Yonatan Sindel/Flash90

מרתון העברות תקציביות בוועדת הכספים: אושרו שינויים של כ-11.36 מיליארד ש"ח

ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות בסך כולל של כ-10.79 מיליארד ₪. ההעברות כללו שינויים פנימיים במשרדי וגופי הממשלה, והעברות בין תקציבי המשרדים השונים. גפני: "מה שלא נעביר כעת לא יוכל לעבור, יש לנו אחריות להמשך ניהול תקין של המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ההעברות, שרבות מהן אושרו בכפוף לרביזיה, יועדו בין השאר לצרכים הבאים: לסובסידייה לתחבורה, למוסדות להשכלה גבוה, לתוכנית אסטרטגית רב שנתית לפיתוח שדרות וישובי עוטף עזה, לתמיכה לכפרי נוער לנוער נושר, להקמת מחנות צה״ל, להתאמת תשלומי הביטוח הלאומי, למסגרות לאנשים עם מוגבלויות, לפנימיות רווחה, לטיפול באנשים עם אוטיזם, לפיתוח תיירות, למרכזי יום ותעסוקה לאנשים עם מוגבלויות.

לטיפול בנערים ונערות בסיכון, למענים לאזרחים וותיקים "תשושי נפש", לקופות חולים, לבתי חולים לבריאות הנפש, לצרכי ביטחון, למבני חינוך, לפיתוח התיישבות הבדואית בנגב, לבתי ספר מקצועיים, לסבסוד מעונות יום, לפיתוח הכלכלי והתיירותי של ירושלים, לקצבאות ומענקים לניצולי שואה, לשיקום ותשתיות ביישוב מבוא מודיעים (בעקבות השריפה), למלגות לסטודנטים יוצאי אתיופים.

בנוסף הועברו למשרד הרווחה עשרה מיליון ₪, למימון סייעות לילדים אלרגיים, העברה אשר התאפשרה בעקבות פועלה של ועדת הכספים והעומד בראשה, ח״כ משה גפני, וסיכום שהושג עם מבקר המדינה ומשרד האוצר, שהביא לפתרון בעיית מימון הסייעות בשנת לימודים זו. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו כבר בסוף השנה, מה שלא נספיק לאשר בימים אלה, לא יוכל לעבור לשימושים הרבים והחשובים הממתינים לתקצוב. יש לנו אחריות גדולה להמשך ניהול תקין של המדינה ולתפקוד תקין של האוכלוסיות המוחלשות בה".

בתוך כך, הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אישרה העברת 200 מיליון ₪ מתקציב הכנסת, לתקציב ניצולי השואה ולטיפול בילדים אלרגניים. העברת התקציב, הינה בכפוף להתחייבותו של הממונה על התקציבים בשם שר האוצר להחזרת כספים אלו לתקציב הכנסת בתנאים המפורטים במכתב ההתחייבות. כ"כ הוועדה אישרה שימוש ב-108 מיליון ₪ מתקציב שנת התקציב 2018, בשנת 2019. וכן העברת 311 מיליון ₪ מעודפי תקציב שנת 2018 לתקציב שנת 2019.

חשב הכנסת מר חיים אבידר אמר בדיון כי העברת הכספים נועדה בין היתר לצרכים הבאים: 38 מיליון ₪ לתכנון הרחבת בניין הכנסת, 15 מיליון ₪ לצורך החלפת מערכות אבטחת הכנסת. המערכות הנוכחיות פועלות כבר 12 שנה, 7 מיליון ₪ להחלפת מרכזיית הכנסת ומערכת הכריזה. בנושא העברת כספים לאוצר אמר אבידר כי 200 מיליון ₪ יועברו לאוצר המדינה וכי כספים אלו יושבו לכנסת לפי דרישתה ובתנאים שנקבעו בין הכנסת לאוצר.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שתמך בהעברה אמר "בלשוננו, זה גמ"ח שהכנסת מלווה לאוצר". יו"ר הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר סוכם עם האוצר כי 246 מיליון ₪ שהועברו מתקציב הכנסת ומתקציב מבקר המדינה לאוצר המדינה, 236 מיליון ₪ יועברו לתקציב ניצולי השואה ו-10 מיליון ₪ לטיפול בילדים אלרגניים בתקציב משרד הרווחה.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) העלה את מצוקת תקציב ארגוני הנוער. ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) העלה את החוסר בתקציב של ילדי החינוך המיוחד וכן את נושא החזר ההוצאות ליועצים הפרלמנטריים. ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן) תהתה מדוע תקציב הכנסת לא מקוצץ בשיעור של 5% בדומה לקיצוץ הרוחבי בתקציב משרדי הממשלה.

חשב הכנסת השיב כי 80% מתקציב הכנסת בנוי משכר. ולזה צריך להוסיף הוצאות קבועות כגון: 25 מיליון ₪ לערוץ הכנסת, 20 מיליון ₪ דמי שכירות לבניין הוועדות בשיטת BOT עפ"י הסכם ל-25 שנה עם חברת שפיר. 25 מיליון ₪ לתחזוקת המבנה וע"כ אין לנו אפשרות לקצץ 5% באופן קבוע.

יו"ר הוועדה ניסנקורן אמר כי לא ניתן למצוא מזור לכל תחלואי תקציב המדינה, מתקציב הכנסת. לדבריו, "עצרתי בוועדת ההסכמות דיון בהעברת 60 מיליון ₪ לתקציב נסיעות ראש הממשלה לחו"ל וכן למטוס ראש הממשלה. לא מתקבל על הדעת שנעביר את הכספים הללו ברגע האחרון בתקופת בחירות בזמן שהממשלה שנה לא מתפקדת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture