Yossi Zamir/Flash90     

אושר סופית: הקמת מאגר צרכנים שייאסר לפנות אליהם בשיחות שיווק

מליאת הכנסת אישרה כי יאסר על חברות להתקשר בטלפון להציע עסקאות ללקוחות שאינם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות. חקיקה זו תחסוך עד 500 מיליון שקל בעסקאות מפוקפקות. מקלב שיזם את החוק: "אנשים רכשו טלפון כדי שישרת אותם אך בפועל נהפך למכשיר שיווק לכל דבר"

  • לחצו כאן וקבלו מנוי חינם לעיתון שחרית

    תוכן מקודם

  • "אבא, תחזור!" מראות קשים בבית האבלים של משפחת יעקובזון.

    תוכן מקודם

  • האברך שדאג לעשרות משפחות במצוקה נפטר מהמחלה

    תוכן מקודם

  • קברוך דיין האמת: הרב חיים טודרוס גולדבלט זצ"ל

    תוכן מקודם

מליאת הכנסת אישרה באופן סופי פה אחד את הצעת החוק אותה שיזם סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב יחד עם חברי הכנסת הרב משה גפני והרב יעקב אשר אליה הוצמדה אף הצעת חוק ממשלתית, האוסרת על חברות להתקשר ללקוחות במטרה להציע להם הצעות שיווקיות, במסגרת החוק יוקם מאגר של לקוחות אשר אינם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות.

כבר היום החוק אוסר על חברות לצנטק ללקוחות, זאת לאחר חקיקה שהוביל בנושא סגן השר הרב מקלב עוד בקדנציות הקודמות, אך פירצה בחוק אפשרה לחברות להתקשר ללקוחות פוטנציאלים כדי להציע להם רכישת מוצרים.

הצעת החוק קובעת כי הרשות להגנת הצרכן תקיים ותנהל מאגר שיכלול מספרי טלפון של צרכנים שמעוניינים להגביל קבלת שיחות שיווקיות. עוסק שיעבור על החוק צפוי לעיצום כספי של 25,000 שקלים ליחיד ול-45,000 שקלים לתאגיד – כאשר מדובר בעיצומים ברמת החומרה הגבוהה ביותר. כמו כן תוכל הרשות להוציא צו מנהלי להפסקה מידית של הפרה, במקרה של הפרה חמורה, ובמקרה כזה ניתן יהיה להטיל עיצום כספי הגדול פי 3 מהסכום המקורי הקבוע בחוק.

הערכה היא שחוק זה יחסוך לחלשים ביותר עד 500 מיליון שקל בעסקאות מפוקפקות. במהלך הדיונים הרבים ביקשו בעלי חברות לאפשר להם להתקשר ללקוח ולהודיע לו על סיום עסקה, כאשר באותה שיחה יציעו לו עסקה חדשה, אך זו נדחתה על הסף.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון מס' 40 לחוק התקשורת המוכר כ"חוק הספאם", צמצם את יכולתם של גופים שונים להטריד את האזרח באמצעות "שיחות ספאם". כאשר אדם מקבל שיחת ספאם יש ביכולתו לבקש שיסירו אותו מרשימת התפוצה, אולם הדבר לא מטפל בשורש הבעיה מכיוון שמספר הטלפון נשמר במאגר המידע של החברה וקרוב לוודאי שייסחר בעתיד, מה גם שחברות שונות לא מכבדות את בקשתו של אותו אדם ויש קושי גדול יותר להוכיח את קבלתה של שיחת הטלפון ואת בקשתו של הצרכן להסירו מרשימת התפוצה, וזאת בשונה ממסורנים. כך, אותו אדם ימשיך להיות מוטרד על ידי גופים שיווקיים שוב ושוב".

"בישראל התפתחה פרקטיקה של שיווק אגרסיבי באמצעות שיחות שיווק טלפוניות ועשיית עסקאות בסכומים גבוהים המגיעים לכדי עשרות ומאות אלפי שקלים חדשים. תופעה זו בולטת במיוחד מול אוכלוסיות חלשות, כגון קשישים ועולים חדשים. מטרתה של הצעת חוק זו היא להבטיח כי גופים שונים לא יוכלו להטריד את הצרכן בישראל באמצעות שיחות טלפוניות פרסומיות".

סגן שר התחבורה והרשות החרדית הרב אורי מקלב: "נאבקנו עבור הצעת חוק זו לאחר סבל רב של צרכנים, אנשים רכשו טלפון כדי שישרת אותם אך בפועל נהפך מכשיר הטלפון למכשיר שיווק לכל דבר, אדם צריך להיות בעלים על מה שרכש ולא להיות חשוף להטרדות. זו גזילת זמן ופגיעה בהגנת הצרכן ואני שמח שמליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק שלנו".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "הצעת חוק זו היא סגירת מעגל אישית עבורי, ובמידה לא מבוטלת היא מסמלת את הסיבה שבגללה נכנסתי לפוליטיקה, את הסיבה שאני עומדת כאן לפניכם. לפני כשנתיים וחצי קיבלנו החלטה לנהל מלחמת חורמה בתעשיית עושק הקשישים והמאבק הזה עיצב במידה רבה את מי שאני היום. הצעת החוק הזו הינה הראשונה מבין 10 תיקוני חקיקה שאני מקדמת עם שותפים יקרים בממשלה ובכנסת ובראשם של הכלכלה עמיר פרץ. מדובר ברפורמה כוללת שתייצר מהפכה של ממש ביחסים שבין צרכנים חלשים לבין חברות שלא מתביישות לנצל את חולשתם וכולי תקווה שכנסת זו תספיק לחוקק את תשעת התיקונים הנוספים".

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

דילוג לתוכן

logsuz shell indir instagram takipçi satın al ucuz gündem haber Pubg mobile cephaneleri takipçi satın al leke kremi aktif takipçi php shell