Yonatan Sindel/Flash90

חיים כץ: "נעלה בחקיקה את השלמת ההכנסה לקשישים לגובה שכר המינימום"

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה: "נגיש ונקדם כאן בוועדה הצעת חוק בה נקבע שהקצבה של אותם גמלאים שזכאים להשלמת הכנסה תעמוד על 5,300 ש"ח בחודש ונוסיף הצמדה עתידית של הסכום לשכר המינימום. גם אם הקואליציה תתנגד, בעזרת האופוזיציה נביא אותה לדיון במליאה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת פתחה הבוקר את דיוניה לכנסת ה-23, בדיון על העלאת קצבאות השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים. בפתח הדיון הציג יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ נתונים של הביטוח הלאומי, לפיהם בישראל ישנם כיום כ-198,400 אלף משקי בית בהם מקבלי השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים ושאירים, 23% מהם זוגות וכ-77% יחידים. סכום הקצבה המשולבת (זקנה והשלמת הכנסה) ליחיד עומד היום על כ-3,300 ₪, וכ-5,100 ₪ לזוג.

בהתייחס לנתונים אמר ח"כ כץ: "אחת המטרות שלנו בוועדה הזאת היא לנסות להעלות את האזרחים הוותיקים מעבר לקו העוני. כשהייתי שר הרווחה, השר הנוכחי איציק שמולי, בהיותו חבר כנסת, ביקש להגדיל את קצבת הזקנה המשולמת לכל אזרח ותיק בישראל לגובה שכר המינימום, מהלך שעלותו התקציבית הייתה 42 מיליארד ₪, פי ארבע מגובה תקציב משרד הרווחה כולו. צריך להיות ריאליסטים, ולכן אנחנו נבקש להעלות את קצבת השלמת ההכנסה, שניתנת רק לאותם קשישים שבאמת זקוקים לתוספת, ואני בטוח שנקבל תמיכה גורפת מהשר. מי שידע לבקש 42 מיליארד, ידע בוודאי לתת שני מיליארד".

ח"כ כץ הוסיף והסביר: "נגיש ונקדם כאן בוועדה הצעת חוק בה נקבע שהקצבה של אותם גמלאים שזכאים להשלמת הכנסה תעמוד על 5,300 ש"ח בחודש ונוסיף הצמדה עתידית של הסכום לשכר המינימום. גם אם הקואליציה תתנגד, בעזרת האופוזיציה נביא אותה לדיון במליאה".

חברי הוועדה הביאו תמיכה גורפת בקידום ההצעה, בהם ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תלם): "מדובר באחת הנקודות הכי רגישות של החברה הישראלית. הרווחה הנפשית של האזרחים היא הבסיס לחברה נורמטיבית, כמה החלק החזק של החברה מטפל בחוליות החלשות ומביא אותן למצב שלפחות יקבלו שכר מינימום. תוחלת החיים כיום התארכה, אנשים חיים 25-30 שנה אחרי גיל הפרישה ומגיע להם לחיות בכבוד וליהנות מעמל כפיהם 40 שנה קודם".

ח"כ טלי פלוסקוב הוסיפה: "מדובר במשימה לא קלה אבל היא הכרחית בנקודת הזמן הזאת. זה מהלך שישפיע על כל התחומים בתחום הזקנה. אכן התנגדנו בעבר להעלאת קצבת הזקנה לכלל הקשישים כי צריך לעזור לאלה שאין להם".

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר: "מחלקת המחקר שלנו ערכה בדיקות רבות בנושא ואנחנו בהחלט תומכים בהעלאה כזאת. גם שר הרווחה החדש תומך בהסדרת הנושא וככל שהדברים יובאו במסגרת מהלכים שיהיו בסמכותו ויכולתו הם יקודמו".

עלי בינג, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר אמר: "מדובר בנושא בעל משמעויות תקציביות מאוד כבדות ואני חושב שהממשלה בעת גיבוש התקציב תצטרך לתעדף ולבדוק האם הנושא הזה נכנס בסדר העדיפויות שלה".

בתגובה אמר היו"ר חיים כץ: "זה לא נושא מספיק חשוב? עניים במדינת ישראל? אישה שאומרת שהיא הולכת לישון ב-19:00 כדי לא להיות רעבה ב-21:00, זה לא חשוב? איפה אתה ממקם את זה בסדר העדיפויות שלך? בוועדה הזאת זה הדבר הראשוני, שלאנשים תהיה את היכולת לחיות, לקום וללכת לישון בכבוד וגם למות בכבוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן באמת. איך אפשר להתקיים ב-3100 שקל עם שכירות?

גם אני חושבת שצריך להעלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture