ברשות המיסים מצאו דרך חדשה לגבות מס עקיף על רכב חשמלי: בחודשים האחרונים רשות המיסים החלה לגבות מכס של 20% על עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי המיובאות מאירופה. כיום קיימים שני סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי: עמדות זרם ישיר המוכרות כעמדות טעינה "מהירות" שמסוגלות לטעון רכב חשמלי תוך כשעה ועמדות טעינה מסוג זרם חילופי שהן עמדות טעינה "איטיות", שטוענות רכב זאת במשך לילה שלם.
עד לפני מספר חודשים רשות המסים לא גבתה מכס על עמדות טעינה משני הסוגים אלא שאז החלה לגבות את המס בגלל שהחוק קובע שמה שמוגדר כ"עמדת טעינה לרכב חשמלי" או "ממיר" אכן פטור ממכס, אבל עמדות הטעינה הביתיות כלל אינן מוגדרות כעמדות טעינה, אלא כ"בקרים" ועליהן מוטל מכס בשיעור של 20%.
ההבדל, כך מתברר, טמון בסוג הזרם: זרם ישיר, שזורם בעמדות המהירות מקנה לעמדה את הפטור. זרם חילופי לא. על פי הערכות בענף הרכב, נמכרו בישראל השנה מעל 5,500 מכוניות חשמליות ומעל מחציתן נמכרו ללקוחות שהתקינו עמדות טעינה.