רכב אוטונומי של גוגל. צילום: הוועדה הפדרלית לתקשורת

ללא נהג: למה הרכבים האוטונומיים עדיין אינם על הכביש?

למרות שהטכנולוגיה כבר סיפקה את המענה הנדרש על מנת שרכב 'יידע' לבצע נסיעה ללא מגע יד אדם ישנן סוגיות סביב הרכב הזה שעוד לא מוכנות לעידן הבא של כלי הרכב

כתבות נוספות בנושא:

נתניהו מודיע רשמית: "אמשיך להנהיג את הליכוד - לא הסכמתי לקלון" • צפו
שיא שלילי: פינוי בעלי החיים הכי גדול שהיה בישראל אי פעם בגלל הקור • צפו
תיעוד כואב: המונים בהלווית הרבנית מאשלג ע"ה
בקואליציה נכנעו לאופוזיציה: חוק הגיוס ירד מסדר היום של מליאת הכנסת
  • על מה זועק המקובל ר' גמליאל רבינוביץ? צפו

    תוכן מקודם

  • "אין לי שמלה לחופה" כלה יתומה מאב מתחננת לעזרה

    תוכן מקודם

  • 48 יתומים מחכים רק לכם!

    תוכן מקודם

  • ממש בכמה צעדים אתם יכולים לעבור בנק לחצו לפרטים

    תוכן מקודם

לפני כמה שנים הציפיה הייתה שבשנת 2021, כבר תוצג תמונת מצב עדכנית של סוגיית הרכבים האוטונומיים בכבישי ישראל, והציפיות היו כי בשלב זה, מכונית נטולת נהג שעוצרת לידנו ברמזור תהיה מחזה נפוץ.

למעשה, בכל מה שקשור למדע וטכנולוגיה, המציאות לגמרי הדביקה את הפער מהחזון. בנקודות ספציפיות בארצות הברית ואירופה הרעיון של מכונית שיודעת לנתח את הדרך שלפניה או סביבה, משקללת את הנתונים במהירות משוגעת, ומייצרת את הפעולה הנכונה – כבר הוכיח את עצמו בעשרות אלפי שעות נהיגה של יצרניות שונות מסביב לגלובוס.

לצד זאת, כדי להפוך את המכונית האוטונומית לדבר הגדול הבא בענף הרכב העולמי בכלל ובזה הישראלי בפרט, יש לא מעט סוגיות רגולטוריות שצריך לפתור וביניהן גם אלו הקשורות לביטוח הרכב והאשמה במקרה של תאונת דרכים.

בשנתיים האחרונות, מדי כמה חודשים מהדורות החדשות מדווחות לנו על מכונית אוטונומית נוספת שהייתה מעורבת בתאונה קשה, אבל חשוב לדעת שמבחינה סטטיסטית מדובר בחלק קטן מאוד מסך התאונות הכולל. למעשה, בדיוק לשם כך פנה עולם הטכנולוגיה מלכתחילה לרעיון האוטונומיה: כדי לנטרל ככל הניתן את "הגורם האנושי", אותו צמד מילים שאחראי ללא מעט הרוגים ופצועים בתאונות הדרכים המתרחשות מדי שנה.

אז למה בכל זאת כל המכוניות סביבנו עדיין נהוגות בידי בני אנוש?

במציאות הנוכחית, ביטוחי הרכב מחשבים את הסיכוי לתאונה גם על פי נתוני הרכב, אך בעיקר על פי נתוני הנהג. גילו, הוותק שלו בנהיגה והיסטוריית התאונות שלו. במכונית אוטונומית הנהג הופך לא רלוונטי, ובעצם גם במקרה של תאונה לא בטוח שניתן יהיה להאשים אותו. כך שסוגיית הביטוח כולה עדיין לא בשלה למכוניות אוטונומיות. כמו כן ישנה בעיית הגנת הסייבר שעשויה למלא את הכביש בסכנות במידה והכל יסעו במכוניות כאלה. גם זו סוגיה שצריך יהיה לספק לה מענה. השורה התחתונה היא שהמצאת הרכב האוטונומי לא מספיקה כדי להעלות אותו על הכביש המדינות והעולם העסקי שסביב עולם הרכב יצטרכו להבשיל ולהכין את השטח לקראת העידן הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

נשיא המדינה: "עלינו לשתף פעולה עם שאר המזרח התיכון - מול איראן"
חודש וחצי אחרי: משפחת המחבל שרצח את יהודה דימנטמן הי''ד - קיבלה צו הריסה
דרעי מסמן מטרה: "כשנחזור - קודם כל נבטל את המיסים שהטילה הממשלה"
"מחדל של הממשלה": הצעה בכנסת - מחירי בדיקות האנטיגן יעברו פיקוח
השיחה היומית: הרב שמעון שפיצר • הנעימות ושמחת החיים שיש למי שחי עם גדרים
בג''ץ הורה לפנות את חומש; סמוטריץ' וקרעי דורשים לקיים על כך דיון בכנסת
אל מול מיטת בנו בכורו שנפטר: הרבי ממונסי שר את הניגון ומירר בבכי • צפו
כמות מיטות אשפוז נמוכה ותוחלת חיים מהגבוהים שיש; דו''ח ה-OECD
נאט''ו שולחת כוחות צבא למזרח אירופה; רוסיה: "העימות קרוב מתמיד"
שקד כל חייו על התורה: הצדיק לבית מאזוז הסתלק לבית עולמו
נתפס במצלמות האבטחה: נכנס לבניין בירושלים, וגונב רכוש מהלובי • צפו
גם אם נתניהו יפרוש: סער מכריז "אין לי כל כוונה לחזור לליכוד" • צפו
לפיד נגד דרעי: "מאחל לו הצלחה - אבל הוא לא יכול לחזור לכנסת" • צפו
הִילּוּלָא קַדִּישָׁא • רבי מנחם מנדל מקוצק זי"ע
ליברמן ל'חדשות JDN': "לא נגיע להסכמות עם החרדים על חוק הגיוס" • צפו
שבע ברכות לנכד האדמו"ר מקאמרנא ונכדת גאב"ד מונטריאל • גלריה
כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס • ברית לבן נין ראשון למרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי
הלם בניקלשבורג: בנו בכורו של הרבי נפטר מסיבוכי נגיף הקורונה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כתבה רדודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture