אילוסטרציה. צילום: David Cohen/Flash90

אושר בטרומית: בנק לא יגביל חשבון בשל שיקים שסורבו בתקופת הקורונה

תכליתה של ההצעה היא לאפשר לאזרחים שנפגעו במהלך משבר הקורונה להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם כלכלית לאחר מיגור המגיפה. 48 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה. גפני: "מדובר בבשורה של ממש למאות אלפי אנשים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוג הגבלת חשבון והגבלת לקוח בשל שיקים שסורבו בתקופה שהוכרזה מחלה מידבקת מסוכנת (תיקוני חקיקה), התש"ף-2020 של חבר הכנסת משה ארבל. הצעה זו הוצמדה להצעה האוסרת שימוש בנתוני האשראי בתקופת הקורונה, שעברה גם היא בקריאה טרומית מוקדם יותר.

חוק שיקים ללא כיסוי מאפשר למפקח על הבנקים לקבוע בעת הכרזה על מצב חירום, לגבי המדינה כולה או לגבי שטח מסויים, כי בנק לא יגביל חשבון ובעליו בשל שיקים שסורבו בתקופה שיקבע. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי מצב חירום בשל התפרצות מחלה מידבקת יכלל במצבי החירום המאפשרים למפקח על הבנקים להפעיל את סמכותו האמורה. עוד מוצע לקבוע, כי במצב חירום כאמור סמכותו של המפקח תהיה רחבה יותר ותכלול גם סוגי לקוחות או חשבונות שיקבע, וכן שאם המפקח הפעיל סמכותו בעת התפרצות מחלה מידבקת, לא יימנו השיקים שסורבו בתקופה שנקבעה, אף לאחר תום התקופה. כמו כן ההצעה מבקשת לקבוע כי הנתונים לגבי שיקים שמתקיימים לגביהם התנאים כאמור, לא יועברו למאגר נתוני אשראי לפי חוק נתוני אשראי.

בדברי ההסבר נכתב: "חוק שיקים ללא כיסוי קובע כי חשבון יהיה מוגבל ובעליו יהיה מוגבל אם סורבו במשך שנים עשר חודשים עשרה שיקים או יותר שנמשכו על החשבון בתנאים שקבועים שם. להגבלת החשבון משמעות מרחיקת לכת. מעבר לאיסור על משיכת שיקים, הרי שהגבלת החשבון משבשת את מהלך עסקיו של הלקוח, פוגעת במוניטין שלו וביכולת ההתנהלות הכלכלית שלו ואף עשויה להביא לפגיעה בזכויות יסוד ולביטחון כלכלי וקיומי. בישראל 276 אלף עסקים ללא מועסקים, חלק מהם עצמאים אשר מנהלים חשבון אחד לעסק ולמשק הבית. מכאן שהירידה החדה בהכנסות כנגד שיקים לפירעון העלולה להביא להגבלת החשבון ובעליו עלולה להשפיע גם על משפחות רבות ולמנוע מהם צרכים קיומיים.

תכליתה של ההצעה היא לאפשר לאזרחים שנפגעו במהלך משבר הקורונה להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם כלכלית לאחר מיגור המגיפה. זאת לאור הפער הצפוי בין סוף תקופת המאבק במחלה המידבקת לזמן התאוששות המשק והשווקים הכלכליים".

ח"כ משה ארבל: "ההגנה שמעניק חוק שיקים ללא כיסוי לבעלי העסקים ,היא מוגבלת מאוד ולא מותאמת למשברים כלכליים ארוכים וקשים כמו משבר הקורונה. ההגנה של 3 חודשים בלבד למי שנאסר עליו לפתוח את בית העסק היא לעג לרש. כולנו מבינים שבעל עסק כזה לא הגיעה למצב הקשה בשל התנהגות כלכלית חסרת אחריות או הימור עסקי שלא צלח".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני אמר: "מדובר בבשורה של ממש למאות אלפי אנשים, פה אחד ברוב של 47 חברי כנסת, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק החברתית שיזם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יחד עם סגן שר התחבורה אורי מקלב וח"כ יעקב אשר הקובעת כי מאגר נתוני האשראי של האזרחים מתקופת משבר הקורונה יימחק".

עוד אמר גפניגפני במליאת הכנסת על אישור חוק מחיקת מאגר נתוני האשראי מתקופת הקורונה: "החוק אותו יזם ידידי סגן שר התחבורה אורי מקלב הוא חוק חברתי מהמעלה הראשונה, עם מינויו לתפקיד סגה"ש לקחתי על עצמי לקדם את החוק החברתי הזה לטובת אותם מאות אלפי אנשים שנענקים תחת הנטל בתקופה קשה זו".
.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השאלה היא ממתי ועד מתי

לפני כחודשיים קראתי אצלכם שהצעת החוק היא של הרב מקלב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture