FLASH90

השרים אישרו: בעת מצב מיוחד בעורף – יידחו מועדי תשלום המיסים

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בשנים האחרונות סובל אזור דרום הארץ ממתקפות טרור דבר שגרם לאנשים רבים נזק. מצב זה, שבו אין לניזוק אפשרות לשלם את מיסיו, ומצד שני, להיות תחת איום על המשך פרנסתו, אינו רצוי ומוסיף מתח מיותר לבעלי עסקים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

החוק שיזם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אושר על ידי השרים לפיו, בעת מצב מיוחד בעורף יידחו מועדי תשלומי המיסים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בשנים האחרונות סובל אזור דרום הארץ ממתקפות טרור שבאות לידי ביטוי בירי טילים ופצצות מרגמה. מתקפות אלה הובילו לא אחת את ממשלת ישראל להגיב ואף להורות לצה"ל לצאת למבצע להפסקת אותן מתקפות.

במהלך אותם מבצעים הכריז שר הביטחון על מצב מיוחד בעורף לפי חוק ההתגוננות האזרחית, הכרזה שהשפיעה על מרקם החיים באזור הדרום בעיקר בתחומי התעסוקה והחינוך, בין אם בהגבלות על יציאה לעבודה ובין אם בהגבלות על יציאת תלמידים לבתי הספר, שגם ללא הגבלות על יציאה לעבודה, השפיעה על הורים עובדים לילדים שנדרשו להשגיח על ילדיהם.

סמוך לאחר סיום המבצעים הצבאיים, הביא שר האוצר לאישור ועדת הכספים של הכנסת תקנות לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, אשר קבעו את חישוב הפיצויים למעבידים, לעצמאים, לחקלאים ולעובדים שפרנסתם נפגעה עקב מתקפות הטרור בתקופת המבצע הצבאי. מי שהוגדר בתקנות כנפגע נדרש להוכיח את שיעור נזקו והפיצוי שהוא זכאי לו הוגבל בתקרה. כן נקבעו הסדרים לגבי משך הטיפול בתביעה וקבלת מקדמות ככל שהטיפול בתביעה מתעכב מעבר לזמנים הנקובים בתקנות.

על אף ההסדר שקובע תשלום מקדמות, נוצר פער זמן שבמהלכו עשוי ניזוק לסבול ממחסור במזומן שנוצר עקב הירידה בהכנסות מחד ועקב חובתו של הנישום לשלם במועד את מיסיו למדינה (מקדמות למס הכנסה ותשלום מע"מ) מאידך. המחסור במזומן הנובע מנסיבות שלא היו כלל בשליטת הניזוק וחובת תשלום המסים, עלולים לגרום לניזוקים לסגור את עסקם ולמצער – לפטר עובדים.

מצב זה, שבו אין לניזוק אפשרות לשלם את מיסיו, ומצד שני, להיות תחת איום על המשך פרנסתו, אינו רצוי ומוסיף מתח מיותר לבעלי עסקים שבלאו הכי קיים עקב המצב הביטחוני.

בהצעת חוק זו מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה ואת חוק מס ערך מוסף, ולקבוע שאם הוכרז מצב מיוחד באזור מסוים במדינה (ולא בכלל המדינה) ונקבעו תקנות לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, החלות על מי שגר באזור שבו הוכרז מצב מיוחד בעורף – יידחה המועד הקבוע בתקנות שבו על אותו ניזוק לשלם מקדמות ותשלומי מע"מ לפי פקודת מס הכנסה ולפי חוק מס ערך מוסף, עד לתשלום הפיצויים לניזוק.

כמו כן, מוצע לקבוע שכשישולמו הפיצויים לניזוק, הם יקוזזו כנגד חובותיו של הניזוק לרשות המסים ומע"מ; כך ייווצר גם תמריץ לרשות המסים לסיים את טיפולה בבקשות במהירות רבה יותר ויינתן מרווח נשימה כלכלי לבעלי עסקים שניזוקו מהמצב הביטחוני. יצוין כי הצעת החוק תעלה עוד השבוע להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture