מה מצאו האמירתיים בדוכן שלנו?

אליעזר גרוס שעומד בראש אחת המשלחות הישראליות הגדולות ביותר ליריד הטכנולוגיה של איחוד האמירויות, לא הופתע כאשר הדוכן של קבוצתו, קבוצת בסדנו, עורר עניין רב בקרב המשקיעים המקומיים. "יש לנו עקרונות שמתאימים לתפיסת העולם שלהם", אומר גרוס בטור אישי

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

את השורות הבאות אני כותב מדובאי בעודי ממתין לתחילת שיעור בדף היומי. אני, יחד עם משלחת של אנשי מקצוע מקבוצת בסדנו, ונציגים של חלק מהחברות בקבוצה, משתתפים כאן ביריד הטכנולוגיה של איחוד האמירויות (GITEX).

אל הדוכן של משלחת בסדנו, אחת המשלחות הגדולות ביותר מישראל, הגיעו ביום הראשון של היריד מאות אנשי עסקים מקומיים שגילו עניין רב ב"סחורה". עשרות מהם השאירו פרטים כדי שנחזור אליהם בהמשך משום שהם מתעניינים בהשקעה בסטארט־אפים של הקבוצה.

האמת היא שלא כל־כך הופתעתי מהעניין הרב שהאמירתים מגלים בחברות בקבוצה שלנו. הערכתי שכך יהיה משום שאופי ההשקעות שלנו מתאים מאוד לגישה שלהם ולערכים הדתיים שלהם. אנחנו לעולם לא נשקיע בדברים שאינם עומדים בדרישות ההלכה. ברור שלא נשקיע בדברים אסורים. ואפילו לא בדברים מותרים מבחינה חוקית דוגמת קאנביס רפואי לא יימצא בפורטפוליו שלנו.

גם לא הופתעתי מהפתיחות הרבה של המשקיעים המקומיים לטכנולוגיה הישראלית. ניכר שהם ממש מחכים להשקיע בחברות ישראליות. ההערכה של הצוות אצלנו היא שעד תום התערוכה (מחר בערב) נקבל לפחות חמש מאות פניות של משקיעים מקומיים.

GITEX, יריד הטכנולוגיה של איחוד האמירויות, הוא אירוע שמתקיים בכל שנה. השנה, בצל הקורונה, משתתפים בו נציגים של מאות חברות הזנק מכל רחבי המזרח התיכון. למותר לציין את היקף הנוכחות הישראלית שהביאה את המארגנים להוסיף יום נוסף רק עבור הראש היהודי תחת הכותרת "יום החדשנות הישראלית".

למרות שלא הופתעתי מהעניין שהמשקיעים המקומיים מגלים דווקא בקבוצה שלנו, אני חייב לציין שהם מאוד מכבדים ומעריכים את הגישה האמונית שלנו כיהודים שומרי תורה ומצוות שמאמינים שרק חובת ההשתדלות היא זו שמוטלת עלינו. את התוצאות, את הברכה, נותן הקב"ה, מי שאמר והיה העולם. אני חייב להודות שקצת הופתעתי לגלות שגם התפיסה הזו משותפת לנו ולהם.

קבוצת בסדנו שהקמתי לפני עשר שנים, מציעה היום עשרות אפשרויות השקעה מגוונות לכל צורך ולכל תקופת זמן בתחומים שונים, החל מסטארט־אפים בתחומים שונים ועד למיזמי נדל"ן שונים. בדובאי הצגנו מגוון גדול מאוד של חברות הזנק שחברות בקבוצה שעושה כל מאמץ על־מנת להשיא למשקיעיה ולחברות בה היא משקיעה, ערך גדול ככל שניתן.

רגע לפני שסיימתי לכתוב את הטור הזה קיבלתי הזמנה מבנו של אחד השליטים באמירויות. האיש ביקש כי אסור לאוהל שהקימה המשלחת שלו לצד היריד. ביקרתי אצלו ולימדתי אותו ואת הצוות שלו כיצד אנו, היהודים, מברכים ומודים לה' על כל דבר בעולמו של הבורא יתברך. בשבוע הבא, בחנוכה,  אביא לכם בלי נדר בעז"ה תמונות וחוויות נוספות מהיריד. בינתיים, אל תשכחו לתת לכסף שלכם לעבוד במקומכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture