לקוח בנק לאומי ביקש לבצע פעולות באינטרנט, תקלה במערכת האתר מנעה ממנו את ביצוע הפעולות וכתוצאה מכך נגרמו לו הפסדים. הבנק חוייב ע"י בית המשפט לפצות את הלקוח

לקוח בבנק לאומי, יזכה לפיצוי בסך 85,000 $, כך פסקה סגנית נשיאת בית משפט השלום בתל אביב השופטת דליה אבי גיא .

קרא עוד:

[postim]

מעיון בכתב התביעה עולה שלקוח בנק לאומי פתח חשבון בבנק אך ורק לצורך ביצוע פעולות בניירות ערך, זאת לאחר שהבנק התחייב בפניו כי אתר האינטרנט שלו זמין 24 שעות ביממה. לטענת הלקוח, ביום 9.4.09 ביקש למכור מניות דרך האתר, אולם המערכת לא אפשרה זאת במשך שעות רבות, פנייתו לנציג מטעם הבנק נענתה כי לא מתקיים באותו יום מסחר בניירות ערך בבורסה בארה"ב- עובדה שלטענתו הייתה שגויה לחלוטין.

ימים ספורים לאחר מכן, טען הלקוח, אירע אירוע נוסף – הפעם ביקש לרכוש מניות בחשבונו באמצעות הטלפון, והנציג אישר כי העסקה בוצעה, אלא שלאחר מכן, חזר אליו ואמר כי טעה, וכי ניתן לבצען רק דרך האינטרנט, אולם בעיה טכנית באתר שוב מנעה ממנו לבצע את הפעולות. לטענתו, משפנה שוב לאותו נציג, בחר זה האחרון להתנער מאחריות והודיע כי לא ניתן כרגע לפתור את התקלה.

הלקוח, טען בבית המשפט כי בשני המקרים נאלץ לבצע את הפעולות במועדים מאוחרים יותר והדבר גרם לו להפסדים של עשרות אלפי דולרים, הלקוח ביקש פיצוי על סך 118,147 $ וכן 15,410 ש"ח בגין עגמת הנפש שנגרמה לו.

הבנק אישר את התקלה הטכנית ואת הטעויות בעמדת הנציג, אולם לטענת הבנק, מכיוון שהשירות הטלפוני ניתן מלכתחילה מחוץ לשעות פעילות הבנק, בזמן שניתן היה לבצע פעולות אלו רק דרך האתר – מדובר בטעות של שני הצדדים.

בנוסף נטען, כי תקלות טכניות קורות מטבע הדברים, וכי הבנק מעולם לא התחייב למתן תמיכה טכנית 24 שעות ביממה, ובכל מקרה, לפי ההסכם עם הלקוח, הבנק פטור מאחריות לנזק שנגרם כתוצאה מתקלות באתר.

כאמור בית המשפט קיבל את התביעה ופסק כי משלא הוכחה מהות התקלה וכיצד פעל הבנק על מנת לנסות למנוע אותה, אין היא נמנית עם התקלות המפורטות בסעיף הפטור בחוזה עם הלקוח.

בית המשפט פסק כי הבנק יפצה את הלקוח ב 85 אלף דולר בגין ההפסדים שנגרמו לו בשל הנסיונות הכושלים לביצוע הפעולות בניירות הערך, וכן בפיצוי נוסף של 5,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לו בשל השיחות הרבות עם הנציג. בנוסף, נפסקו ללקוח הוצאות משפט ושכ"ט בסך 50,000 ש"ח.