Nati Shohat/Flash90

מס על דירות להשקעה והגדלת הארנונה: השרים בוחנים צעדים לטיפול במשבר הדיור

בין הצעדים שבהם דנו שרי הפנים והשיכון, וייתכן שיהיו חלק מהתוכנית הממשלתית - העלאת מס הרכישה על רכישת דירה שנייה להשקעה והגדלת הארנונה למי משכירים את דירותיהם להשכרה מזדמנת עבור תיירים

שר האוצר, הבינוי והשיכון והפנים נפגשו היום (ראשון) לקראת הצגת תוכנית ממשלתית להתמודדות עם הזינוק במחירי הדיור. השרים צפויים להציג את התוכנית בשבוע הבא.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', בין הצעדים שבהם דנו השרים, וייתכן שיהיו חלק מהתוכנית הממשלתית – העלאת מס הרכישה על רכישת דירה שנייה להשקעה; הגדלת הארנונה למי משכירים את דירותיהם להשכרה מזדמנת עבור תיירים, כפי שנהוג לעשות דרך חברת Airbnb; הגדלת הארנונה למי שמחזיקים קרקעות שאמורות לשמש לבנייה ולדיור ואינם בונים עליהן.

ההחלטה הסופית לקדם את הצעדים הללו לא התקבלה עדיין. שלושת השרים ימשיכו לגבש את התוכנית ואז יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת. לאחרונה פורסם ב'חדשות 12' שבאוצר רוצים להעלות את מס הרכישה למשקיעים לפחות לרמה שהייתה נהוגה בתקופת כחלון (8%), אך נראה שלא כל השותפים מסכימים על כך.

בנוסף, באוצר מדברים כבר חודשים על פרסום של תוכנית כוללת לשוק הדיור, שהובטח שתפורסם מיד אחרי אישור התקציב בממשלה. מחירי הדיור זינקו ב-8% בשנה, ובפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות בחודשים יוני-יולי 2021 לעומת החודשים מאי-יוני 2021, נרשמו עליות מחירים במחוזות הבאים: ירושלים 3.5%, מרכז 2.0%, תל אביב 1.3%, דרום 0.2% וחיפה 0.1%; לעומתם מחוז צפון רשם ירידה של 0.5%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו