פלאש 90

יוזמת החרם נגד ישראל חשודה במעילה מקרן הצדקה של בן אנד ג'ריס

אנורדה מתאל, יו''ר חבר הנאמנים של חברת הגלידה בן אנד ג'ריס והאישה שהובילה את החלטת החברה להפסיק את מכירת מוצריה בשטחי יהודה ושומרון, נחשדת כי העבירה מאות אלפי דולרים לעמותה בה היא מושכת המשכורת היחידה בה

יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס אנורדה מתאל מואשמת בכך שמשכה עשרות אלפי דולרים מקרן צדקה של החברה לקרן פרו-פלסטינית פרטית שבראשה היא עומדת – כך נחשף בעיתון הניו יורק פוסט.

מדובר באישה שהובילה את החלטת בן אנד ג'ריס העולמית להחרים את ההתנחלויות ולא למכור את תוצרתה בשטחן. היא גם משמשת סגנית נשיא קרן הצדקה של החברה.

ארגון "המרכז הלאומי לחוק ומדיניות" במדינת וירג'יניה הגיש תלונה לרשויות המס כי בין השנים 2017-2018, מיתאל, שעמדה בראש הקרן ללא מטרות רווח של חברת הגלידה, העבירה יותר ממאה אלף דולרים למכון אוקלנד, שהוגדר כצוות חשיבה פרוגרסיבי, אם כי מיתאל הייתה הנשכרת היחידה ממנו.

חלק מהכסף הגיע ל-Badil Resources Center, מרכז תמיכה לפלסטינים ולזכויות פליטים בגדה המערבית. "נראה שיש פה אפשרות לפעולה פסולה", נמסר מרשויות המס האמריקאיות.

על פי דיווחי רשויות המס, מיתאל גרפה יותר מ-150 אלף דולר מעבודתה עבור מכון אוקלנד, שכר אדיר המהווה בסיס לחשד כי מיתאל השתמשה במכון ככיסוי להעברת כספים לכיסה הפרטי. בנוסף, חלק מהכספים שהעבירה חברת הגלידה לידי מכון אוקלנד הועברו לקרן באדיל הפלסטינית, ארגון שהאיחוד האירופי הפסיק את מימונו בשל סירובו לחתום על סעיף המתנגד לטרור.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו