לשכת המסחר ירושלים תקים שלוחה של הלשכה בדובאי

נשיא לשכת המסחר ירושלים, דרור אטרי, ציין במעמד החתימה בדובאי על ההסכם השבוע: "זהו רגע היסטורי וחשוב בתולדות המגזר העסקי, פתחנו היום גשר של שלום כלכלי בין ישראל-דובאי שיוביל לפתיחת דלתות בעוד מדינות רבות בעולם ולצמיחה לעסקים ישראלים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

לשכת המסחר ירושלים מקימה בימים אלו שלוחה בדובאי שמטרתה להיות כתובת לאנשי עסקים ישראליים ואמירתיים לטובת שיתופי פעולה שונים ופעילות במדינות אלו. השלוחה באיחוד האמירויות תוקם בדובאי כחלק מהסכם שחתמה הלשכה עם חברתBellucci Investment Holding . חברת ההשקעות באלוצ'י אחזקות הינה חברה בינלאומית הכוללת קבוצת חברות מהגדולות באיחוד האמירויות ושייכת למשפחת אל-בלושי. במקביל יוקם מרכז פעילות לחברת ההשקעות באלוצ'י אחזקות בישראל שימוקם בבית לשכת המסחר ירושלים. ההסכם נחתם בדובאי ביום חמישי האחרון. החתימה התאפשרה בשל הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות שנחתם באמצע חודש אוגוסט.

כחלק נוסף מהסכם השותפות יוקם מרכז השקעות שיחל לפעול בשבועות הקרובים. מטרת המרכז תהיה לחבר בין חברות ישראליות לחברות מאיחוד האמירויות. מרכז העסקים יהווה כתובת מכוונת ומסייעת לחברות ישראליות ואמירתיות, בפיתוח וקידום שיתופי פעולה עסקיים, השקעות, יצירת הזדמנויות עסקיות ועוד.

בשבוע שעבר נחתה בדובאי משלחת עסקים ראשונה והיסטורית של לשכת המסחר ירושלים בראשות נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי ועימם נציגי 12 חברות ישראליות, נציגי הפורום הכלכלי במזרח ירושלים (המאוגד בלשכת המסחר), בכירי סוחרי הרשות הפלסטינאית הפועלים בענפים שונים: תיירות, חקלאות, הייטק, סייבר, מדע, מסחר והשקעות בינלאומיות. הגעת המשלחת לדובאי התאפשרה לאחר עבודת מטה אינטנסיבית שכללה הכנה מדוקדקת ובחירת שותפים נכונים עבור העסקים בישראל.

במהלך ביקור המשלחת בדובאי נפגשו חברי המשלחת עם השייח ג’ומעה אל-מכתום (ממשפחת המלוכה). השייח הביע עניין רב בבניית שיתופי פעולה בין לשכת המסחר ירושלים ואיחוד האמירויות שיושתתו על כבוד הדדי ושיתופי פעולה כלכלים ועסקיים. חברי המשלחת למדו מקרוב את מרכזי הסחר המרכזיים בדובאי שיעמדו כעת לראשונה גם לרשות אנשי עסקים הישראלים בהם: אזורי הסחר החופשי של דובאי, מתחם אקספו 2020, נמל ג'בל עלי (מהנמלים הגדולים בעולם), חברת WORLD DP ומרכז התערוכות והירידים של דובאי. הביקור שהסתיים בסוף השבוע הוביל לחתימת ההסכם על שיתוף הפעולה הנרחב במעמד מרגש.

נשיא לשכת המסחר בירושלים דרור אטרי, אמר במעמד החתימה: "אני גאה על הזכות להוביל את המשלחת העסקית הרשמית הראשונה של לשכת המסחר ירושלים לאיחוד האמירויות. זהו רגע היסטורי וחשוב בתולדות המגזר העסקי, פתחנו היום גשר של שלום כלכלי בין ישראל-דובאי שיוביל לפתיחת דלתות בעוד מדינות רבות בעולם ולצמיחה לעסקים ישראלים.

אנו רוצים לממש ולהעמיק את קשרי הידידות ושיתופי הפעולה עם בכירי הנסיכות, הממשל והקהילה העסקית  בדובאי. חשוב ביותר למגזר העסקי להצליח ללמוד ולהתחבר למרכז הפיננסי האזורי העולמי, בבניית אמון ושיתופי פעולה כלכלים ועסקים בין חברנו במגזר העסקי בבירתנו אהובה ירושלים, אם שלושת הדתות, לבין עולם העסקי האמירתי ולמזרח התיכון כולו שפותח בפנינו אפשרויות אדירות של חדשנות ויצירתיות פורצות דרך.

אני מודה לאל על הזכות להיות חלק מרגע היסטורי ומרגש לנו כבני העם היהודי והמגזר העסקי בישראל. מי ייתן ונביא את הבשורה החשובה לחברינו במגזר העסקי עם פתיחת נציגות הלשכה בדובאי. זו תהיה כתובת מכוונת ומסייעת לכל מי שיחפוץ לבוא ולעשות עסקים עם הקהילה העסקית באיחוד האמירויות. פתיחת נציגות של חברה בינלאומית מהגדולות באיחוד האמירויות בלשכת המסחר ירושלים היא בשורה ממשית נוספת."

באדר אל-בלושי, יו"ר חברת ההשקעות באלוצ'י אחזקות, ציין: "זוהי זכות גדולה עבורנו לקדם שיתוף פעולה עם ידידנו נשיא הלשכה מר דרור אטרי ומר ליאור כספי, כחלק מהסכם הנורמליזציה עם האמירויות שמבשיל בימים אלה. החתימה על הסכם שיתוף הפעולה בין לשכת המסחר וחברתנו, אחת החברות הגדולות בדובאי המרכזת קבוצה של חברות-בת ומעניקה שירותים רבים לעשרות מדינות באזור בתחומים מגוונים. מטרתנו המשותפת היא לקדם יחדיו את מרכז ההשקעות ישראל-איחוד האמירויות שיוביל את ההסכם לפרקטיקה ומעשים שיתרמו לכלכלה ועסקים בנינו ובין ישראל.

פתיחת שלוחת לשכת המסחר ירושלים בדובאי היא רגע מכונן בין שתי הערים ואנו נקדם את הקמתה של שלוחה של קבוצת ההשקעות באדר אחזקות הבינלאומית, במסגרת לשכת המסחר ירושלים. צעד זה יפתח דלתות לשווקים בינלאומיים רחבים ואנו שמחים לקחת חלק במהלך זה."

סגן נשיא לשכת המסחר ירושלים עו"ד ליאור כספי, חבר המשלחת הישראלית, הוסיף ואמר: "עבודת המטה שקדמה לחתימת ההסכם כללה שיתופי פעולה רבים עם ידידנו נציגי המגזר הדרוזי בארץ שאפשרה להוציא את המשלחת לפועל. השותפים המכובדים שיוצאים איתנו לדרך בדובאי יהפכו את ההסכם, הלשכה בדובאי ומרכז ההשקעות לאבני דרך חשובות בעשייה אמיתית שתוביל להעמקת הקשרים העסקיים, שיתופי הפעולה והמסחר בין המדינות. אנו שמחים על מהלך פורץ דרך זה ובטוחים כי המגזר העסקי ייהנה מפירות שיתוף הפעולה, החל מהתקופה הקרובה ולעתיד לבוא".

 

אודות לשכת המסחר ירושלים – בירת המסחר של ישראל:

לשכת המסחר ירושלים הנה הגוף הרשמי המייצג את הסוחרים ובעלי העסקים בירושלים וסביבתה משנת 1908. הלשכה הינה חלק מפדרציה של איגוד לשכות המסחר (ארגון הגג של המגזר העסקי החופשי בישראל). במסגרת זו פועלת לטובת שמירה על יציבות המגזר העסקי והמשך פיתוחו של המשק על בסיס עקרונות של תחרות אמת, ביטול אפליות סקטוריאליות, שוויוניות ומתן הזדמנות שווה לכל. לשכות המסחר מייצגות באופן נאמן, נחרץ וללא פשרות את כלל המגזר העסקי החופשי, תוך התמקדות במגזר המסחר והשירותים. ללשכה חלק משמעותי בעיצוב תכני המדיניות הכלכלית שמובילים את מדינת ישראל להיות "המקום לעשות בו עסקים".

אודות Bellucci Investment Holding:

חברת ההשקעות באלוצ'י אחזקות הינה אחת מחברות האחזקות הפיננסיות המובילות בדובאי בבעלות משפחת אל-בלושי. החברה מתמחה במספר תחומים: מסחר בסיגריות ממותגות ברחבי העולם, משלוחים ושינוע באיחוד האמירויות, בים התיכון, במזרח אסיה ובעירק, פיתוח נדל"ן מהמובילים בדובאי, ייצור סיגריות באיכות גבוהה לחלקים שונים בעולם, בנייה, IT עם מומחיות באוטומציה למשרד, ניהול כוח אדם לתעשיות, פתרונות IOT ועוד. החברה פועלת עם מודל עסקי פשוט ויעיל, צוות אנשי מקצועי מומחים מקומיים ובינלאומיים המיומן בזיהוי הפוטנציאל המסחרי ובתרגומו לגופים עסקיים חיים וצומחים. החברה מקדמת הזדמנויות ומאמצת חדשנות בדרך למיצוי פוטנציאל צמיחה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture