קרדיט תמונה: Tech Nick

החברה שעשתה מהפכה בכל העולם מגיעה לישראל

היא שינתה את פני התחבורה העולמית, מייצרת רכבים חשמליים שלא מזהמים, מפתחת טכנולוגיות מתקדמות ומשפרת את החיים של כולנו. חברת טסלה, השילוב בין חזון עתידי ומציאות, הפכה למבוקשת בכל העולם ועכשיו היא גם בדרך לישראל

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בשנים האחרונות, שוק התחבורה העולמי השתנה מאוד אחרי שיצרניות הרכב הגדולות החלו לייצר יותר ויותר רכבים חשמליים. השינוי הזה קרה בשל דעת הקהל העולמית בנוגע לזיהום סביבתי ושינויים קיצוניים במזג האוויר, דברים שכולנו מרגישים בחיי היום יום ולכן המהלך של הפחתת מזהמים תחבורתיים היה מתבקש.

יצרנית הרכבים החשמליים שעשתה קפיצת מדרגה אדירה ונכנסה לשוק העולמי היא טסלה שהחלה לייצר רכבים כאלה כבר מראשיתה. בשנים האחרונות טסלה מפתחת ומייצרת רכבים מוצלחים ופופולריים מאוד והביקוש אליהם עולה. צרכנים ברחבי העולם הבינו שאפשר לנהוג ברכב חשמלי, להגיע לאותם ביצועי כביש גבוהים, ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת ובעיקר מרכב שלא מזהם ולא מרעיש.

בנוסף, ההצלחה של טסלה באה לה, בין היתר, גם בשל שביעות הרצון של הלקוחות שלה והשירות שהיא נותנת להם. אם יש עדכון או חידוש טכנולוגי שמשפר את ביצועי הרכב של טסלה, הדבר מתבצע דרך המחשב של הרכב ממש כמו עדכון תוכנה במחשב הביתי או הסלולרי שלנו. אין צורך להגיע למוסך, הכל מתבצע און-ליין, כך שהצרכנים נהנים מנוחות וזמינות גבוהים יותר.

טסלה הפכה לחברה מצליחה עם נפח ייצור שגדל כל הזמן, הקימה כמה מפעלי ענק ברחבי העולם כדי לספק את הביקוש הגובר לרכבים שלה ובשנים הקרובות היא צפויה להתרחב עוד יותר. מעבר לכך, טסלה מייצרת את הרכבים שלה בעצמה ומנסה להיות כמה שיותר אוטונומית ולהסתמך פחות על ספקים חיצוניים, זאת כדי להגיע לסטנדרט גבוה משלה. ראוי לציין שכל מפעל ענק כזה מספק אלפי מקומות עבודה באזור שהוא נפתח בו, דבר שמגביר את הרצון של ממשלות להקים מפעל של טסלה באותן מדינות.

מבחינת הרכבים עצמם, אחד הדגמים הפופולריים ביותר של טסלה הוא מודל 3 שלה. הרכב מגיע למהירות מקסימלית של מאתיים ושישים קמ"ש ויש לו טווח נסיעה של למעלה מחמש מאות ושלושים קילומטרים לטעינה חשמלית אחת, מה שאומר שלא צריך לטעון אותו לעיתים תכופות. מעבר לכך, הרכב בטיחותי ועומד במבחני הריסוק בכל הקטגוריות, כך שמדובר ברכב אמין. לא פלא שמודל 3 הפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית ונבחר להיות רכב השנה ב- 2019.

חוץ ממודל 3, טסלה מובילה עם דגמים פופולריים לא פחות כמו מודל S שהוא אחד הרכבים החשמליים הוותיקים בעולם, מודל X ומודל Y. כל הרכבים הללו מתקדמים מבחינת ביצועים על הכביש, טווח הנסיעה וגם טכנולוגית, כולל חיישנים רבים והאפשרות לנהיגה אוטונומית בשלבים מסוימים, כהכנה לאוטונומיה מלאה בעתיד. מסתבר שאפשרויות כאלה מושכות לקוחות רבים שמעדיפים שהרכב יקל עליהם בנהיגה בדרכים עד כמה שניתן.

מעבר לייצור רכבים, טסלה דואגת גם לתשתיות טעינה, כלומר המקומות שבהם ניתן לטעון את הרכבים בחשמל בעמדות ייעודיות לכך. עמדות הטעינה של טסלה פרושות ברחבי העולם כדי ליצור זמינות גבוהה לרכבים ולא מעט עמדות כאלה הן מהירות, כלומר מאפשרות טעינה חשמלית בזמן קצר יותר.

ומה לגבי טסלה בישראל? אחרי הכנות ועיכובים בשנה החולפת, התבשרנו לאחרונה שטסלה קיבלה רישיון יבואן ישיר ממשרד התחבורה ותוכל למכור את הדגמים הנחשבים שלה כמו טסלה מודל 3, מודל S ומודל X. את ההזמנות הראשונות ניתן יהיה לבצע בקרוב באתר החברה והרכבים החשמליים הראשונים של טסלה יעלו על כבישי ישראל בעוד כמה חודשים.

בנוסף, טסלה פועלת על מנת להקים תחנות טעינה חשמליות בפרישה רחבה עד כמה שניתן ברחבי הארץ, תחנות שיהיו מהירות כך שיספיקו כמה דקות של טעינה לרכב בשביל נסיעה ארוכה. בכך ישראל מצטרפת לשאר העולם ולחזון של תחבורה עתידית ומתקדמת שלא מזהמת ושומרת על הסביבה של כולנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture