צילום pexels

איך מבצעים קידום אורגני אפקטיבי?

ב-2021 אין כמעט עסק שלא זקוק לנוכחות דיגיטלית משמעותית. העולם אמנם התחיל להסתגל לקורונה והחיים חזרו לשגרה כמעט מלאה, אבל עדיין ישנן לא מעט מגבלות ואנשים רבים מעדיפים לבצע פעולות שונות באופן מקוון - ובפרט קניות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

במציאות שכזו, אתר שמופיע בראש דפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל מושך אליו תשומת לב מרבית, והעסק שהאתר שייך לו זוכה ללקוחות חדשים רבים.

על-מנת לקבל ציון גבוה מגוגל, נדרש תהליך קידום אתרים אורגני (SEO) איכותי ואפקטיבי. בפרט חשוב לוודא שהוא כולל שלושה מרכיבים: אופטימיזציה טכנית, תוכנית תוכן לאתר ופרופיל קישורים.

אופטימיזציה טכנית

אתרים רבים לא מצליחים למצות את הפוטנציאל שלהם עקב כשלים טכניים שנובעים מבניית אתר לא נכונה או מחוסר עדכון של האתר כשהמדיניות של גוגל משתנה (והיא משתנה לעיתים קרובות יחסית בהתאם למציאות הדינמית).

בפרט חשוב לוודא שלכל עמוד באתר ישנם תגי כותרת ותיאור (שקובעים כיצד תיראה ההפניה אליו בדף תוצאות החיפוש), שלכל תמונה באתר יש תגית שמתארת אותה (מפני שגוגל עדיין לא יודעת להבין מה רואים בכל תמונה), שאין קישורים שבורים, שכל תוכן מחולק לפסקאות עם כותרות בהיררכיה נכונה (H1, H2, H3 וכו') ושהאתר נטען במהירות.

חשוב להדגיש כי לצורך ביצוע אופטימיזציה טכנית מקיפה יש צורך בניסיון ובבקיאות, ולכן את המרכיב הזה רצוי מאוד להפקיד בידיים מקצועיות, כמו למשל נשות ואנשי משרד פרסום ירדן דיגיטל.

תוכנית תוכן לאתר

המרכיב העיקרי של קידום אורגני . המשוואה פשוטה: גוגל מחויבת לגולשים ולכן מייחסת משקל נכבד לאינדיקטורים שונים שמעידים על טיב חוויית המשתמש בכל אתר. תוכן איכותי, כלומר כזה שמספק לגולשים ערך אמיתי בזכות מידע עדכני, אמין, מעניין ומועיל, מייצר חוויית משתמש אופטימלית ולכן הציון שמעניקה גוגל לאתר עולה עוד ועוד.

עוד כדאי לזכור שגולש שנכנס לאתר שמציע לו תשובות מפורטות לשאלות שמעניינות אותו מייחס ערך חיובי גם לעסק שהאתר שייך לו – כך שהתועלת של תוכנית תוכן טובה כפולה, גם יותר גולשים וגם סיכוי גבוה יותר שהביקור באתר יסתיים באינטראקציה רצויה עם העסק.

דגש חשוב במיוחד הוא יישום הדרגתי של תוכנית התוכן: גוגל מעדיפה אתרים שמתעדכנים באופן קבוע על פני כאלה שמתווספים להם בבת אחת עשרות תכנים. הבסיס לתוכנית התוכן הוא מחקר מילות וגם מחקר מתחרים.

פרופיל קישורים

כשגוגל נוסדה, הבסיס להצלחה, כלומר לדירוג גבוה בחיפושים רלוונטיים, היה כמות מרבית של קישורים שמפנים אל האתר. היום המצב שונה, אבל עדיין אי אפשר לוותר על פרופיל קישורים משום שיש לו משקל בלתי מבוטל בציון הכולל.

את פרופיל הקישורים חשוב לבנות בזהירות: לינק שלא עומד בכללים של גוגל לא רק שלא יספק תועלת אלא עלול גם לפגוע בדירוג של האתר. רק קישורים מאתרים שמקבלים בעצמם ציון גבוה מגוגל, ושבנוסף ישנה זיקה אמיתית בינם לבין האתר שאליו הם מפנים יניבו את התועלת המבוקשת. המלצה נוספת היא לתוכן איכותי גם כשהמטרה היא לכאורה "רק" קישור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture