Miriam Alster/Flash90

מאבק מוסדות המוכש"ר לילדים מיוחדים: העברות עוכבו בוועדת הכספים

דיון סוער בוועדת הכספים: עשרות העברות תקציביות אושרו, מספר העברות מעוכבות בידי חברי הוועדה במחאה על אי תקצוב של גני החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר. במהלך הדיון אושרו העברות בהיקף של כ-4.5 מיליארדי שקלים

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (ג') דיון העברות ארוך נוסף, נוכח ההעברות התקציביות הרבות המנוחות לפתחה, לקראת תום השנה. במהלך דיון סוער, אושרו מרבית ההעברות, מקצתן במסגרת רביזיה, ומספר העברות לא עלו להצבעה, נוכח תמימות דעים בין חברי הוועדה, כי המצב בו מופלים תקציבית מוסדות החינוך המיוחד בגני המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר), לא יכול להמשך. כך לא עלו להצבעה מספר העברות למשרד האוצר, וכן הקצאת כוח אדם במשרד לביטחון פנים. בנוסף קראו חלק מחברי הכנסת שלא לאשר גם העברות למשרד החינוך, במסגרת זו עוכבה העברה למשרד החינוך לדרישת חברי הכנסת עודד פורר ומיקי לוי. במהלך היום יצאה הוועדה להפסקה ארוכה נוכח הסוגיה, במהלכה ניסו הצדדים להגיע לפשרה, לבסוף נסגרה הישיבה ללא סיכום.

מספר הורים לילדי החינוך המיוחד שהגיעו לדיון נשאו דברים מרגשים, וקראו בדמעות לחברי הוועדה לדאוג לתקצוב רגע לפני תום שנת התקציב, נוכח המצוקה הקשה בשטח והפגיעה בילדיהם.

אב לילד בעל צרכים מיוחדים קרא בדמעות: "לא בכיתי כשנפלו לידי חברים בעת שירותי הקרבי, צריך להתחנן בשעת נעילה, האוצר פשוט צוחק עליכם".

אם לילד בעל צרכים מיוחדים: "העברתי את הילד שלי 10 מקומות לימוד והוא רק בן 12, למה? כי ככה המדינה שלנו מתנהלת. אני אשמה שקיבלתי ילד כזה? הילד שלי היה באשפוז נפשי שנתיים בגלל מה שקורה במדינה שלנו".

אם לילד עם צרכים מיוחדים: "יש לך שליחות, לסייע לאנשים הכי חלשים בחברה, הילדים שלא יכולים ללכת, לעמוד, אפילו לדבר. נבחרי הציבור כולכם, אתם שמים על דגלכם לעזור לחלשים, לילדים שלא יכולים לדבר, לתקשר או לבוא לפה לזעוק את זעקתם. אני מתחננת, תעשו את הכל כדי שזה יסתדר עכשיו, והאימהות תוכלנה ללכת לעבוד ולדעת שהילד מקבל את הטיפול במאה אחוז".

יו"ר הוועדה, ח״כ משה גפני השיב להורים: "ישבתי עם אנשי האוצר לגבי הנושא רק אתמול, ועדיין לא קיבלתי תשובה חיובית, ניסיתי לשכנע אותם, עדיין לא הצלחתי, כפי שאתם רואים ח"כים רבים תוהים למה אין תקצוב. אני מתחייב לכם לפני כולם, לא ארפה מהעניין הזה עד שזה יסודר״. יו"ר הוועדה אף ביקר את משרד האוצר: "ההתנהלות שלכם היא הפקרות, עכשיו מביאים ערימות כאלה של חוברות? רגע לפני תום השנה? בושה וחרפה, זה כדי שלא נוכל לעשות סדר ולדאוג למה שצריך לדאוג".

ח״כ מיקי לוי: ״אני רואה את האם הזו מסתובבת פה בכנסת מעל חצי שנה, ולמרות שמדובר לרוב בילדים חרדים, אני מודיע לפרוטוקול מפלגת כחול לבן תתנגד להעברת התקציב היום, עד אשר לא ימצאו פתרון״.

ח״כ עודד פורר: ״ מי שתוקע כאן את הנושא הזה ונושאים נוספים דחופים, זה משרד האוצר, אני מציע שאת הפניות שעוסקות בתקציבים פנימיים של משרד האוצר, בסך כ-100 מיליון ₪, לא נאשר". בהמשך קרא ח"כ פורר לעכב גם את העברה למשרד החינוך.

ח"כ עומר ינקלביץ': "אנחנו רואים שעוברים פה עודפים, כולל במשרדים הרלוונטיים, יש על השולחן תקציב של 60 מיליון שקל למטוס ראש הממשלה. יש פה תקציבים שצריכים ללכת לדברים רלוונטיים, שילכו למקום הנכון".

ח"כ אחמד טיבי: "כל ישיבה באות המשפחות וזועקות, חברי הכנסת מגלים אמפתיה, אבל אומרים לנו נתקע פה, נתקע שם. אני מציע לעכב את העברות האוצר".

במהלך הדיון נמתחה ביקורת גם לגבי המחסור בתקצוב התחבורה הציבורית בבית שמש, למרות מצב הקשה.

בנוסף העלה ח"כ עודד פורר את נושא החופש ביום הבחירות לעובדים זרים שאינם בעלי זכות הצבעה וביקש לעכב העברה למשרד הפנים נוכח כך: "מה נעשה כדי שאותם קשישים לא יצטרכו לשלם שוב כפול, בפעם הרביעית באותה שנה לאותם עובדים שאין להם אפילו זכות הצבעה?".

חנן פריצקי, מנהל אגף בכיר במשרד הרווחה הציג בפני פורר כי המשרד עובד בימים אלה על תיקון תקנות בנושא, וכי אלה יפורסמו לציבור, ויגיעו לאישור ועדת הכספים.

פירוט ההעברות התקציביות והשינויים בתקציבי המשרדים והגופים השונים לשנת 2019:

כ-28 מיליון ש"ח לשינויים פנימיים בתקציב משרד המשפטים – התקציב בחלקו הוצאה מותנית בהכנסה ובין השאר מיועד ל: הוצאות תפעוליות, בינוי המשרד, תגבור הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, תפעול היחידות הכפופות, הוצאות מחשוב, אגף האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי. – אושר בכפוף לרביזיה.

כ- 127 מיליון ₪ (בהרשאה להתחייב) שינויים בתקציב הוצאות פיתוח אחרות- התקציב מיועד ברובו הגדול לשם מימון פרויקטים חוצי שנות תקציב של משרד האוצר ורשות המיסים בתחום התשתיות והמחשוב. בנוסף לכך, התקציב מיועד גם לשם מימון התחייבויות לגופים בינלאומיים לבנק העולמי ולקרן המטבע הבינלאומית.

כ-3 מיליון ₪ ממשרד ראש הממשלה (בהרשאה להתחייב) לרשויות פיקוח שונות- התקציב מיועד בין השאר ל: הוצאות תפעול רשות ההגבלים העסקיים, מימון יועצי סייבר במשרדי הממשלה על ידי רשות שוק ההון ותקצוב השכר, התפעול והפעולות ביחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובניה.

כ-25 מיליון ₪ ממשרדי רה"מ, הגנת הסביבה, כלכלה ותעשייה והרשות הממשלתית למים וביוב לתקציב משרד האנרגיה – התקציב בעיקרו נועד לממן החלטות ממשלה לעניין פעילות מחקר ופיתוח התייעלות אנרגטית, לצד הוצאות תפעול. בנוסף כולל השינוי, שינויים פנימיים בסך כ-37 מיליון ₪.

כ-44 מיליון ₪ מהאוצר, משרד רה"מ וסעיף שיכון לתקציב משרד החקלאות – התקציב, שרבע ממנו בהרשאה להתחייב, נועד עבור הרשות ופיתוח ההתיישבות הבדואית בנגב, וליחידה לשילוב אוכלוסייה זו, לשם פיתוח תשתיות תומכות הסדרה, ועבור חינוך בלתי פורמלי ופיתוח תעסוקה וסבסוד פיתוח מגרשים, בהתאם להחלטות ממשלה בנידון.

8 תקני כוח אדם מהאוצר למשרד הרווחה – 5 תקנים נועדו לקיום החלטת הממשלה שעניינה 'יישום המלצות הצוות הבין־משרדי לצמצום צריכת הזנות', ו-3 תקנים להקמת מערך מקצועי להתווית נהלי אבטחה לעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות.

כ-67 מיליון ₪ מהרשות הממשלתית למים וביוב, משפטי ובתי משפט לתקציב משרד המשפטים – מרבית התקציב נועד לממן את תקצוב עלויות השכר במשרד ובגופים השונים שתחתיו, את תקציב האבטחה במשרד, עלויות תפעול ושינויים פנימיים. –אושר בכפוף לרביזיה.

כ-514 מיליון ₪ מהאוצר, משרדי רה"מ, מדע תרבות וספורט, הגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד הבט"פ וההשכלה הגבוה לתקציב משרד החינוך – התקציב מיועד לביצוע שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, להקצאת רזרבות השכר הייעודיות, ולמימון חוסרי שכר. כך מיועד התקציב למימון מלווי הסעות בחינוך המיוחד ולמימון ליווי בחינוך המיוחד ומימון הגידול בתקציב סייעות טיפוליות וסייעות השילוב, שנבעו מעלייה במספר התלמידים הזכאים. עוד נועד התקציב למימון שכר: בקדם יסודי, בחטיבה העליונה, בחטיבות הביניים בחינוך ההתיישבותי, בחינוך הרשמי ובשירותי היקף במערכת החינוך, וכן לתקצוב שעות הוראה בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני נוכח כניסת מוסדות חדשים, ובנוסף לתקצוב הסעות תלמידים ומורים. – אושר בכפוף לרביזיה.

כ-46 מיליון ₪ מהאוצר, משרדי הביטחון פנים, תיירות, חקלאות ורה"מ לתקציב משרד החוץ – התקציב נועד בין היתר למימון תקני כח אדם, לתגבור תקציב השכר לעובדי הנציגויות בחו״ל, להשתתפות מדינת ישראל בתערוכת ״אקספו 2020 ״ בדובאי, ועבור מצעד ההצדעה לישראל בניו יורק.

כ- 263 מיליון ₪ (מתוכם כ-91 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב) ממשרד האוצר, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, משרד ראש הממשלה, משרד התעסוקה לרשויות המקומיות- המימון מיועד לשם מימוש החלטות ממשלה, תקצוב סיכומים, ומימון הסכמים קואליציוניים, הכוללים בין השאר: תמיכות שונות ברשויות המקומיות בהן תמיכה בנפגעי השריפות במבוא מודיעים ובקיבוץ הראל (בנוסף לכספים ממקורות אחרים, סה"כ כ-46 מיליון ₪ אשר מתוכם כ21 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב).

כמיליון ₪ למשרד רה"מ- התקציב מיועד למשרד ירושלים ומורשת.

כ-18 מיליון ₪ לרשויות הפיקוח –התקציב בהרשאה להתחייב עבור איגוד ערים כנרת, לתוכנית רב שנתית לפיתוח חופי הכנרת.

כ-8 מיליון ₪ מהאוצר למשרד החקלאות – התקציב נועד לרשות לפיתוח וההתיישבות הבדואית בנגב, לפיתוח שכונה במרעית, להסדרת מפוני דהנייה.

פירוט ההעברות של עודפי תקציב 2018 לשנת 2019 בתקציבי המשרדים והגופים השונים:

927 אלף שקל עודפי נשיא המדינה – העודף נוצר במסגרת הקמת מרכז המבקרים בבית הנשיא וטיסות הנשיא, ותקציב לשכות אלמנותיהם של הנישאים לשעבר.

כ-66 מיליון שקל עודפי ראש הממשלה – העודף נוצר בין היתר במסגרת איחוד לבני קהילות גונדר ואדיס אבבה וביצועי בירורי יהדות, מערך הסייבר הלאומי, פיתוח באזור ירושלים, פרויקט מחשב לכל ילד, קמפיין עם CNN, בהפחתת הנטל הרגולטורי, שילוב יוצאי אתיופיה, ניסויים לרכב אוטונומי ותומך לתחבורה חכמה, נציבות שירות המדינה, ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, שוויון חברתי – פיצויים והנצחת השאה, קתדראות, תחומי אזרחים ותיקים, ישראל דיגיטלית – חשבוניות הלמ״ס, פיתוח הנגב והגליל – פנאי וקהילה תעסוקה, תעשייה, בנייה ושיפוץ מוסדות ציבור ופרויקט לקידום בניית מכללות חינוך במחזור צפון.

כ-66 מיליון שקל עודפי ראש הממשלה – העודף נוצר במסגרת פרויקט ״מדע בונה חברה״, פיתוח תכנית חדשה לעידוד ותמיכה בסטודנטים באזורי עדיפות לאומית ופריפריה חברתית וגאוגרפית, פרויקט מחשב לכל ילד, התקשורת מול לפ״מ לקמפיין בינלאומי נרחב במטרה לתמוך במהלך המדיני כלכלי שהממשלה מובילה באפריקה, התקשרויות עם חברות ייעוץ התקשרויות היחידה לשילוב יוצאי אתיופיה, תמיכה בארגוני הנצחה להנצחת זכרם ופועלם של נשיאי ישראל וראשי הממשלה,. בנוסף למערך הסייבר הלאומי, פיתוח ועידוד יזמות במזרח ירושלים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לשוויון חברתי – מוקד מידע לאזרחים ותיקים, מבחני תמיכה לגופים הפועלים להשגת פיצויים ולהנצחת השואה. למטה ישראל דיגיטלית.

כ-70 מיליון ש"ח עודפי המשרד לביטחון פנים – העודף נוצר במסגרת הרשות למאבק בסמים ואלכוהול, הרשות להגנה על עדים, כב״ה, שב״ס ומשטרת ישראל.

כ-14 מיליון ₪ עודפי משרד הפנים –העודף נוצר במסגרת התקשרויות לוגסטיות ופיתוח קבר נבי שועייב.

כ-68 מיליון שקל עודפי משרד משפטים – העודף נוצר בין היתר בעקבות פרקליטות והיחידה למשפט בינלאומי, סניגוריה ציבורית, סיוע משפטי, מנהל יחידות מקצועיות, רישום והסדר מקרקעין, רשות התאגידים בתי המשפטי ומערת ההוצאה לפועלה. – עבר בכפוף לרביזיה.

כ-59 מיליון שקל עודפי משרד חוץ – העודף נוצר בין היתר בעקבות תשלומים של נציגות בחו״ל ופעילויות דיפלומטיות של המשרד.

כ-מיליון שקל עודפי משרד המטה לביטוח לאומי – העודף נוצר במסגרת ציוד, תקשורת, שכירות, נסיעות, פרויקט ביטוח ללחימה בטרור.

כ-80 מיליון שקל עודפי הוצאות שונות – העודף נוצר במסגרת שיפוי רשויות מקומיות, החזרי מס בגין הלוואות לעובדי מדינה, פרויקטים מתמשכים ברשויות.

כ-2 מיליארד שקל עודפי משרד הביטחון – מטעמי סיווג הסברים נוספים יינתנו בוועדה המשותפת.

כ-36 מיליון שקל עודפי הוצאות חירום אזרחיות – העודף נוצר בין היתר במסגרת בפרקטי מיגון התשתיות הלאומיות והקמת מרכזי הפעלה ברשויות המקומיות, מיגון הצפון, מיגון ניוד איו״ש והתקשורת לרכש ערכות מגן.

כ- 20 מיליון ₪ עודפי תיאום פעולות בשטחים- העודף נוצר בין היתר במסגרת פיתוח באזור B ו-C בתחומי תשתית, אחזקת מתקני קבלת קהל של המטה הצבאי, יועץ לענייני פלסטינים של המטה האזרחי והריסת מבנים בלתי חוקיים, פינוי פלישות ואדמות מדינה.

כ- 60 מיליון ₪ עודפי הרשויות המקומיות- העודף נוצר במסגרת רשויות הנמצאות בתכנית הבראה, מענקי איזון, פרויקטי פיתוח ברשויות המקומיות וברשויות המקומיות ביו"ש.

כ- 60 מיליון ₪ עודפי משרד התרבות והספורט- העודף נוצר בין היתר במסגרת תמיכה וסבסוד במוסדות תרבות בפריפריה, טקסים ממלכתיים, מרכזי המחשוב "להב"ה" ותכנית החלל הישראלית.

כ- 35 מיליון ₪ עודפי המשרד לשירותי דת- העודף נוצר בין היתר במסגרת פעילות רב שנתית בבתי עלמין, בניית מבני דת, מחשוב כשרות ומילה, התקשרויות של הרבנות הראשית עם בתי חולים, שכר ותפעול.

כ- 73 מיליון ₪ עודפי משרד הרווחה- העודף נוצר בין היתר במסגרת התחייבויות בגין סלי מזון ותלושים ב-2018, נושמים לרווחה, "אשת חייל", קמחא דפסחא, מפעלי תעסוקה לעיוורים, שירותי העסקת נכים, תכנית לאומית לצעירים וצעירות (והלנת חירום) "הלב" טיפול בזנות קטינים, אבחוני מוגבלות שכלית, טיפול בילדים בסיכון, הכשרות מדריכים, מרכזי הגנה בקטינים נפגעי תקיפה מינית.

כ-90 מיליון ₪ עודפי משרד הרווחה- העודף נוצר בין היתר במסגרת רכש חיסונים, מהגרים חסרי טיפול רפואי, בריאות בגני ילדים לילדים אוטיסטים, שירותי גמילה מהתמכרויות, שכר מתמחים סטאז'רים ברפואה, תמיכות לקופות ובתי חולים, מרכזים אקוטיים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית.

כ- 16 מיליון ₪ עודפי המשרד להגנת הסביבה- העודף נוצר בין היתר במסגרת פיתוח פארק אריאל שרון ופארק נחל באר שבע, פעולות תפעול ומחשוב ותשלום התחייבות, פעולות לבדיקת אוויר נקי ולמתן היתרי פליטה.

כ-7 מיליון ₪ עודפי משרד הבינוי והשיכון- העודף נוצר במסגרת הוצאות תפעול של המשרד.

כ- 47 מיליון ₪ עודפי המשרד לקליטת עלייה- העודף נוצר בין היתר במסגרת העסקת עולים חדשים, הלוואות לעולים יזמים, מבנים חדשים במחוז ירושלים, הדרום ויחידות המטה, פעילות הסוכנות היהודית בהפעלת מרכזי קליטה לעולי אתיופיה.

כ- 70 מיליון ₪ עודפי משרד החקלאות- העודף נוצר בין היתר במסגרת התקשרויות עם ספקים במשך השנה לפעילות המשרד, פעולות היחידה לשילוב האוכלוסייה הבדואית הנגב, הוצאות שוטפות לפעילות המנהל החקלאי (מכון וולקני) ותמיכות לפי חוק צער בעלי חיים.

כ- 13 מיליון ₪ עודפי משרד האנרגיה- העודף נוצר בין היתר במסגרת הוצאות תפעול שוטפות, פרויקטים ארוכי טווח, פרויקטי ייעוץ וקמפיינים לקידום חיבור גז טבעי ומעבר לדלקן אוניברסלי.

כ- 39 מיליון ₪ עודפי משרד התעסוקה- העודף נוצר בין היתר במסגרת עידוד תעסוקת אוכלוסיות ייעודיות, אקדמאים ערבים בהיי-טק, מקומות עבודה לבעלי מוגבלויות, הכוון תעסוקתי לאוכלוסיות החרדיות והערביות, מעונות יום, צהרונים ומשפחתונים- הכשרת כוח אדם ובינוי מעונות יום חדשים.

כ-26 מיליון ₪ עודפי משרד התיירות- העודף נוצר בין היתר במסגרת השתלמויות ונסיעות לחו"ל, הכשרת כוח אדם, שיווק ותיירות בישראל, אירוח עיתונאים זרים ופעולות שיווק בחו"ל.

כ- 33 מיליון ₪ עודפי משרד הכלכלה והתעשייה- העודף נוצר בין היתר במסגרת הרשות לחדשנות, מענקי מחקר ופיתוח, קידום הייצוא ועידוד עסקים קטנים ובינוניים.

כ- 3 מיליון ₪ עודפי משרד התקשורת- העודף נוצר בין היתר במסגרת תשלומים לארגונים בינלאומיים, פיקוח על בנק הדואר, ביקורות כספיות שנערכו בסוף השנה, אגף הספקטרום והפיקוח הלווייני ותמיכה בשידורים בשפה האמהרית.

כ- 20 מיליון ₪ עודפי משרד התחבורה- העודף נוצר בין היתר במסגרת מגרשי הדרכה של הרשות לבטיחות בדרכים, דמי חבר בינלאומיים של רשות התעופה האזרחית ותחזוקה של השירות המטאורולוגי. – בכפוף לרביזיה.

2 העברות תקציביות של כ- 12 מיליון ₪ עודפי הרשות הממשלתית מים וביוב- העודף נוצר במסגרת התקשרויות עם ספקים שחוצות שנת תקציב- תשלום חשבונות חשמל, ניהול ואחזקה ושיפוץ בניין ג'נרי 2 עקב מעבר רשות המים לירושלים.

כ- 10 מיליון ₪ עודפי מענקי בינוי ושיכון- העודף נוצר במסגרת התקשרויות ארוכות טווח הלוואות לדיור, התחייבויות שטרם שולמו, סיוע בשכר לעולי אתיופיה, מענקי מחיר למשתכן, הלוואות מדינה לזכאים וסיוע בשכר דירה לעולים ותיקים.

כ- 4 מיליון ₪ עודפי המרכז למיפוי ישראל- העודף נוצר במסגרת שכר ותפעול, מערכות ופרויקטים.

כ- 17 מיליון ₪ עודפי תשלום ריבית ועמלות.

כ- 28 מיליון ₪ עודפי דיור ממשלתי- העודף נוצר במסגרת בינוי קריות ומשרדי ממשלה, "דירה להשכרה", בינוי בתי משפט ועיכוב בניית בית משפט בבת ים.

כ- 6 מיליון ₪ עודפי המשרד לביטחון פנים- העודף נוצר במסגרת התחייבויות עבור אמצעים טכנולוגים.

2 העברות בסך כ- 22 מיליון ₪ עודפי רשות ההגירה והאוכלוסין- העודף נוצר במסגרת שיפור השירות לאזרח וכן שיפוץ ובניית לשכות, תפעול וטיפול בזרים השוהים שלא כחוק (הנפקת תעודות ומערכות מחשוב), ספקים חיצוניים למנהל האכיפה ומנהל היתרים למעסיקים (תפעול אחזקה והזמנות ייעודיות).

3 העברות של כ-310 מיליון ₪ עודפי הוצאות פיתוח והוצאות פיתוח אחרות- העודף נוצר בין היתר במסגרת הלוואות לעובדי מדינה ולעובדי הוראה, הוצאות פיתוח, דיגיטל וסייבר, ירושלים ומורשת ופרויקטים בתכנון ותקשורת והשקעות ביטחוניות, מרכזי מחקר אוניברסיטאיים, פרויקט שיקום קרקעות מזוהמות לטובת מגורים ותעסוקה והתקשרות עם חברת רפאל מערכות לחימה.

כ-111 מיליון ₪ מהאוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה ורשויות הפיקוח למשרד האוצר – התקציב נועד לצרכים שונים ברשות המיסים: להתאמות תקציב השכר ביחידות השונות של המשרד, לתקציב הביצוע של קרן מס רכוש, למימון פרויקטים ברשות בהתאם לקצב הביצוע, לתגבור תקציב המחשוב של הרשות לצורך שדרוג טכנולוגיה ולשינויים פנימיים.

כ-70 מיליון ש"ח עודפי האוצר – העודף נוצר במסגרת הוצאות תפעוליות, חשב כללי: פרויקט אשלים, פרויקטים רחבים בממשלה, שכר והסכמי עבודה: עבודות ייעוץ, הכלכלן הראשי: התקשורת עם קרן המטבע העולמית, מהנדל הדיוק והרכש: שירותי ייעוץ, ריהוט והתחייבויות ליועצים במהל הדיור, רשות החברות הממשלתיות: התקשרויות יועצים חיצוניים. מנהל הרכב הממשלתי: רכישת כלי רכב עבור משרדי ממשלה, רשות המיסים: שדור ותחזוקה, ניקיון, שיפוץ מבנים ושירותי עיבוד ממוכנים: התקשרויות ופרויקטים מחושבים.

כ-70 מיליון ש"ח עודפי משרד האוצר – העודף נוצר בין היתר מטעם הכלכלו הראשי- קראן המטבע העולמית בניית מודל חיזוי, מטה משרד האוצר, אגף התקציבים, החשכ״ל, רכישת כלי רכב עובר משרדי הממשלה.

כ- 295 מיליון ₪ עודפי משרד החינוך-העודף נוצר בין היתר במסגרת תכנית לימודיות ייחודיות לשיפור הישגי בגרויות "תכנית קרב", חינוך טכנולוגי ושילוב תלמידים בתעשייה, חינוך בלתי פורמלי, פעולות ניהול עצמי בחינוך ופעולות לקליטת עלייה.

נוכח החלטת חברי הוועדה, לא עלו לדיון 2 עודפי תקציב של משרד האוצר, העברה נוספת למשרד האוצר במסגרת תקציב 2019, הקצאת כוח אדם למשרד הבט"פ, וכן עודף תקציבי של משרד החינוך.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *