בקרוב: רפורמה בתעריפי התח"צ – ארבעה תעריפים מוזלים כלל ארציים

בדיון חירום שיזמו חברי הכנסת הרב אורי מקלב ורם שפע בירך שר התחבורה על יוזמת יום ללא אוטו וקיווה שאנשים אכן יצטרפו אליה כי היא תהווה פיתרון טוב לטווח המיידי

חברי הכנסת אורי מקלב וחבר הכנסת רם שפע קיימו היום בכנסת דיון חירום מיוחד בהשתתפות שר התחבורה על מצב החירום בתחבורה הציבורית והשירות הניתן לצרכנים, בדיון בהשתתפות חברות התחבורה חברי כנסת רבים וראשי ארגונים בתחום אמר שר התחבורה סמוטריץ כי בקרוב יחלו ברפורמה בשיטת תשלומי התחבורה הציבורית כך שמקום מאה תעריפים שונים יהיו ארבעה תעריפים אחדים לכל הארץ.

כבר בפתח הדיון אמר חבר הכנסת מקלב כי "הנושא של פתרון התחבורה הציבורית הוא לא שאלה של ימין או של שמאל, לא שאלה של קואליציה או אופוזיציה אלא היא בעיה של כלל הנוסעים בתחבורה הציבורית, אמנם ישנה היום התקדמות גדולה מאוד בטיפול בתחבורה הציבורית, בעבר היה תפיסה שנוסעים בתחבורה הציבורית הם ציבור קטן ולא חשוב אולי, היום התחבורה הציבורית הוא חלק מרכזי במשק במדינת ישראל".

"אי אפשר להתעלם מההשקעות של המדינה בתחבורה הציבורית ישנם השקעות גדולות מאוד אך אי אפשר להגיד שבמבחן התוצאה אנחנו הצלחנו, לא הנוסע המזדמן ולא הקבע אין להם ביטחון תחבורתי בנסיעה במערכות השונות של התחבורה הציבורית, חשוב להגיד – תחבורה ציבורית לא צריכה להיות שרב אולי עובד בצורה יחסית סבירה, אלא מדיניות העבודה של משרד התחבורה צריכה להיות שהכל מתפקד בצורה מושלמת וכך יהיה בטחון תחבורתי – זה היעד שצריך להיות, היום בכל המדינות בעולם היעד המרכזי הוא התחבורה הציבורית והשיפור של השירות שניתן לאזרחים וכך צריך להיות גם כאן".

בסקירה מיוחדת שנעשתה על ידי מחלקת המחקר של הכנסת במיוחד לדיון זה, עלו בין השאר הממצאים כי החלטת הממשלה 542 משנת 2015, שנוגעת ביעד של צמצום הנסועה הפרטית בשיעור של 20% עד לשנת 2030, גם אם תבוצע ביישום מלא של התוכנית, לא תצליח להגיע ליעד שקבעה לעצמה בשנת 2015.

שר התחבורה סמוטריץ' שלקח חלק פעיל בדיון שיזמו חברי הכנסת מקלב ושפע אמר "אני רוצה לתת בשורה – מפברואר אנו עוברים לתשלום באפליקציה בתחבורה הציבורית יהיה אופציה שנוכל לדעת איפה בדיוק נמצא האוטובוס, כמה הוא מתעכב, כמה אנשים יש באוטובוס ואם יש בו מקום. במקום 100 תעריפים יהיו 4 תעריפים בלבד, כיום יש בעיה בצורת התשלומים (הטבעות), אדם שנוסע עשרה קמ' בתוך הטבעת ישלם פחות מאדם שנוסע חמישה קמ' מטבעת לטבעת. אנחנו עושים כעת רפורמה בתשלומים שתהיה עם ארבעה תעריפים לכל הארץ. הרבה יותר שוויוני והרבה יותר ברור. במקום 100 תעריפים יהיה 4 בלבד".

ח"כ רם שפע טען כי "חייבים לשפר קודם כל את מערכת האמון בין הנוסעים למערכת התחבורה. אנשים לא עוזבים את הרכב הפרטי כי הם לא סומכים על קו האוטובוס שיגיע בזמן או שיהיה להם מקום על הרכבת. אנחנו רואים שגם הוזלה של התעריפים לא מעבירה נוסעים מהרכבים הפרטיים לתחבורה הציבורית ולכן רק שיפור דרמטי של התחבורה הציבורית יפתור את הבעיה". ח"כ אורי מקלב מיוזמי הדיון אמר אף הוא:" אם עושים הוזלה בתחבורה הציבורית חייבים לשפר את השירות ולהוסיף קווים נוספים, הוזלת המחירים תביא לעליה בשיעור הנוסעים וללא תגבור קווים שירותי התחבורה הציבורית תקרוס".

בכנס "עצירת חירום" בנושא המשבר בתחבורה בישראל, בארגונם של ח"כ רם שפע וח"כ אורי מקלב ובהשתתפות שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ', פרסם ח"כ שפע את התוכנית "יום ללאוטו", curless day, מהלך בו יקראו לציבור ובעיקר לחברות ולארגונים לעודד את עובדיהם לוותר על האוטו ליום אחד בשבוע ולנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעות שיתופיות.

ח"כ רם שפע: "אם כל אחד מאיתנו יוותר ליום אחד בשבוע על האוטו ויסע בנסיעה שיתופית או בתחבורה ציבורית – בעיית הפקקים תפתר מהלך כזה על פי הנתונים הקיימים היום במשרד התחבורה, יכול להפחית דרמטית את מצוקת הפקקים בישראל, כבר מחר, בטווח הקצר ולכן יכול להיות כל כך משמעותי. גם אם כל אדם עשירי יצטרף למיזם שלנו, נוריד 15 אחוזים מסך הזמן של כל אחד מאיתנו על הכביש". – שר התחבורה בירך על היוזמה וקיווה שאנשים אכן יצטרפו אליה כי היא תהווה פיתרון טוב לטווח המיידי.

6 תגובות

תודה על הדיון אבל תסתובבו ברכבת הקלה בירושלים ותבינו את מצב העומס בכל שעה. הנוסעים כנראה לא יותר חשובים מסרדינים והם מצתופפים בכל שעת היום

אולי אפשר בדרך לתת בעיר קטנה כמו בני ברק תעריף מוזל כמו במודיעין עילית ושאר ערי הלווין

הלוואי!!!!! על תחנה אחת משלמים שש שקל על מה ולמה????? בחורי ישיבות שהכסף שלהם זה מצרך נדיר כל כך מה הם אשמים

וצריך לשפר גם את התדירות של האוטובוסים

חשוב להגדיל דרמטית את מספרם של נהגי האוטבוס ( ע"י תמריצים כלכליים) כדי שנהג ידע שאם הוא לא יעשה את עבודתו כראוי, הוא מפוטר. כך חצי מתחלואי התח"צ יפסקו ומספר המשתמשים יעלה.

ממתי החברי כנסת מבינים על תחבורה ציבורית מתי הרגישו מה זה להיות דחוס כמו סרדין¿?!¡

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *