גם הוא לגברים חרדים (גם ללא כל רקע בתחום) מצטיינים, שמוגדרים כבעלי מוטיבציה ותפיסה חדה עם יכולת לפתור סוגיות מורכבות בדרכים יצירתיות.

כיאה לתכנית שמכשירה את דור העילית הבא של תעשיית ההייטק, המשתתפים עוברים תהליך מיון וסינון קפדני במטרה לבדוק את התאמת הכישורים והיכולות שלהם ללימודים האינטנסיבים. עבור משתתפי התכנית שיעברו את הסינון הקפדני, ההשתתפות בקורס הינה ללא כל עלות ובנוסף כל תלמיד זכאי למלגת קיום. בסיום מסלול הלימודים, התלמידים ישולבו במשרות נחשקות בחברות ההיי-טק הגדולות והמובילות בארץ.

מפתחים – JDN

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד רעיון של היצה"ר, להוציא בחורים ואברכים מהלימוד בישיבות ובכוללים!!!
נ י ת ן ל כ ם ה כ ל – ר ק א ל ת ל מ ד ו ת ו ר ה !!!

חובה לזכור: העבודה היא לפעמים צורך והכרח, היא איננה ערך וכבוד. הגאווה שלנו כציבור חרדי, הם האברכים שמתמסרים ללימוד התורה מתוך הדחק.

יש מספר טלפון אין לי דפדפן אינטרנט

מה עם קורסים לנשים?
אני מאד הייתי שמח אם יהיה גם לנשים מוכשרות. נשות אברכי כולל

מצד אחד צריך באמת לדעת שערך התורה הוא עליון ואבסולוטי. ומצד שני להבין שאף אחד לא רוצה להוציא אף אחד…
כמו שמתפרסמת מודעת דרושים למזכירות ולשרברבות, כך מתפרסמת מודעה כזו. מבחינה תורנית מסתכלים על עבודה בלי ערך למהי. כלומר הייטק ותופרת הם שווי ערך דומה. השוני שכן קיים הוא בין תורה לעבודה…

הם מפרסמים כמה מספרי טלפון. אחד מהם הוא 074-7607403

זה למחוננים בלבד הייתי שם הם משקרים בזה שהם לא רושמים את זה, אל תלכו אם אתם לא סוג של מחוננים.

ה' ירחם על האברכים שעוזבים את ספסלי בית המדרש והולכים לעבוד במקומות ריקים מקדושה דעל זה נאמר טוב לי תורת פיך מאלפי וכו'!!! וכי אפשר לחשוב שמדובר באלפי זהב חחח כמובן שלא! ועוד שאתם כבר משקיעים את המוח במלוא הריכוז- לכו תפנימו איזה פשט ברשב"א או לחילופין איזה הספק של עוד מסכת…!!!ה' ישמור אותכם. חבורה של פחים בלי מיץ!!!

ציטוט : "המשתתפים עוברים תהליך מיון וסינון קפדני במטרה לבדוק את התאמת הכישורים והיכולות שלהם ללימודים האינטנסיבים". מה השקר כאן ? הם אומרים זאת מפורש..

לא שווה ללמוד רשבא וריתבא ולסיים מסכת בזמן שאתה קורה ליהודים פחים בלי מיץ ה' ירחם עליך אתה בעצמך שתחזור בתשובה שלימה ותזכה לתיקון המידות ולעין טובה.

אני מתנצל אם נפגעת וכנראה זה מה שהיה להדיא. אלא שכל מהות-פח זה פסולת של אוכל או כל דבר אחר וממילא ה"ה זה פסולת של עבויידת ה' שזה עבודה כדלעיל, אלא שזה אפילו לא פסולת מכיוון שאין לזה שום שייכות כי אם בצורה עקיפה!!!
בקיצור אין בזה אפילו מיץ..!!

אם אתה קורא למי שיוצא לעבודה בצורה ככ בזויה כנראה אתה לא עובד השם אתה רק לומד את תרתו.
אם בנאדם יושב ולומד אך לא טוב לו או קשה לו עם הפרנסה תפקידו, כן תפקידו לצאת לעבוד . עול הפרנסה עליו? מה, אתה לא חתמת על הכתטבה? ואם יוצאים לעבוד חלק מהעבוידת השם הוא ללמוד מקצוע טטב במסגרת רבוצה חרדית שתהיה הכנסה טובה הביתה. למה להיות קופאי אם השם חנן אותך בכישורים שכליים טובים?
שוב אני ממש בוכה עליך ומתפלל שתלמד קצת מוסר ותבין מהו הערך בעולם.
בהצלחה

אם אתה כל כך שקוע בלימוד ועבודת ה', מעניין איך הגעת לבמה דנן, ואם באמת יש לך עוד דבריםצבראש חוץ משקיעות בלימוד אז תבין שדרגות דרגות יש בזה והרמה שלך היא לא בהכרח האולטימטיבית לכולם אלא רק לך.
כדי לנו להרבות קצת בפרגון ואהבת חינם גם באכסניא זו של jdn.

לכל הצדיקים שתוקפים את קינג… מה לעשות שהאמת כואבת לפעמים… מי שמוסר עצמו לעמל התורה לא יחסר לו כל טוב… -ולא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם- וכו' וכו' לכן מי שפרש מעמל התורה ודאי שזה פח בלי מיץ.. לכן תעשו תשובה ותחזרו לעמל התורה ותזכו לעולם הזה ולעולם הבא

כן כן
מי שמרגיש שאיננו יכול לחיות כאברך עם כל המשתמע לכך אם זה חיי צמצום ודאגות לפרנסת המשפחה יעשה שקול עם עצמו וילך ללמוד עבור עבודה כזו או אחרת.
כבר כתבו חכמים אם אין קמח אין תורה
ומי שחזק באמונתו יכול לשלב עבודה ותורה ולהמשיך לחיות חיי תורה ומצוות על קלה כבחמורה ולהכניס רווח כלכלי לו ולבני ביתו.
אלו שמצטמצמים ולומדים אשריהם .
אך אם זה בא על חשבון מחיה בסיסית שזה רפואת נפש על זה לא ימחלו לו אין צורך שימסור נפשו.
וראינו בכל הדורות על תח שהיו גם עובדים כמו ר יוחנן הסנדלר.
הרמבם שהיה רופא ועוד רבים ממנו
שיקח כל אחד את הדברים.

לנועם היקר קודם כל נכון שכתוב אם אין קמח אין תורה.. אבל בהמשך כתוב אם אין תורה אין קמח.. ולכן מי ששם את ראשו ומחשבותיו בהייטק ומחשבים מסתמא אין לו מחשבות של תורה (ולא נראה לי שיש חולק על זה ) ולכן כל הכמויות של הקמח שהוא מביא לא שוות כלום… דבר שני הדוגמאות שהבאתם מהתנאים… זה לא ראיה הם היו עושים מלאכתם עראי ותורתם קבע כמו שכותב הרמב"ם 3 שעות מלאכה ו-9 שעות תורה.. וגם בזמן מלאכתם היו שקועים בתורה.. לכן אין תירוצים.. אלא לחזור בתשובה ולחזור לעמל התורה וכך נזכה לעולם הזה ולעולם הבא.. אלול-אני לדודי ודודי לי

אמנם כאן אין המקום להאריך, אבל משום כבוד התיירה' נאמר-דבר ראשון שהקב"ה יזכה את כולנו לקיים בהידור את מצוות "והגית בו יומם וליל". דבר שני היה פה מישהו שהבין אותנו לא נכון מכיוון שעצם זה שאדם נחנן בכוח המחשבה וריכוז בדברים עמוקים אז ממילא יש לו את הכייחאס' לשבת וללמוד מילתא דקדושא. וכלומר- שבמקום מחשב עם אותיות באנגלית וכיוצא בזה יכול להיות שם אוצה"ח וכיוצא בזה, אלא שכל אחד יכול למצוא טעם בלימוד שיחודי לו שיהנה בו. ואני בטוח שאז כבר יהיה קשה לשכנע אותו ללמוד דברי חולין למינהם..!! (אגב כל האלה שעושים על זה תשע/עשר בחודש תמיד בחובות וגם לא נהיים מיליונרים מזה בוודאי! דהרי הכל השתדלות ופרנסה משמיים.) אלא שוודאי "כל המקיים תורה מעני סופו לקיימה מעושר" ופשיטא מאושר!!

יש נקודה שצריך לחדד, עם ישראל מתגאה בלומדי התורה, ובמיוחד באלו שלומדים תורה מתוך הדחק. מלא מזה במקורותינו הקדושים. אלא מה, לא כל אחד יכול/זוכה, וגם מי שזכה אינו יכול לבוא בטענות למי שלא זכה, מי יודע מה הוא היה עושה אילו היו לו את התנאים של חבירו. מה שכן, כאשר מפרסמים כזו הצלחה כביכול, וגם מובן מתוך הדברים שמדובר על חבר'ה שלא היו קשי למידה. זה באמת מקפיץ. כי מילא אלו שקשה להם ללמוד, אז באמת התפקיד שלהם זה להיות זבולון ליששכר. אבל מי שכבר כן יכול והוא עושה את זה בתחומים אחרים, זו כבר בעיה. למרות ששוב, אי אפשר לדון אף אחד באופן פרטי, כי אנחנו לא יודעים מה הנתונים שלו. אבל מבחינה ציבורית אכן זה לא פשוט בכלל להציג כתבות תוכן כאלו מפתות ולהתגאות באלו שהצליחו כביכול.
בקיצור, את הפרט אי אפשר להשמיץ. אבל לגבי המפתים את הכלל, בהחלט יש מקום למחאה כואבת.
ה' יעזור שנזכה במהרה כולנו לעסוק רק בתורתו ובמצוותיו מתוך עבודת תיקון המידות ושלום בין כל עמו בית ישראל ויערה עלינו ממרום שפע ברוחניות כמהות ובגשמיות ככלים בלבד. אכי"ר

בסד
ירחם ה עלינו
הס"מ לוקח את טובי בנינו
המחוננים האלה במקום שיהיו גדולי ישראל שיודעים שס וארבעה חלקי שולחן ערוך שיצעידו את עם ישראל על פי תורה ובפרט בעת הזו עקבתא דמשיחא
אוי לנו שנצודים ברשת הסיטרא אחרא
אוי לנו שכך עלתה בימינו
כמה חפץ חיים וחזון איש אנו מפסידים
ה הבט משמים ראה ותרחם
כי לא תשכח מפי זרעו

חשוב לדעת שעדיין לרוב המחזור אין עבודה, וגם אין כיוון בכלל. אל תתלהבו מכתבות יחצנות.

כמה חבל כמה חבל לאלו שיצאו נגד קינג הוא הרי כל כך צודק אולי רשם את זה בחריפות קל וחומר כך צריך להיות ואגב לכל אלו שרושמים שיש כאלה שקשה להם ללמוד לא נראה לי שמדובר באנשים כאלה שרשום פו במיוחד שזה למחוננים ומי שיודע קצת תכנות זה תוכנות של אלפי מספרים משוואות אותיות באנגלית לא מובנות שצריך לפתח את השכל אז קל וחומר הם יכולים ללמוד תורה ולהיות גדולי ישראל אך כנראה שאנשים אילו נדבקו ברוח הרחוב או שאין להם ספיק אמונה בהקבה שאיך היה להם כסף אם רק לומדים תורה ולא עובדים טם כך תנו תועלת לעולם הרוחני לכו תהיר מלמדים בחידרים סופרי סתם רמים לא חסר מה לעסוק בדברים שקשורים לתורה אך להם לא בא רוצים כבוד מהעולם החיצון לא חושבים שאם ישקיעו בתורה יוכלו להיות גדולי עולם בתורה שכה חסר בדור הזה עקבתא דמשיחא ועצוב שיש בכזה אתר דיות קדומות ונותנים למקומות הללו במה באתר כה טהור שבגלל קצת כסף מפרסם כזאת כתבה ממש חבל אנו מאוכזבים jdn

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture