האם שנת 2019 תקבע שיא חדש למשכנתאות?

דודי מייזליק, ע. למנכ"ל ומנהל אגף המשכנתאות בבנק מרכנתיל, מעניק סיקור של תחום המשכנתאות בשנת העסקים החולפת, משתף בנתונים המשמעותיים, ומסביר – מדוע שנת 2019 צפויה לקבוע שיא חדש של היקף המשכנאות לרכישת דירות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

דו"חות הבנקים, המסכמים את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019, מצביעים על מגמה ברורה של ביקושי שיא למשכנתאות לרכישת דירה. בהנחה שבחודש דצמבר לא ישתנה קצב לקיחת הלוואות המשכנתא, יקבע השנה שיא חדש של היקף משכנתאות לרכישת דירה בשנה אחת.

במספרים: היקף הלוואות הדיור שהועמדו בחודשים האחרונים נאמד בכ- 5.5 מיליארד ₪, בממוצע בכל חודש. סכום זה מהווה גידול של כ-15% ביחס לשנה הקודמת וכ- 25% ביחס לשנת 2017. לפי נתוני בנק ישראל, מראשית השנה ועד נובמבר נלקחו משכנתאות בכ-60 מיליארד ₪. ע"פ הקצב הממוצע, עתידה שנת 2019 לקבוע שיא חדש של היקף משכנתאות, כאשר השיא הקודם נרשם בשנת 2015 ונאמד בכ- 64.7 מיליארד ₪.

איך זה קרה?

הגידול המשמעותי בביקוש למשכנתאות, מתקשר ישירות לגידול מקביל בביקוש לרכישת דירות בישראל בשנה האחרונה. בשמונה החודשים הראשונים של השנה, הגיע מספר העסקאות לרכישת דירה ל- 73 אלף, רמה זו משקפת גידול של כ-10% לעומת מספר העסקאות בשנה הקודמת.

ההתעניינות הרבה בשוק הדיור ובמשכנתאות, נובעת השנה ממספר גורמים: חשש מפני עליה נוספת במחירי הדירות, שיעורי הריבית הנמוכים להלוואות מחד ותשואה נמוכה בחלופות ההשקעה מאידך, יחד עם הבשלת פרויקטים רבים  של מחיר למשתכן בכל רחבי הארץ.

גורמים אלה, הכניסו למעגל הביקוש לדירות צעירים רבים, אשר מיהרו לרכוש את דירתם הראשונה ומהווים כ-50% מרוכשי הדירות השנה. לצידם, חוזרים רוכשי הדירות למטרת השקעה, שחרף המיסוי הגבוה, בוחרים באפיק השקעה זה, בהיעדר חלופת השקעה סולידית הנושאת תשואה משמעותית בסביבת הריבית הנמוכה השוררת כיום.

ומה קורה במגזר החרדי?

הביקוש המוגבר לדיור ולמשכנתאות בשנה החולפת, בא לידי ביטוי גם אצל רוכשי דירה ובעלי דירות בציבור החרדי.  בשנה האחרונה, נהנו משפחות צעירות חרדיות מרכישה של דירות מוזלות בפרויקטים של מחיר למשתכן . רכישות נרשמו בעיקר בערי הפריפריה בהן  ריכוזים של ישוב חרדי בדרום הארץ, בצפונה ובערי המרכז, דוגמת לוד ובית שמש. אפיק ההשקעה של רכישת דירות אשר התמעט בשנתיים האחרונות, זוכה שוב להתעניינות בקרב המשקיעים החרדים הבוחרים לרכוש דירות קטנות ומוזלות, לצורך השכרה בטווח הקצר ומגורים אפשריים לילדים שיינשאו בעתיד.

לדברי דודי מייזליק, הגורמים להתעניינות הרבה בשוק הדיור למגורים נותרו ללא שינוי, גם בפתחה של שנת 2020. שיעורי ריבית נמוכים בכל מסלולי ההלוואות, הבשלה של פרויקטים במחיר למשתכן, חוסר הוודאות הפוליטית וההשלכות על העדר צעדים משמעותיים של הממשלה בשוק הדיור, כל אלה מהווים סביבה אשר תורמת להמשך של ביקוש לדירות ולמשכנתאות גם בחודשים הקרובים והמשך מגמת העלייה במחירי הדירות.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם מחשבים כמה כסף נתן לכם בנק ישראל.אבל אתם לא מחשבים כמה משלם לוקח המשכנתה.בטוח חיים על משכנתה של 700.000 שח 1000 שח בחודש ועוד 100שח בטוח דירה ועוד משכון ועוד עמלה 5000שח ועוד רבית על ההלואה ועוד ועוד ועוד כך שעל 700000שח המסכן משלם לבנק ולמדיה בערך בלי להגזים 1700000 מיליון שבע מאות . ויוצא שהמסכן הופך לעבד כל ימי חייו ולגהנום והבנק והמדינה עם החוקים שלה שודד את המסכן

דרור אתה לא אמור לשלם סכומים כאלו כל התשלומים כולל ריבית ביטויים וכו' צריכים להיות פחות ממיליון ש"ח.
אם אתה רוצה אתה יכול להתקשר אליי בחינם ואתן לך הסבר קצר.
אני יודעת משכנתאות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture