אשר: "נפעל בעתיד להרחבת האפשרויות לנטילת משכנתאות במגזר החרדי" • צפו

ח"כ יעקב אשר אמר בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות כי "לצערי תכנית מחיר למשתכן כעת עובדת לא נכון, בעצם יכול לקרות מצב שבו אנשים יכולים לרכוש את הדירה באזורים שאנחנו לא צריכים לעודד שם את המגורים כמו אזורי יוקרה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות נערך פאנל ח"כים ומקבלי החלטות, בהנחיית יצחק שטראוס, חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות, שעסק בהתנהלות מול אתגרי האשראי בשנה האזרחית הבאה, בהשתתפות: ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר, ח"כ שלמה קרעי, אורי יוניסי מנהל משכנתאות מזרחי טפחות, דודי מייזליק מנהל אשראי מרכנתיל ושלום שטיינברג חבר הנהלת ההתאחדות.

ח"כ אשר, שעל שמו רשומה הקמת האגף החרדי במשרד השיכון ומי שנושא את נס מצוקת הדיור בועדות הכנסת ומסדרונות הממשלה כל העת, ניתח באופן מפורט את הנושאים שעל סדר היום, בהתייחס לתכנית 'מחיר למשתכן' אמר: "הרעיון בבסיס התכנית נכון כי מטרתו היתה להוזיל עבור הציבור את העלויות לרכישת דירה. לצערי התכנית כעת עובדת לא נכון, בעצם יכול לקרות מצב שבו אנשים יכולים לרכוש את הדירה באזורים שאנחנו לא צריכים לעודד שם את המגורים כמו אזורי יוקרה וכד', הפריפריה צריכה לעמוד במרכז התכנית".

"צריכה להיות חשיבה על הכוונה תעסוקתית, בנוסף, המצב הקיים מוביל לכך שיש הרבה דירות שהופכות להשקעה מבלי שהרוכש גר בעצמו בדירה שרכש, לכן חייב להיות מקצה שיפורים שיפתור את הכשלים שנוצרו. בעיקר לחתור לכך שכל אחד שרוכש דירה במסגרת בתכנית אכן יגור בדירה שרכש". עוד הדגיש: "על הממשלה לפעול למענקים בפריפריה תוך חיוב הרוכשים לגור בנכס, ואת כל זאת יש לבצע יחד עם הכוונה של מקומות תעסוקה לזוגות הצעירים".

בהתייחס לחוק נתוני האשראי שהחל לפעול וגורם ליועצי המשכנתאות לעמול על תיק מבלי שהמידע יהיה חשוף לפניהם כמו הגופים הפיננסיים – דבר שגורם טירחה ועגמ'נ רבה ליועצים, אמר: "התחלתי לפעול לתיקון חוק נתוני האשראי, שיאפשר גם ליועצי משכנתאות להיות נגישים למידע כמו גופי נותני האשראי, כאשר לפי החוק הנוכחי רק הבנק יכול לבדוק מידעים מסוימים".

"הסיבה לצורך בכך", הסביר אשר, "היא העובדה שרבים מהצרכנים של יעוץ המשכנתאות מכל המגזרים, הם בעלי הכנסות נמוכות. יש הרבה אנשים גם מהמגזר הכללי, בפריפריות, שמשתכרים שכר מינימום והם נופלים בין הכיסאות ואין להם נציגים כמו במגזר החרדי שדואגים להם ומוטל עלינו לדאוג גם להם בכל הכלים העומדים לרשותנו".

בסיום הדגיש: "כפי שפעלנו במהלך המו"מ הקואליציוני לפני כשנה לקראת הממשלה שלא הוקמה, כך נפעל בעתיד להרחבת והנגשת אפשרויות נוספות לנטילת משכנתאות במגזר החרדי שיש לו מאפיינים המיוחדים לו, בכל נושא ההתנהלות הפיננסית ורכישת הדירות לזוגות צעירים. עם כל החששות של המערכות הבנקאיות, הניסיון והנתונים מוכיחים שהציבור החרדי הוא המגזר בעל המודעות הכי גבוהה לפירעון הלוואות המשכנתה, וזה מחייב שיהיו לו את התנאים והטבות שיתאימו עבורו בכל שלבי לקיחת המשכנתה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture