התאחדות יועצי המשכנתאות: "ההכללה שלנו בחוק שירותי המידע תביא לקידום התחרות"

יו"ר וועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "ליועצי המשכנתאות זכות ראשונים בקידום התחרות וחשוב שיהיו חלק מהעולם הפיננסי". התאחדות יועצי המשכנתאות: "הכללת יועצי המשכנתאות בחוק שירותי מידע פיננסי (הבנקאות הפתוחה) תביא להצלחת הרפורמה וקידום התחרות"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

התאחדות יועצי המשכנתאות רשמה השבוע הישגים מרשימים במסגרת פעילותה להכרת יועצי המשכנתאות כחלק אינטגרלי בתהליך לקיחת המשכנתא.

לראשונה יועצי המשכנתאות מוזכרים בחקיקה ראשית במסגרת חוק שירותי מידע פיננסי שמקודם באמצעות חוק ההסדרים, וועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון הצביעה ואישרה את הנוסח הסופי הכולל את יועצי המשכנתאות ככאלה שיכולים להתחבר למערכות ולהיות חלק מהבנקאות הפתוחה בישראל. הוועדה החליטה לאפשר ליועצי המשכנתאות גישה לממשקי השוואת הריביות של הבנקים. בשלב ראשון, נאמר בהחלטה, יקבלו גישה דרך חברות הפינטק אשר יעמדו בכללים אותם מגדיר החוק. הוועדה ציינה כי הרשות לניירות ערך מעוניינת לקחת על עצמה את עניין הסדרת תחום ייעוץ המשכנתאות.

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר הועדה, אמר בדיון כי: "יש להסדיר את מעמד יועצי המשכנתאות בחוק, בין אם בעתיד ובין אם בדרכי הפעולה שלהם כיום, במצב הביניים בו הם מצויים". ח"כ ביטון הדגיש כי "ליועצי המשכנתאות זכות ראשונים בקידום התחרות וחשוב שיהיו חלק מהעולם הפיננסי".

בהתייחסות לפעילותם של יועצי המשכנתאות שאינם כפופים לבנקים אמר ביטון, כי יש לאפשר להם לפעול ללא פגע בתקופת הביניים שבה הם שוהים, בין אם זה באמצעות חבירה לגוף שמספק שירות ובין אם זה התארגנות או החרגה אחרת שמאפשרת להם לפעול. חשוב שתהיה להם את הזכות להמשיך לעבוד כמו שהם עבדו עד היום ללא הגבלה".

בהתאחדות יועצי המשכנתאות מברכים על ההישג, ומציינים, כי מדובר בהחלטה מהפכנית, שתזניק את התחרות בתחום המשכנתאות. ברוך פיירשטיין, חבר הוועדה המקצועית בהתאחדות יועצי המשכנתאות, מציין כי "להחלטה קדמה פעילות אינטנסיבית וממושכת של הנהלת ההתאחדות מול הגורמים הרלוונטיים בוועדה ומחוצה לה, וכי התוצאה שהושגה בהחלט משביעת רצון. הלקוחות יוכלו להסתייע בקלות ביועצי המשכנתאות, ובעזרתם לקבל השוואה ברורה בין הצעות מחיר שונות למשכנתא.

במקביל וועדת הכלכלה רשמה לעצמה יעד להסדיר בחוק את פעילות יועצי המשכנתאות, ואכן חברת הכנסת עידית סילמן יו"ר הקואליציה מגישה בימים אלו הצעת חוק להכרת יועצי המשכנתאות כמקצוע מפוקח.

בהתאחדות יועצי המשכנתאות מודים לח"כ מיכאל ביטון על עמידתו הנחרצת לימין יועצי המשכנתאות לכל אורך דיוני הוועדה, ההכרה בחשיבות של יועצי המשכנתאות לתחרות וההחלטה להכניס אותם במסגרת חוק התחרות הפתוחה".

ההחלטה הזו, יחד עם הצעת החוק שהגישה יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן להכרה ביועצי המשכנתאות כמקצוע מפוקח, תגרום לכך שהחוק לא יפספס את מטרתו ונוכל להביא תחרות לשוק שתחייב את הבנקים להוריד מחירים וליצור מסלולים אטרקטיביים, כל זאת לטובת הלקוחות" סיכמו בהתאחדות יועצי המשכנתאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture