בשיתוף סטודיו אנקה
לכל אחת מדרכים אלו משמעויות והשפעות שונות, והחוכמה היא להתאים את דרך העברת המסרים לקהל המיועד ולמסרים שאנו מבקשים להעביר לו.
התקדמות הטכנולוגיה ועליית סף הריגוש של הצופים מעודדת יותר ויותר עסקים להשתמש בסרטונים על מנת להעביר מסרים לקהל הרחב. לסרטונים יש יתרונות רבים – הם נגישים לכולם, מושכים את העין, שומרים על עניין ומאפשרים להעביר מסרים מורכבים בצורה פשוטה ונהירה. במאמר זה נבקש להתמקד בשני סוגים של סרטונים שרלוונטיים לעסקים רבים:
סרטוני מוצר
כאשר עסק משיק מוצר חדש, חשוב לו מאוד לחשוף אותו בפני קהל רחב של לקוחות פוטנציאליים. לאחר העבודה הרבה שהושקעה בעיצובו של המוצר, בתכנונו ובבדיקות חוזרות ונשנות שלו, זהו הזמן להציגו בציבור, וסרטון מוצר הוא דרך מצוינת לעשות זאת.
סרטון מוצר הוא סרטון שמסביר על המוצר באופן מפורט. הוא מציג את חלקיו השונים, את שימושיו, את יתרונותיו ואת פעולותיו וכך גורמים לנו, הצופים, לרצות לרכוש אותו. אם מדובר במוצר שניתן לצלמו, כמו מכשיר חשמלי או נעליים, סרטון וידאו שבו מצולם המוצר מזוויות שונות על כל רכיביו השונים ומוצג בעת פעילות יהיה בחירה טובה מאוד.
להבדיל, כאשר מדובר במוצר שהוא אינו ממשי, כמו ביטוח או תוכנת מחשב, יהיה זה נכון יותר לבחור בסרטון אנימציה שיכול ליצור דימוי ויזואלי נגיש ונהיר של רעיונות מורכבים להבנה. סרטוני אנימציה יכולים להתאים גם למוצרים שטרם הושקו. כלומר, אם העסק רוצה ליצור סרטון לקראת השקתו של מוצר, ולא ניתן לצלמו עדיין, ניתן ליצור הדמיה ויזואלית של המוצר בהתבסס על התוכניות והשרטוטים שלו, וכך למעשה להקימו לתחייה על גבי המסך.
סרטוני הדרכה
סרטון מסוג אחר, שגם הוא שימושי מאוד בעבור עסקים, הוא סרטון ההדרכה. סרטוני הדרכה נועדו להעביר סט של הוראות, הנחיות או תקנות לעובדים, ללקוחות או לכל קהל אחר. הם מאפשרים לעסקים ליצור שיטות הדרכה קבועות ומובנות שניתן להעביר לאנשים שוב ושוב, וכך ליצור אחידות ורמה קבועה לאורך זמן.
סרטון הדרכה יכול למשל להציג לעובדים חדשים את שלבי העבודה הנהוגים בעסק או להציג ללקוחות את הוראות ההפעלה של המוצר שרכשו. כאשר יוצרים סרטון מסוג זה, חשוב מאוד לפרק את שלבי העבודה לרכיבים הגיוניים ומסודרים ולהתעכב על נושאים שדורשים הסבר נוסף. חשוב לחשוב מראש על טעויות נפוצות, על שאלות שעשויות לעלות בזמן הצפייה בסרטון ועל אתגרים אחרים ולתת להם מענה איכותי בסרטון עצמו, באמצעות טקסט, קריינות, אינפוגרפיקה או כל דרך אחרת שתסייע לצופים להבין את הסרטון במלואו.
סרטונים הם דרך מצוינת להעברת מסרים, ובשימוש לצורכי הדרכה והצגת מוצרים חדשים יש להם אפקטיביות מוכחת. חשיבה מעמיקה, תכנון מוקפד, יצירתיות ורמת הפקה גבוהה הם הבסיס להצלחת הסרטון, אז כדאי שתעשו זאת נכון, ועם חברת ההפקה הנכונה.
סטודיו אנקה מציע הפקת סרטוני מוצר והדרכה בוידאו או אנימציה. רוצים לשמוע עוד על הסטודיו? היכנסו https://www.ankanimation.com/about-us/