Gili Yaari /Flash90

חוזרים לשגרה: החל מיום ראשון תאושר כניסת 36,400 פועלים לענף הבנייה

אושר מתווה כניסה מחודשת של עשרות אלפי פועלים פלסטינים לצרכי פעילות בענף הבנייה. ענף הבנייה מתגבר כוחות, ומעתה תאושר כניסתם של פועלים פלסטינים נוספים על פי מתווה שהניח משרד הבינוי והשיכון. פורסם "תו סגול" לאתרי בנייה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בהנחיית שרת הבינוי והשיכון: אושר מתווה כניסה מחודשת של עשרות אלפי פועלים פלסטינים לצרכי פעילות בענף הבנייה והחל מיום ראשון תאושר כניסתם של 36,400 פועלים לענף הבניייה. ענף הבנייה מתגבר כוחות, ומעתה תאושר כניסתם של פועלים פלסטינים נוספים על פי מתווה שהניח משרד הבינוי והשיכון.
 
משרד הבינוי והשיכון נערך לשילוב עובדים פלסטינים נוספים באתרי עבודה ולינה בשגרת הקורונה. בתוך כך מפרסם המשרד "תו סגול" לאתרי בנייה המפרט תנאים מוגדרים אשר מתירים עבודה סדירה בענף
 
שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "המתווה שאישרנו יחזיר לענף הבניה עשרות אלפי עובדים ויאפשר את המשך פעילותו של הענף בשגרת הקורונה בהיקפים גדולים. זאת לצד שמירה ופיקוח על בריאות העובדים באתרים בהתאם להנחיות התו הסגול לבניה שפרסמנו היום".
 
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר: "המתווה שאושר הבוקר יאפשר כניסתם של עשרות אלפי פועלים פלסטינים נוספים, ויאפשר לענף הבנייה לשוב ולפעול בהיקפים משמעותיים. המתווה, לצד פרסום התו הסגול יבטיחו גם את בריאותם של הפועלים ותנאים עבודה ולינה נאותים".
 
משרדי הממשלה הרלוונטיים אישרו מנגנון שהוכן במשרד הבינוי והשיכון, שנועד להבטיח את תנאי הבריאות הנדרשים לעבודה רציפה בשגרת הקורונה. נוסף על כך, המתווה החדש יאפשר כניסה מבוקרת של עשרות אלפי פועלים פלסטינים נוספים, זאת לאחר שחלק מהפועלים חזרו לשטחי הרשות במהלך החודש וחצי האחרונים.
 
על פי המנגנון החדש,  העבודה בשגרת הקורונה תנוהל במתחמים קבועים ובקבוצות קבועות של עובדים ('קפסולות')  בהסעות, בלינה, במנוחות ובהפסקות, בתדריכים ובביצוע העבודות, באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה, ובהכלה של תחלואה אם חלילה תתרחש.
 
כל קפסולה תימנה עד 10 עובדים וזאת בשל מגבלות הנובעות ממספר מרבי של נוסעים ברכב הסעה ומספר מרבי של עובדים במתקן לינה אחד ובמקום סגור אחד. המעסיקים יידרשו לשמור על אחידות הקבוצות ('קפסולות') לאורך כל תהליך שהיית העובדים בישראל ולא תהיה אפשרות להעביר עובדים בין מתחמים ולשנות את הרכב הקפסולות.
 
מעסיקים יקבלו היתר להזמין עובדים לעבודה בישראל למחזורים של שלושה שבועות רצופים ובתום כל מחזור ישוב העובד לביתו למנוחה של סוף שבוע וחוזר חלילה. במהלך כל המחזורים, הרכב העובדים בקפסולה לא ישתנה.
 
כל מעסיק שיבחר להזמין פועלים, יתבקש לחתום על הסכמה מפורשת לפעול על פי המנגנון החדש שתכלול את פרטי המעסיק, העובדים בחלוקה לקבוצות העבודה, ממונה הקורונה שאחראי להבטחת שמירה על הנחיות משרד הבריאות, חובת קיום פוליסת ביטוח רפואי לעובדים ועוד.
 
בנוסף, מפרסם משרד הבינוי והשיכון את 'התו הסגול לבניה' אשר מגדיר את התנאים לעבודה באתרי הבניה. חברות בניה אשר יקיימו את התנאים המפורטים במסמך זה, יהיו רשאים להמשיך בפעילותם וכן לבצע פעילות במבנים בשלבים מתקדמים (לאחר התקנתם של 70% מהחלונות והדלתות). על פי ה'תו הסגול לבניה' תהיה חובת מינוי ממונה קורונה, ניהול ותיעוד על השוהים באתר, בדיקות חום בכניסה לאתרים, חובת שילוט של ההנחיות בשפות האם של הפועלים, הנחיות לאופן התנהלות הארוחות באתר, עבודה עם ציוד מגן וחיטוי משטחי עבודה, מגבלות שימוש במעלית משא ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני חושבת שזה המווווןןן ויוכל לגרום נזק רב!!
ה ישמור על כולנו
אמן!!!!!!!

במקום שיסגרו אותם בתוך השטחים אחרי הפיגוע של היום למשך שנה שימותו ברעב נותנים להם פרס. עד מתי רשעים יעלוזו

ומי בדיוק מתנדב להתעסק בבניה במקומם???
מי שמחכה לדירה שתקועה כי אין פועלים יודע כמה נזק גרם המצב הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture