חברת נתיבי איילון פרסמה את המכרז להקמת החלק הצפוני של פרויקט הנתיבים המהירים שיעברו לאורך הקטע העמוס במדינה – כביש החוף (כביש מס' 2).
הפרויקט כולל מערך של שלושה נתיבים (מצפון חיבור מאזור שפיים, מדרום חיבור מאזור ראשון לציון וממזרח חיבור מאזור צומת קסם – וכל זאת לאורך מצטבר של כ־110 ק"מ), בשילוב חניוני ענק ובעלות מוערכת של 3 מיליארד שקל.
המקטע הנוכחי, שעלותו נאמדת בכ-400 מיליון שקל, כולל סלילה של שני נתיבים מתחלפים במרכז הכביש, כאלה שיאפשרו נסיעה בבוקר לכיוון דרום (ת"א), ואחה"צ לכיוון צפון, ועד למצב בו בעלי המכוניות יהנו משישה נתיבים פנויים לכיוון בהתאם לעומס. הנתיבים הינם חדשים ולא יבואו על חשבון אלו הקיימים.
בנוסף ייסלל שביל אופניים מתקדם לאורך הכביש ויסללו נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל התוואי. העבודות מתוכננות להתחיל במהלך הקיץ הקרוב וצפויות להסתיים עד שנת 2025.
עוזי לוין, סמנכ"ל בחברת נתיבי איילון, מסכם כי "פרויקט הנתיבים המהירים עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. באמצעות מתווה חדשני של נתיבים מתחלפים, יהיה ניתן לנתב מחדש את התנועה בתוואי בצורה היעילה ביותר. בתכנון שמנו דגש מהותי על בטיחות ונוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלב הקמת הפרויקט".
*ההדמיות באדיבות 'דגן'
יש כבר את כביש המנהרות בין גוש עציון לירושלים (ציר 60)
יש חרדים שהציונים דפקו להם את הראש. הנתיבים המהירים והנתיבי תחבורה ציבורית הרסו את המשק.
אם יפתחו את הנתיבי תחבורה ציבורית לכולם רוב הפקקים יעלמו.
למה להקצות נתיב רק לת"צ?
זה בזבוז מליארדים על נתיב שלא מנוצל.
טיפים!!!! למי הפצתה נתיב? לנהגי אוטובוסים?!!! רובם עברייני תנועה מסוכנים. תתכננו מערכת כבישים לכולם ללא הגבלת שימוש. אל תשכחו שבעלי הרכב הפרטי ממנים את תקציב המדינה מהמיסוי המטורף על ענף הרכב הפרטי. כל אלה שמטיפים לנסוע בתחבורה ציבורית בעצמם מחזיקים 3 מכוניות. אין על רכב פרטי בעולם!!!
טיפשים הכוונה. הקצתם לא הפצתם