התקציב למיזם לביטחון תזונתי ישולש; יסייע ל-27,000 משפחות

'כולל חב"ד' המפעיל את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי יחד עם משרד הרווחה, מדווח כי החל משנת הכספים הקרובה יירשם זינוק משמעותי במשפחות הנתמכות על ידי המיזם: מ-10,000 משפחות ל-27,000. אלפי משפחות חרדיות משולבות במיזם

בשורת ענק לרבבות משפחות נזקקות בישראל: מוסד החסד הוותיק 'כולל חב"ד', המפעיל (בין שלל מפעלי החסד שלו) את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, יחד עם משרד הרווחה, מדווח כי התקציב למיזם – ישולש. המשמעות המיידית: זינוק מ-10,000 משפחות ל-27,000 משפחות.

"לפני כחמש שנים", סיפר הרב מנדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד', "החליטה המדינה לקחת אחריות על אנשים הסובלים מאי-ביטחון תזונתי חמור – דבר שרק עמותות החסד עשו עד אז. המדינה החליטה להשקיע בשלב ראשון 20 מיליון שקל, יחד עם הרשויות המקומיות, לצד תורמים פרטיים. הפיילוט החל עם 10 אלף משפחות שקיבלו מזון מידי חודש. המודל נשאר עד היום, בשל העובדה שלא היה תקציב מסודר".

מטרת התוכנית הייתה לעבור ממודל סיוע של סלי מזון בחגים, שלרוב מסתכם בסיוע ממוקד, לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה. המיזם מורכב ממטה מנהל ורכזים אזוריים שכל אחד מהם אחראי על עבודתם של שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי קולט פניות מעובדי אגף הרווחה המקומי ומבצע בדיקת זכאות. עם קליטת המשפחה, עומדת לרשות המשפחה כרטיס משולב שמאפשר רכישת מוצרי מזון, הכולל פירות וירקות, בשווי של מאות שקלים מידי חודש ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות.

הסיוע לאותן משפחות, לא עובר רק באמצעות כרטיסי הסיוע, אלא גם בערבי העשרה ייחודיים, הכוללים: טיפים נכונים לשימוש במזון וכלכלת הבית, עם מיטב המרצים והמומחים. המיזם פועל בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות.

אלפי משפחות חרדיות שנמצאות באי ביטחון תזונתי חמור משולבות במיזם, בין היתר בערים: קריית ספר, מודיעין עלית, ביתר עילית, בני ברק, רכסים, עמנואל, אלעד, צפת, ירושלים, נתיבות, אופקים, ועוד.

"החל משנת הכספים 2022, הביטחון התזונתי ישולש, והמשמעות שנגיע ל-27 אלף משפחות", מבשר הרב בלוי, "אנחנו מדברים על משפחות שהם לא בשכבת המינימום, אלא מתחת למינימום. העלאה תהיה קפיצה משמעותית מאוד. זו בשורה אדירה, שתסייע באופן מיידי וממשי, לרבבות משפחות נוספות. הקרדיט מגיע בעיקר לשר הרווחה מאיר כהן, שדחף, קידם ופעל רבות בשביל הזינוק התקציבי למיזם מציל החיים הזה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו