לקראת ועידת האקלים: הרצוג הודיע על הקמת פורום האקלים הישראלי

Avshalom Sassoni/FLASH90

לקראת ועידת האקלים: הרצוג הודיע על הקמת פורום האקלים הישראלי

לקראת ועידת האקלים בגלזגו שתיפתח בתחילת נובמבר, נשיא המדינה הודיע על הקמת פורום האקלים הישראלי בחסות בית הנשיא. ״משבר האקלים העולמי הפך למצב חירום בינלאומי. הוא משפיע על חיינו בכל התחומים", אמר

כתבות נוספות בנושא:

ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע על היוזמה להקמת "פורום האקלים הישראלי". פורום מוביל בדיון על משבר האקלים ועל תפקידה של מדינת ישראל בהתמודדות עמו. בפורום יהיו נציגים מענפים שונים: ממשלה, כנסת, אקדמיה, שלטון מקומי והמגזר העסקי והתעשייתי. הפורום יפעל בחסות בית הנשיא ויתכנס מספר פעמים בשנה.

הנשיא הרצוג החליט למנות את חבר הכנסת לשעבר, ד"ר דב חנין לנהל את הפורום אשר פעילותו תעשה עם ארגון ״חיים וסביבה״ ארגון הגג של הארגונים הפועלים בתחום זה. עוד בנאום ההשבעה שלו בכנסת הודיע נשיא המדינה כי שם לו למטרה לעסוק במשבר האקלים. כוונתו היא להעלות את המודעות הציבורית הלאומית לסוגיית המשבר ולהניע את הטיפול בו בשיתוף כל המגזרים בחברה הישראלית.

הקמת הפורום תסמן את מחויבותה של מדינת ישראל לעמוד בקדמת הדיון בעולם בסוגיית משבר האקלים, תעלה את המודעות לסוגיית המשבר וחומרתו בקרב המנהיגות הישראלית על כל גווניה, תקדם שיתופי פעולה בין משרדי הממשלה העוסקים בנושא יחד עם הקבוצות והמגזרים השונים בחברה הישראלית ותקדם שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים לקידום הטיפול במשבר האקלים.

״חיים וסביבה״ הוא ארגון הגג הרשמי של התנועה הסביבתית בישראל, המאגד תחתיו למעלה מ-130 ארגוני סביבה בישראל. ל"חיים וסביבה" מעמד כארגון יציג בחקיקה הישראלית במסגרת חוק ייצוג גופים ציבוריים שענינם בשמירת איכות הסביבה (תיקוני חקיקה), התשס"ג-2002.

ד״ר דב חנין, 63, חבר כנסת לשעבר, מראשוני העוסקים במשבר האקלים בזירה הציבורית בישראל, קידם בשירותו הציבורי נושאים סביבתיים וחברתיים והעביר בכנסת חוקים רבים העוסקים בהם. בין היתר הוא הוביל ועדות בכנסת בענייני סביבה ובריאות, תחבורה ציבורית, הזיהום במפרץ חיפה וכן את השדולה הסביבתית-חברתית. בשנה האחרונה הוביל חנין את יוזמת "שינוי כיוון" להתמודדות עם המשבר שגובשה באוניברסיטת תל אביב, בה הוא מלמד היום.

לקראת יציאת המשלחת הישראלית בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט לועידת גלזגו לשינוי האקלים 2021, שתתקיים בנובמבר, יארח נשיא המדינה בבית הנשיא בשיתוף עם השרה והמשרד להגנת הסביבה כנס ייחודי שמטרתו להעלות את המאבק בהתחממות הגלובלית לשיח הציבורי דרך המגזר הציבורי, העסקי והחברתי בישראל. בכנס ישתתפו השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת האנרגיה קארין אלהרר, חברי המשלחת הישראלית בגלזגו ומובילים חברתיים.

נשיא המדינה הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה לפתרון משבר האקלים ואמר: ״משבר האקלים העולמי הפך למצב חירום בינלאומי. הוא משפיע על חיינו בכל התחומים, החל מהכלכלה ועד לביטחון הלאומי. הקמת הפורום מדגישה את חשיבות קיומו של דיאלוג בין כל חלקיה של החברה הישראלית. אני מקווה שנוכל לשים את הדאגה לעתידם של ילדינו ולגורלו של כדור הארץ לפני המחלוקות בינינו. כל מדינות העולם ניצבות יחד בחזית הבין-לאומית בהתמודדות עם אתגר זה, שהפך למצב חירום בינלאומי. עלינו להתעורר, לשנות הרגלים ולמנוע ממשבר האקלים להמשיך ולהחריף. המשבר מייצר איתו גם הזדמנויות שאסור להחמיץ אותן. היתרון של מדינת ישראל הוא יכולתה לתרום לפתרון הבעיה דרך חדשנות חברתית וטכנולוגית ושינוי דפוסי חשיבה עולמיים בצורה מהפכנית.״

חבר הכנסת לשעבר, ד״ר דב חנין: ״נשיא המדינה מוביל מהלך חשוב לגייס את החברה שלנו כולה לשנות כיוון ולהתגייס להתמודדות עם משבר האקלים המאיים על העתיד שלנו. זה אתגר עצום שאסור לברוח ממנו. מצב חירום מחייב צעדי חירום. ישראל יכולה וחייבת להיות חלק מהפתרון. אני קורא לכל מנהיגי הציבור להצטרף למהלך.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture