קרדיט תמונה: freepil

עסקים גדולים למכירה – כל מה שחשוב שתדעו לפני רכישה

לא מעט אנשי עסקים מוכרים וקונים עסקים מסיבות אלו ואחרות. ישנם כאלו עושים זאת תוך זמן קצר כבר אחרי ההקמה וההשקעה, וישנם כאלו שעושים את זה אחרי שנים רבות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ה

עולם העסקים הוא עולם שלם ומי שלא מכיר אותו על בוריו, עדיף שיהיה מלוווה באנשי מקצוע שיוכלו לסייע לו בתחום הזה. יש אסטרטגיה רבה ברכישה של עסקים גדולים, וצריך להכיר את הנושא היטב.

בדיוק לשם כך קיים עיסוק לתיווך עסקים שמסייע ברכישה ובמכירה של עסקים. בין אם עסקים קטנים ובין אם עסקים גדולים. מאיפה מתחילים? מיד מסבירים.

למה מוכרים עסק, ולמה כדאי לכם לרכוש אותו?

ישנן לא מעט סיבות בגללן בעלי עסקים ימכרו את העסק שלהם בין אם זהו עסק גדול, ובין אם זהו עסק קטן. עסקים גדולים למכירה כעסקים קטנים, הסיבות הן אותן הסיבות:

  • מכירה בשל יציאה לפנסיה

אם בעלי העסק הגיעו לגיל מבוגר יחסית והם מרגישים שהם לא יכולים יותר לנהל את העסק זו גם אחת הסיבות למכירתו. לרוב, מי שאין לו 'יורשים' הממשיכים את דרכם העסקית מוכרים את העסק, ויוצאים לגמלאות.

 

  • רווחיות העסק

עסק פעיל עם רווחיות נמוכה הוא לאו דווקא עסק לא איכותי. יכול מאד להיות שהניהול שלו לא מתאים לו, ולכן זוהי כבר סיבה טובה למכור אותו אם יש לו פוטנציאל להרוויח. אולי ניהול אחר או אנשי עסקים אחרים יצליחו לבצע מהלכים עסקיים מתאימים לרווחיות טובה של העסק.

 

  • עיסוק בתחומים נוספים

עיסוקים נוספים מובילים את בעלי העסק לכך שאין לו צורך בעסק הספציפי. לכן בשלב מסוים בעל העסק ימכור אותו לבעלים שיוכלו להעניק לו את מלוא תשומת הלב ולהוציא ממנו את הפוטנציאל הגלום בו.

יתרונות במכירת עסקים גדולים

בכל מה שקשור לביצוע עסקה של עסקים גדולים למכירה יש כמובן יתרונות רבים. אם אתם מחפשים עסק גדול למכירה, מומלץ שתסקרו היטב את היתרונות. אם כבר שכרתם אנשי מקצוע שילוו אתכם בתחום, תוכלו לעשות זאת כמובן יחד כחלק מהליווי:

  • מכירת עסק חי

מכירה של עסק חי פעיל ונושם היא מכירה מאד אפקטיבית. יש אפשרות לראות את ערך העסק על סמך דוחות פיננסיים, לבצע השווה דרך מאזנים ולייעל את העסק בהתאם לכל הנתונים.

 

  • שינוי תכנית שיווקית

בבואכם לרכוש או למכור עסק גדול תוכלו לבנות ולשנות כיוון בתכנית שיווקית וכידוע, בכל מה שקשור לפרסום ולשיווק מומלץ לגוון. עולם הפרסום מתחדש מיום ליום הן בחדשנות טכנולוגית והן בטרנדים שיווקיים.

 

  • פתיחת נתיבי עסקים חדשים

פתיחת נתיב חדש לעסק ולאחר מכן מכירתו הופכת את העסק לאיכותי ויעיל יותר. הרווח מוכפל, שוויו של העסק יעלה וזוהי אינדיקציה לעסק שיכול להמשיך ולהתקדם עם החדשנות התקופתית. וגם כמובן להתפתח לכיוונים נוספים.

 

כדאיות עסקה

אם זוהי חברה בעלת פעילות ענפה ומורחבת כמו סניפים שונים ברחבי הארץ כדי לבחון את העסקה באופן אחר. יש לערוך סיורים להכרת העסק, להבין את התכנית הכלכלית ואת תכניות השיווק לטווח הנוכחי ולטווח הרחוק.

בנוסף, פגישות עם רואי החשבון של בעלי העסק לקבלת מסקנות הן הכרחיות הערכה מקצועית של רואה חשבון תביא אינדיקציה נוספת לכדאיות העסקה. אין שום סיבה למהר בטח כשמדובר בעסקאות כה גדולות של רכישת עסקים גדולים.

באילו דרכים אפשר למכור את העסק?

ישנן לא מעט דרכים דרכן אפשר לפרסם עסקים גדולים למכירה, הן מתגלות כיעילות מאד. כמובן שהדרך היעילה ביותר היא לקבל ליווי אישי על ידי ייעוץ מקצועי ואנשים המכירים את התחום. יחד עם זאת, נמנה פה מספר דרכים רלוונטיות:

  • פרסום מודעה בלוחות הרשת

היות וישנם לא מעט לוחות ברשת ואתרים המציעים פלטפורמה דיגיטלית זוהי אופציה רלוונטית. חלק מהאופציות בחינם, וחלק מהאופציות בתשלום. שווה לבחון, זה לא שווה ערך לליווי מקצועי כמובן, אך כהתחלה להרגיש את הדופק של השוק זה בהחלט יעיל.

 

  • תיווך עסקים מסחרי ישיר

למי שלא יודע ולא מכיר, ישנם אנשי מקצוע בתחום של תיווך מסחרי. אנשים אלו למעשה עושים עבורכם את כל העבודה ומתווכים ביניכם לבין הרוכשים. בתהליך הזה מתקיימות מספר פגישות, העסק מוצג לרוכשים פוטנציאליים ובמעמד של סגירת חוזה חברת התיווך העסקית או אנשי התיווך המקצועיים ידאגו לוודא ששני הצדדים יהיו מרוצים.

 

  • פניה לעובדים קיימים לרכישה

עסקים ללא דור המשך הם עסקים שלרוב בעלי העסק לא מעוניינים לסגור אותם, ולכן הם מוכרים אותם. בסיטואציה הזאת אחת הדרכים היא להציע לעובדים ספציפיים שנראים כמתאימים לרכוש את העסק. זה תלוי כמובן תפקיד בחברה, יכולות העובד ועוד.

למה ליווי של תיווך עסקי חשוב לכם

לבעלי העסק המיועד למכירה יש ידע אדיר בכל מה שקשור להתנהלות העסק על כל שלב שבו, ועל כל חלק שבו. הידע הזה הוא אדיר, משמעותי ואפקטיבי ביותר עבור הבעלים החדשים המיועדים לרכוש אותו. ולכן מומלץ לטפח את הקשר העסקי הזה.

תיווך עסקי על ידי אנשי המקצוע המתאימים ידעו לא רק לבצע שידוך איכותי של מכירה ורכישה. שידוך שכמובן שני הצדדים יצאו ממנו מרוצים, אלא גם כזה שיפתח קשר עסקי לטווח הארוך. הרוכש של העסק חייב לעבור חפיפה איכותית יחד עם הבעלים הקודמים של העסק. לשם כך צריך גם תיווך איכותי. הכרה של העובדים הקיימים, של הלקוחות, של התפקידים השונים ושל הספקים.

ליווי מקצועי איכותי יעניק לכם ערך גבוה במכירת העסק, אם אתם בצד המוכר. וערך גבוה ברכישת העסק אם אתם בצד הרוכש. כך שלמעשה, כל הצדדים מרוויחים לא רק ברמה הכלכלית, אלא ברמה העסקית, החברתית והמנטלית.

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture