בשורה להורים: מספר השעות לקביעת דרגה במעונות יום יישארו כבשנים קודמות

בפעילות ח"כ טסלר ובהמשך לדיון שהתקיים בוועדה לפניות הציבור בנושא "פתיחתה המאוחרת של המערכת לקביעות דרגה למעונות יום ומשפחתונים", הודיע שר העבודה כי מספר השעות החודשיות הנדרשות לקביעת דרגה במעונות יום ומשפחתונים יישארו כבשנים קודמות ויינתנו מקדמות לקביעת דרגות זמניות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים משתתף בסבסוד עלות השהות של ילדים במסגרות מעונות יום ומשפחתונים, על פי דירוג שנקבע באמצעות מבחן הכנסה ומספר שעות העבודה בשבוע. קבלת הדירוג חיונית להורים השולחים את ילדיהם למעונות, במיוחד בשכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות. ללא סבסוד, משפחה עם 2 ילדים במעון תשלם כ- 4,500 ש"ח. לאחר סבסוד, הסכום הוא כ- 1,500-2,000 ש"ח בלבד.

המערכת לקביעת דירוג נפתחת להגשת בקשות מדי שנה במהלך חודש מאי, ועד לתחילת שנה"ל כ-70-80% אחוז מהפונים כבר מקבלים את הדירוג. השנה, עקב עיכוב בפרסום מבחני התמיכה, המערכת נפתחה רק בשבוע הראשון של חודש אוגוסט והורים רבים חששו כי עד למועד פתיחת שנה"ל בעוד כשבועיים, טרם תיקבע הדרגה והם יאלצו לשלם שכר לימוד מלא עד לקביעת הדרגה.

יתרה מכך, בשנים עברו חושבו מספר השעות השבועיות לצורך קביעת דרגה, בחישוב חודשי ובמכפלה של 4. כך לדוגמא: מספר השעות המינימלי במבחני התמיכה – 36 ש"ש, עמד בחישוב חודשי על 144 שעות. בשנה"ל הנוכחית חישוב המכפלה שונה והועמד על 4.3 ול-36 ש"ש, נדרשו כעת 155 שעות חודשיות. מאחר ותלושי השכר הנדרשים לדרגה הם מתחילת השנה, קביעת ההחלטה במועד זה אינה נותנת להורים שהות להיערך לקראת השינוי ופוגעת בהם בקביעת הדרגה וכפועל ישיר גם בגובה הסבסוד.

בעקבות פניות רבות וחששות הורים, קיימה בשבוע שעבר הוועדה לפניות ציבור דיון בנושא בהשתתפות נציגי משרדי הרווחה והאוצר, ובסיומה נועד ח"כ טסלר לפגישה עם שר הרווחה איציק שמולי. "בשנה רגילה, ההורים יכלו, אולי, להתאמץ ולספוג את העלויות מספר חודשים עד לקבלת זכאות. בתקופה זו הדבר הפך לבלתי אפשרי ואם לא יהיה דירוג בתחילת שנה"ל, ההורים לא יצליחו לשרוד מבחינה כלכלית. נוסף על כך, השינוי בחישוב השעות, חוטא למטרה לשמה נועד הסבסוד במעונות יום ומשפחתונים ויותיר רבים מחוץ למעגל העבודה", הסביר.

כאמור, במענה ליו"ר הוועדה הודיע שר הרווחה כי לא ייעשה שינוי במספר השעות החודשיות הדרוש לצורך קביעת הדרגה. כמו"כ יועברו מקדמות למפעילי המעונות והמשפחתונים, על מנת שיוכלו לתת סבסוד זמני להורים עד לקביעת הדרגה הסופית על ידי המשרד, ובימים אלו עמל צוות המשרד לבניית המנגנון הטכני והמשפטי להעברת המקדמות.

ח"כ טסלר: "ברצוני להודות לכל המסייעים ובראשם לשר הרווחה איציק שמולי שנרתם לנושא בכל ליבו ומרצו ופעל להביא לפתרון מיידי, ולחברי הכנסת יצחק פינדרוס וינון אזולאי על פועלם בעניין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture