צילום:freepik

קידום אתרים אורגני בעת עיצוב מחדש של האתר – מה חשוב לדעת?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים, הוא לנהל במקביל גם עיצוב מחדש של האתר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיפורים עיצוביים המבוצעים לעמודי אתר, תכנון מחדש של מבנה האתר ועדכון של היררכיית התוכן שבו יכולים לסייע במידה רבה ביצירת חווית משתמש טובה יותר לגולשים המגיעים אל האתר. עם זאת, בהעדר תכנון מוקפד, כל אחת מן הפעולות האלו יכולה לגרום לנזק בכל הקשור לקידום האתר במנועי החיפוש. כיצד תוכלו להימנע מפגיעה בדירוגים השונים של האתר בעת תכנון ועיצוב האתר מחדש? כל המידע לפניכם.

 

מעורבות מוקדמת של צוות ה – SEO

צוות המנהל משימות קידום אתרים בשוטף חייב להיות מעורב בשלבים המוקדמים של עיצוב האתר מחדש. בתוך כך, צוות כזה ידאג לוודא כי מערכת ניהול התוכן החדשה באתר, אם הוחלפה, היא ידידותית לפרויקט קידום אתרים. כמו כן, על הצוות יהיה לבדוק שארכיטקטורת המידע באתר משמרת את דפי הנחיתה העיקריים, ולמפות את כל כתובות האתר שעתידות להיות מושפעות מן השינוי ולהתעדכן.

 

ככל שצוות ה SEO יהיה מעורב בשלבים מוקדמים יותר של הפרויקט, כך קל יהיה יותר לקבל החלטות משמעותיות מבלי לשלם מחירים כבדים של עבודת מיותרת או השקעת משאבים ניכרים בביצוע השינוי.

ביצוע ביקורת לפני עליית האתר החדש

טרם העלאת האתר בעיצוב החדש לייצור, חשוב יהיה שצוות קידום אתרים מנוסה יבדוק, לכל הפחות, את ההיבטים הטכניים הבאים:

בדיקת הפניות שבוצעו

על הצוות יהיה לבדוק שכלל הפניות שבוצעו בוצעו באופן תקין. כמו כן, על הצוות יהיה לוודא שלא נותרו עמודים באתר שהייתה צריכה להתבצע מהם הפניה לעמוד אחר, וזו לא בוצעה בפועל. אחת השיטות לעשות זאת היא באמצעות תכנון מוקפד מראש של כלל ההפניות הצפויות באתר, והשוואת מה שנעשה בפועל אל מול הרשימה הזו.

בדיקת תקינות כותרות ותיאורי מטא

השפעה אפשרית של תהליך העיצוב מחדש של עמודי האתר היא התאמה חלקית או אי התאמה של כותרות המטא ותיאורי המטא לעמודים השונים. כותרות מטא ותיאורי מטא הם טקסטים המוצגים לגולש בדף תוצאות החיפוש ובו מקבל הגולש הסבר למה הוא עתיד למצוא בעמוד האינטרנט שלחיצה על תוצאות החיפוש מובילה אליו. אם בעת תכנון האתר מחדש תפקידי העמודים השונים השתנו, וכך גם היררכית התוכן, ייתכן שכותרות המטא ותיאורי המטא באתר לא יתאימו באופן המדויק ביותר לתוכן העמודים בפועל. לכן, אחת הבדיקות עליהן צריך להיות אמון צוות קידום אתרים בחברה שקיבל עליו את משימת הביקורת, היא לבדוק שאכן ישנה התאמה בין כותרות המטא ותיאורי המטא לתוכן העמודים השונים באתר.

תיקון קישורים שבורים

רגע לפני העליה לאויר, ולאחר שבוצעו כלל ההפניות, יש לבדוק האם קיימים באתר קישורים שבורים. מדובר, למעשה, בקישורים אשר הקלקה עליהם מובילה לדף 404, אשר מציין כי העמוד אינו קיים. אם תופעה זו חוזרת על עצמה עבור קישורים רבים המוטמעים באתר, מנועי החיפוש השונים יכולים יהיו להתרשם שמדובר באתר שהמבנה ההיררכי שבו לא תקין, ושהוא מספק חווית שימוש לא טובה לגולשים באתר – פרמטר שהוא לכל הדעות חשוב בכל פרויקט קידום אתרים.

 

זאת הסיבה, שביצוע ביקורת אחר קיומם של קישורים שבורים באתר היא הכרחית לפני עליית האתר החדש לסביבת הייצור.

התאמות לתצוגה במכשירים ניידים

תכנון ועיצוב מחדש של האתר צריך לקחת בחשבון גם את הגולשי אשר צורכים תוכן באתר באמצעות מכשירי מובייל. התאמה של עמודי האתר למכשירי מובייל היא סבוכה ויש לא מעט החלטות עיצוביות שיש לקבל במהלכה, כמו סידור העמודים מחדש, החלטה על מתודת ההתאמה למכשירים ניידים, בחירה בין מימוש רספונסיביות באתר ובין בניית אתר מותאם למובייל מחדש ועוד.

 

חלק מן הבדיקות שיהיה על צוות קידום אתרים שמוביל את פרויקט הביקורת לעשות, הוא לוודא כי חווית השימוש של גולשים באתר אינה נפגמת.

שילוב כתובות קנוניות

בעת עיצוב ותכנון מחדש של האתר ייתכן ויתוספו לאתר עמודים חדשים, אשר מציעים תכנים דומים לאלו שמוצגים בעמודים אחרים באתר, עם התאמות שונות. במקרים כאלו, על מנת שמנוע החיפוש לא יתרשם כי מדובר בתוכן משוכפל, נהוג להטמיע תגיות קנוניקל בעמודי האתר הכביכול משוכפלים, ולהפנות לכתובת האתר המקורית שמכילה את התוכן. תגית קנוניקל, היא מעין המלצה למנוע החיפוש שלא לאנדקס את העמוד הנוכחי שבו הוטמעה התגית, ולהסתפק באינדוקס הכתובת שמכילה את התוכן המקורי. בצורה כזו, ניתן להימנע מעונש ידני שעלול מנוע החיפוש להטיל על עמודים מסוימים באתר, אם הוא חושב שיש יסוד להניח כי הם שוכפלו על מנת לבצע מניפולציה לצורך שיפור דירוגים של עמודי האתר.

מהירות האתר

יש לוודא כי במהלך תכנון ועיצוב מחדש של האתר, עוד טרם העלאת האתר לאויר, לא נפגמה מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים. למהירות הטעינה ישנה השפעה מכרעת על חווית השימוש באתר, והיא מהווה גם פקטור בכל פרויקט קידום אתרים.

תוכן האתר

יש לוודא כי במהלך המעבר לאתר עם העיצוב המחודש, לא נפגמה אסטרטגיית התוכן באתר. בתוך כך, יש לוודא כי הכותרות הראשיות והמשניות באתר עדיין מסומנות ככאלה, שלא נמחקו טקסטים על מנת לתמוך בעיצוב של האתר, שחווית הגלישה המוצעת למבקרים באתר מאפשרת להם לצרוך תוכן בקלות, בפשטות ובצורה נעימה וקריאה.

מבנה האתר

למבנה האתר יש תפקיד חשוב לא רק עבור קידום אתרים במנוע החיפוש, אלא גם ליצירת חווית גלישה אפקטיבית יותר לגולשים. האתר החדש צריך להיות מתוכנן בצורה כזו שתיתן מענה לשאילתות של גולשים שונים, ושאלו יוכלו למצוא את התוכן שמספק להם מענה איכותי בקלות ובפשטות.

כיסוי עמודים באינדקס

סוגיה נוספת שכדאי לקחת בחשבון טרם העלאת האתר החדש לאויר, היא אוסף של הגדרות זמניות שנהוג לבצע כדי לא לבלבל את מנוע החיפוש. במצבים מסוימים, בכל הקשור לפרויקטים של עיצוב מחדש או הגירה של האתר, השכחות ההגדרות האלו וגורמות נזק לא מועט לאתר.

 

אחת ההגדרות האלו היא הגדרת אינדוקס וכיסוי של עמודי האתר השונים. דאגו לכך שחסימות שונות שבוצעו בקובץ robots.txt בוטלו, ושמנועי החיפוש רשאים לסרוק ולאנדקס את עמודי האתר השונים.

 

מדידה

על מנת להבין שפרויקט ההגירה אל האתר המעוצב מחדש עבר בהצלחה, יש צורך להטמיע כלי מדידה ולוודא כי מדדים חשובים באתר לא נפגעו כתוצאה מן המעבר. מהם המדדים שכדאי יהיה לבחון שלא נפגעו, ואפילו אף חל בהם שיפור בעקבות העיצוב מחדש של האתר?

 

כמות התנועה האורגנית לעמודי הנחיתה באתר

אם כתובת עמודי הנחיתה באתר לא השתנתה, תוכלו להשוות בקלות בין התנועה האורגנית לעמודים האלו לפני ואחרי תהליך העיצוב מחדש.

 

שיעור הנטישה של גולשים

האם העיצוב מחדש של האתר הקטין את שיעור הנטישה? זהו עוד מדד שחשוב יהיה לבדוק.

 

חיפושים של מילות מפתח שאינן מכילות את שם המותג

לתנועה אורגנית שנובעת מחיפושים של ביטויים שאינם מכילים את שם המותג יש חשיבות רבה, והיא יכולה ללמד אותנו לא מעט על איכותו של פרויקט קידום אתרים שעמודי האתר לקחו בו חלק.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture