שר האוצר יובל שטייניץ פורס את משנתו בראיון נרחב

התייחס למצב הכלכלי בישראל, תקציב הביטחון, חובותיהם של חלק מהטייקונים לציבור, משבר הרופאים המתמחים וכן על המשבר הכלכלי החריף הפוקד את העולם

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בראיון מעמיק ומקיף שהעניק שר האוצר יובל שטייניץ לערוץ הכנסת אתמול (ב'), התייחס למצב הכלכלי בישראל, תקציב הביטחון, חובותיהם של חלק מהטייקונים לציבור, משבר הרופאים המתמחים וכן על המשבר הכלכלי החריף הפוקד את העולם.

ראש בראש נגד שר הביטחון

בנוגע לקיצוץ אפשרי בתקציב משרד הביטחון אמר שטייניץ, כי "פיקוח ושקיפות על תקציב הביטחון יחסוך למדינה כ-2 מיליארד שקל בשנה". עוד אמר שטייניץ: "אני מבטיח שתהיה שקיפות על תקציב משרד הביטחון עם הסכמה של המשרד, ובלעדיה".

בכך תוקף שטייניץ באופן חזיתי את שר הביטחון אהוד ברק, שהיריבות ביניהם מתגברת ומתעצמת בשבועות האחרונים ושניהם מטיחים זה על זה אשמות שונות.

בהמשך הראיון תקף שטייניץ את הניסיון של משרד הביטחון להביא בפני הממשלה "הצעות חוק פופוליסטיות" כלשונו, וזאת, בלי לנקוב בשמו של ברק.

בעד הטייקונים: "במצב הנוכחי אנחנו צריכים כל השקעה"

בנוגע לחובות של חלק מהטייקונים בארץ לציבור ונושא "התספורות" נשאל שטייניץ האם משרד האוצר מתכוון להגביל אותם מגיוסי הון נוספים. "אני לא חושב שצריך להגביל אותם", אמר שטייניץ. "בשביל זה הקמנו את וועדת חודק, כדי לשפר את ההתנהלות של כספי הציבור.

"עדיין אין ביטחון מוחלט כי כשמשקיעים לפעמים גם מפסידים. יחסית למדינות אחרות, הפיקוח והבקרה אצלנו על כספי הציבור הוא טוב מאוד. אנחנו לא נגביל אנשי עסקים מגיוסי הון נוספים. במצב הנוכחי אנחנו צריכים כל השקעה".

התבטאות זאת מעידה על התנגדותו של שר האוצר להצעת החוק שיזם ח"כ מאיר שטרית (קדימה) על הגבלת גיוסי הון של אנשי עסקים שעשו "תספורות".

"בשנה הבאה, כנראה, נקצץ בתקציב המדינה"

בעניין המשבר הכלכלי העולמי אמר שטייניץ: "אנחנו רואים בחודשים האחרונים השפעה שלילית על כלכלת ישראל כתוצאה מהמשבר העולמי, גם בייצוא וגם בשוקי ההון. זה מביא לירידה בהכנסות ממסים.

"מצבנו יחסית לעולם טוב, אך הקרב על שמירת היציבות הכלכלית בישראל לא תם. אנחנו צריכים לפעול גם בתעוזה אך גם על משמעת תקציבית נוקשה. כשאני שומר על משמעת תקציבית, אני שומר על אזרחי ישראל".

עוד הוסיף שטייניץ ואמר כי, "תיתכן אפשרות סבירה לקיצוץ בתקציב המדינה בשנה הבאה".

"גם החרדים הם חלק מעם ישראל וממצוקת הדיור"

לגבי מצב הדיור בישראל אמר: "השר אטיאס והאחראים במשרד השיכון עושים דברים יפים, והעניין מתקדם ומקודם על ידי משרד השיכון. אני רוצה להזכיר שכרגע אנחנו רואים ירידות מחירים כתוצאה ממהלכים שביצענו לפני כשנה אך צריך סבלנות כי הדברים קורים בהדרגה".

כשנשאל איך הוא מבטיח שההטבות בתחום הדיור לא ייטיבו רק עם החרדים, ענה שטייניץ: "גם החרדים הם חלק מעם ישראל וממצוקת הדיור, אך הקריטריונים צריכים להיות שווים גם לחרדים וגם לחילונים. אני מאוד בעד מתן עדיפות ליוצאי צבא אבל שלא ימנעו גם מאוכלוסיות אחרות כגון חרדים וערבים ליהנות מהמאמץ שלנו לפתור את מצוקת הדיור".

"יש אנשים שמתמחים בלהכפיש את משרד האוצר"

בנוגע למשבר המתמחים בבתי החולים, אמר השר כי יש כרגע הליך גישור שמתבצע. "כל סיכום שנגיע עם המתמחים יהיה במסגרת ההסכם שנחתם עם הסתדרות הרופאים. אנחנו בודקים כרגע מה אנחנו יכולים להקל עליהם מעבר להסכם שנחתם אבל עדיין המסגרת הכללית היא ההסכם שנחתם.

"אותם יועצים שתקפו אותי על רקע ועדת שישינסקי מייעצים כרגע גם לרופאים. יש בארץ כמה אישים שמתמחים בלהכפיש את משרד האוצר ואת פקידיו, זה עבר את גבולות הלגיטימיות והטעם הטוב. אנשי האוצר ממלאים את חובתם בשמירת התקציב, אפשר לבקר אבל לא להכפיש וצריך להוקיע את ההתנהגות הזאת".

"שר בכיר שעוסק בענייני ביטחון, שלא אנקוב בשמו"

בנוגע להצעות חוק פופוליסטיות שמגישים חברי כנסת בממשלה: "לצערי הרב אלו לא רק חברי כנסת", אמר שטייניץ. "רק השבוע הגיש שר בכיר בממשלה שעוסק בענייני ביטחון, אני לא אנקוב בשמו, הצעת חוק פופוליסטית שגם הוא יודע שאין מאיפה לממן אותו. כמובן שהם לא רוצים לממן זאת מתקציב משרדם".

את הראיון סיכם שטייניץ בנימה אופטימית: "יש לי זכות גדולה להיות שר אוצר בתקופה כה קשה, של צונאמי כלכלי עולמי, ולעמוד בחזית אחת עם ראש הממשלה, נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וכל הנוגעים בדבר בקרב על עתידה הכלכלי של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע משמיעים קולו של יהודי שכופר בתורה ומצוות

כנראה בגלל שהוא עדיין שר האוצר של מדינת ישראל. והחלטות שלו מה לעשות נוגעות גם לנו החרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture